Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A1 1.4 TFSI: Размерът няма значение

29.11.2010 14:22 5
5
2571884812
Туит

Не бива да се заблуждавате от компактните габарити на каросерията - Audi A1 има сериозната амбиция да внесе в малкия клас удобствата, познати от висшия сегмент на средния клас. Едновременно с това малкият модел от Инголщат демонстрира елегантен дизайн и стегнато окачване с откритото намерение да съблазнява потенциалната клиентела на култовия по отношение на стила и динамиката Mini.

Ситуацията по форумите в интернет предизвиква размисъл. Долитащите иззад удобната и непроницаема анонимност на клавиатурите подигравателни определения от рода на „гримирано Polo” и разсъжденията за ценообразуването на опаковките напоследък се множат. Да не би пък някой да се чувства притеснен? Обстоятелството, че в подобни дискусии някак между другото се прокрадват внушения, сочещи Mini за оригинал, за утвърден и доказано интелигентен избор, звучат правдиво и ласкаво за британския баварец, но не правят чест на определен контингент от неговите привърженици...

The next big Audi

От друга страна, не може да се отрече и провокативно поднесената амбиция на конкурента с престижните четири кръга на емблемата върху внушителната по размери предна решетка. Всичко в А1 – от строгото изражение на погледа през динамично извитата „торнадо” линия в силуета до сдвоените ауспухови тръби на версията 1.4 TFSI говори за сериозните намерения на модела зад гръмкия слоган The next big Audi. Към динамичната фракция сред почитателите на малкия автомобилен клас са отправени и послания като контрастно оцветените арки на покрива и не на последно място внушителните по размер колела на модела, способни да предизвикат омекване в областта на коленете и сред твърдо убедените привърженици на версията за „маскираното Polo”.

Създателите на А1 са работили упорито, за да лишат от основания подобни твърдения и интериорът на малкото Audi е нагледно и изключително убедително доказателство за техния успех – в малкия клас няма друг модел, който да се доближава до убедителното внушение за качество на изпълнението и материалите, което излъчва A1. Четирите вентилационни отвора на арматурното табло са оформени като турбини и позволяват различно цветово оформление на цоклите, използваната в теста версия 1.4 TFSI е във високото ниво на изпълнение Ambition, включващо декоративни лайстни на праговете, въртящи се регулатори и превключватели на централната конзола и светлините в стил алуминий и фина облицовка с естествена кожа на всичко онова, с което водачът се намира в постоянен или чест контакт – волана, скоростния лост и ръкохватката на ръчната спирачка.

Физкултурен салон

Никъде другаде в малкия клас няма да срещнете подобна дискриминация на твърдите пластмаси – трябва да се впуснете в изследване на дълбините на пространството за краката, за да откриете спорадични доказателства за тяхната употреба. Прецизната работа на приборите по таблото, отличната ергономия и удобството на подредбата, включваща достатъчно места за съхранение на дреболии и преди всичко обширното пространство за водача и неговия спътник вдясно наистина могат да породят съмнения в принадлежността на А1 към непретенциозния малък клас. В това отношение от Audi са успели да създадат уникална атмосфера в новия си модел.

Но ако в обзелата ви еуфория решите да потърсите продължение на положителните впечатления и на втория ред седалки, ще се сблъскате с отражението на чисто физическите ограничения на конфликта между компактната външност и просторния интериор – пътниците отзад определено пътуват с билет втора класа независимо от гостоприемно изместващите се при качване и слизане предни седалки. Функцията Easy Entry (серийно от ниво Ambition нагоре) е полезна, но не отменя необходимостта от наличие на определено ниво на физическа подготовка и гъвкавост при заемане на местата на втория ред. Затова е добре тук да се избягва настаняването на хора в напреднала възраст, а ограниченията, поставени от снижаващия се таван във височина, ги правят подходящи само за подрастващи в пред- или раннотинейджърските години, когато контрастиращото с това на предния ред качество на използваните пластмаси едва ли ще им направи особено впечатление.

Лайфстайл

По отношение на задните места А1 е типичен представител на малкия клас и затова те, както и при Mini, в повечето случаи ще остават незаети или ще се използват за набързо оставен багаж. Вторият директен паралел с конкурента от Мюнхен е в желанието за подчертаване на индивидуалния вкус и характер на притежателя чрез елементи от оформлението като цветово акцентираните арки на покрива и корпуси на страничните огледала. Audi обещават общо 800 възможности за комбинация, благодарение на които серийната автомобилна конфекция може да се превърне ако не в уникат, то поне в рядко бутиково изделие. Този факт също подчертава лайфстайл ориентацията на новия малък модел.

Широките арки на калниците от друга страна са знак за идеите на дизайнера по отношение размера на колелата – очевидно е, че в мечтите си той е виждал поне 17-цоловите алуминиеви джанти, включени в допълнително предлагания пакет S Line. В пълен унисон с тях са перфектните спортни седалки, част от изпълнението Ambition, както и спортното окачване на тестовия модел. Пределно ясно е, че някой се кани да натрие носа на Mini…

На пътя

Фантазиите на маркетинговия отдел в сферата на напречното ускорение са нещо хубаво, стига работата на специалистите по ходовата част да остане в рамките на онова, което се счита за знак на престиж и инженерно майсторство в автомобилната област – превъзходният комфорт. До момента височината на летвата в това отношение се диктува от Polo в качеството му на най-компетентно изпълнения като окачване модерен представител на този клас, а А1 определено я докосва. Независимо дали се движи в града, по първокласен междуградски път или по магистрала, тестовият образец стъпва твърдо върху 17-цоловите си колела, гаси само пиковете на сътресенията от късите напречни фуги по настилката и пропуска без коментар последствията от грубите вълнообразни неравности. Накратко – ако искате хардкор в прекия и преносен смисъл, в бъдеще можете да избирате между Mini и А1. С допълнително предлаганите 18-цолови колела изживяването в последния обещава да бъде наистина разтърсващо за тялото и душата...

