Технологията е представена за първи път с модела Ur-Quattro през 1980 г. на салона в Женева
Автомобилният производител от Инголщат отбелязва още един крайъгълен камък в историята си като пусна на конвейера в завода в Сан Хосе Чеипа, Мексико своя 8-милионен автомобил, оборудван с технологията Quattro.
Представена за първи път с модела Ur-Quattro през 1980 г. на салона в Женева, технологията е всепризната и в момента е достъпна за повечето модели на марката - Audi Q7, A4 Allroad quattro, A6 Allroad quattro, A8, R8 и всички S и RS модели, включително като част от стандартното оборудване.
Технологията, която се разви с течение на времето, през 1986 г. Audi изостави първото поколение на задвижване на всички колела с диференциал Torsen, преди да бъде променена през 2005 г. с електронно управление, а след това през 2008 г. с диференциал quattro sport.
С технологията quattro Audi блeсти сред конкурентите на всички автомобилни състезания по света, включително печели четири световни титли в рали шампионата, шест успеха на Pikes Peak, титла в американската серия TransAm и две най-високи отличия в своя национален шампионат DTM.
През 2015 г. 44% от клиентите на марката са купили автомобили с тази технология, с очевидно предпочитание към кросоувъра Audi Q, от който са продадени над 262 000 единици. Именно с автомобил Q5 2,0 TFSI quattro, оцветен в "гранат червен", немската компания прехвърли символичната бариера от 8 милиона автомобила с технология quattro.