Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Атака на пълна газ за Хирвонен и Лавала

27.08.2008 10:50
Туит

BP Ford ще даде всичко от себе си, за да спечели възможно най-много точки на предстоящото рали „Нова Зеландия” и да направи решителна крачка по пътя към третата поредна световна титла.

Отборът на Ford, както и водещият пилот Мико Хирвонен, загубиха първите си места съответно в класирането при отборите и пилотите след разочароващите резултати на рали „Германия”. Малкълм Уилсън се надява Синия овал отново да си върне лидерските позиции в шампионата в края на тази седмица на рали „Нова Зеландия”.

28-годишният Хирвонен изостава на четири точки от Себастиен Льоб в класирането при пилотите. Това ще бъде петото му участие в Нова Зеландия, като най-добрият му резултат досега датира от 2006 година, когато завърши втори.

„Пътищата в Нова Зеландия предполагат добър ритъм. Изключително гладки са, няма камъни по тях и не представляват никакъв проблем за автомобилите”, обяснява Мико преди старта на надпреварата. „Завоите с наклон  позволяват атака на пълна газ, но е от изключителна важност да насочиш правилно автомобила към тях. Ако избягаш от идеалната линия е много вероятно да отвориш прекалено много завоя или въобще да не успееш да завиеш.”

„Ако температурите са ниски и е мокро ще имаме сериозни проблеми с твърдите гуми на Pirelli. Това обаче едва ли е от значение, тъй като така или иначе нямаме избор заради новите правила. Все пак трябва да внимаваме, защото предполагам загряването на гумите ще става много трудно. Мисля, че ще сме в ситуация, подобна на тази в началото на рали „Аржентина”, когато рискувах при сходни условия и дадох наистина много добри времена. Алтернативата обаче не е особено привлекателна – да сгрешиш и изхвърчиш от пътя.”

„Промените, които направихме по автомобила за старта в Германия, имат ефект”, продължава Мико. „Техническият правилник не ни позволява драстични изменения, но определено мога да кажа, че двигателят отговаря много по-добре на действията ми. Мисля, че сме по-бързи от преди и се надявам, че това ще ни е от полза за старта в Нова Зеландия. Важно е за шампионата да печелим, но ако нямам възможност да съм първи, ще дам всичко от себе си, за да завърша с максимален актив това състезание.”

Яри-Мати Латвала е участвал три пъти на Нова Зеландия, като най-добрият му резултат е петото място миналата година. 23-годишният финландец е пределно мотивиран за предстоящия старт, с който може да докаже на своя шеф Малкълм Уилсън, че заслужава място в титулярния тим на Ford и догодина.

„Това е състезание, което харесвам. Добре е, че след разочарованието в Германия по-рано този месец предстои рали, на което се чувствам комфортно. Предпочитам го пред стартовете в Акрополис и Гърция например, където отсечките са осеяни навсякъде с камъни”, обяснява Латвала, който ще отстъпи титулярното място в BP Ford на Франсоа Дювал за двете състезания на асфалт през октомври.

„Природата е разкошна, а пътищата – направо велики. Настилката е комбинация от пясък и фин макадам, условията са наистина добри, а завоите с вираж позволяват по-висока скорост. Напоследък в региона е имало много дъжд, така че по-предната стартова позиция е от полза. Вероятно няма да има прах и фин макадам отгоре и нужда от разчистване. Надявам се, че когато дойде моят ред по отсечките, все още няма да бъде разкаляно, защото с напредването на етапа става наистина хлъзгаво.”

Коментари
comments powered by Disqus