Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Aston Martin възропта срещу екомерките на ЕС

05.05.2008 17:05
Туит
Aston Martin възропта срещу екомерките на ЕС

От британската компания предлагат парниковите емисии да се изчисляват не на километър, а на годишна база.

Ограниченията на Европейския съюз върху автомобилните парникови емисии са несправедливи и диктувани от "бизнес интереси", обяви изпълнителният директор на Aston Martin Улрих Бец. Според него лимитите трябва да се отнасят за изпускания СО2 за година, вместо за километър, каквато система възприе Брюксел.

"Според статистиката нашите автомобили се карат средно по 10 000 километра годишно, а повечето други коли - по 15-20, даже 25 хиляди километра. Излиза, че ЕС наказва не онези, които замърсяват най-много. Затова бих предложил емисиите да се измерват на годишна база", поясни Бец пред "Файненшъл Таймс".

Луксозните машини на Aston Martin, с цена от 100 000 евро нагоре, най-често се купуват от заможни клиенти като тяхна втора, трета или дори четвърта кола.

Неотдавна сходна позиция зае и Rolls-Royce, който също ще пострада тежко от новите ограничения на ЕС. От легендарната британска компания подчертаха, че техните коли имат съвсем нищожен принос към общите парникови емисии на автомобилния сектор.

Някои експерти от Европейската комисия също предлагат компаниите, произвеждащи под 10 000 автомобила годишно, да бъдат "амнистирани" от бъдещите тавани за СО2. Aston Martin, който през 2007 бе продаден от Ford на кувейтския инвестиционен фонд Dar & Adeem Investment, спокойно се вмества в тези рамки с произведените през миналата година 7300 автомобила. Идеята за подобно облекчение обаче срещна остри възражения от някои по-големи играчи в сектора на луксозните автомобили, като BMW например. Според тях такава мярка би нарушила принципите на свободната конкуренция.

 

Коментари
comments powered by Disqus