Тук възниква отрезвяващият въпрос – толкова важна ли е динамиката в този клас? Поредният тласък в лумбалната област дава един възможен и напълно разумен отговор – клиентите на изпълнението Аmbition биха могли с чиста съвест да се лишат от серийното спортно окачване и без необходимост от доплащане да се насочат към значително по-миролюбиво настроената към опорно-двигателния апарат базова настройка Dynamic. Taка или иначе всички А1 се отличават с по-широка предна и задна следа, както и със значително по-стегната настройка на пружините и амортисьорите от Polo. И това е повече от достатъчно.

Иначе конструкцията на мостовете под шикозната каросерия на A1 е в общи линии идентична с тази на колегата от Волфсбург. Но има и съществени разлики в детайлите – предната схема McPherson с долни триъгълни носачи при А1 е допълнена с различен стабилизатор, а при задната торсионна греда с отделно окачени пружини и амортисори се използват различни лагери.

Амбициозна програма

Основателните амбиции на модела се усещат още в първите завои. Обутият в 17-цолови колела и гуми А1 завива с желание и ако водачът реши да подхрани заявката от страна на волана с добре дозирано движение на педала на газта, малкото Audi поема с желание по кривата на завоя, вместо да се откаже от по-нататъшната игра, плъзгайки се кротко по допирателната.

Eстествено това поведение влияе доста позитивно като мотивация в избора на следващата линия, особено като се има предвид възможността за прецизно дефиниране на граничния режим, осигурена от директната работа на кормилната уредба с електрохидравличен сервоусилвател. Ролята на допълнителен неутрализатор на типичната за моделите с предно предаване тенденция към недозавиване играе и утвърденият в Golf GTI електронно управляван блокаж на предния диференциал.

Талантът на А1 проличава особено ярко в слалома между пилоните, където новият модел демонстрира динамично, но достатъчно сдържано поведение и оставя трайно впечатлени изражения на лицата на тестпилотите. Справката с базата данни на auto motor und sport категорично нарежда предложението на Audi сред сериозните спортисти в този клас. До момента единствено Renault Clio 2.0 16V 200 и Mini Cooper S успяват да преминат за значително по-кратко време през слалома - по-кротките версии на Clio и Mini отстъпват на модела на Audi.

122 "коня" в галоп

Този тип сравнения изважда на бял свят факта, че A1 успява да се класира доста високо на фона на едва 122-те конски сили на 1,4-литровия TFSI. Най-вероятно причината се крие в забележителния максимум на въртящия момент от 200 Нм, постигнат от принудителното пълнене с турбокомпресор и на практика изключващ вероятността средният потребител да пожелае нещо повече в тази насока при ежедневната експлоатация на модел от този клас. Деветте секунди за ускорението от 0 до 100 км/ч са достатъчно пълноценна храна за здравословния апетит по отношение на динамиката, същото може да се каже и за максималната скорост от 203 км/ч. Дори и при тази скорост в A1 остава сравнително тихо, с което шумоизолацията на малкия модел от Инголщат се ориентира успешно към добрите постижения на големите представители на марката Audi.

Благодарение на дългата настройка на предавателните числа на шеста предавка двигателят работи на сравнително спокойните 4000 об./мин, сравними с оборотните режими на модерните дизели. При движение по инерция и спиране A1 оползотворява част от излишната енергия с помощта на генератора, който я изпраща за съхранение в бордовия акумулатор. На свой ред системата старт-стоп се грижи за изключване на двигателя при всеки по-дълъг престой на светофар или в задръстване.

Audi предлагат основните системи за икономия на гориво серийно в най-малкия си модел и това има своето положително отражение. Сдържаните водачи могат да доведат средния разход до 5,2 л/100 км, а в теста подложеният на класически downsizing двигател с директно впръскване показа средна консумация от 7,2 литра при наличие на подчертано спортни амбиции в стила на шофиране. Позитивен ефект тук несъмнено оказват ниските обороти, при които се достига максималният въртящ момент – характеристика, която не поощрява „пълненето” на предавките.

Престижен автомобил в малкия клас

Тук следва да се търси и причината за преобладаващото в А1 ниско ниво на шума, позволяващо на фината акустична тъкан на допълнително предлаганата система Bose да се разгърне в цялата си красота. Инфоразвлекателната апаратура е заимствана директно от горния сегмент на средния клас – също както и адаптивното управление на дългите светлини, сензорите за автоматично включване на чистачките и биксеноновите светлини и изобилието от възможности за индивидуално обзавеждане на интериора с тапицерии от естествена кожа и алуминиеви декорации.

Така че е напълно възможно да композирате престижен автомобил в малкия клас, за който впоследствие ще ви бъде калкулирана не по-малко престижна цена. Бързият поглед в ценовите листи показва, че базовото предложение в гамата на A1 в лицето на 1.2 TFSI изисква инвестиция от 31 371 лева с ДДС, която е с около 9000 лева по-висока от тази на базово Polo с мощност 85 к.с. и с около 7000 лева по-ниска от тази на най-достъпната версия на А3. Това са порядъчни величини. От друга страна, Mini One със 75 к.с. се предлага само с 29 лева по-скъпо от новия си конкурент. Това е повече от пренебрежима разлика.

Ясно е кой към какво се стреми. Не е ясно само кой кого... Без съмнение първият пряк дуел между А1 и Мini ще бъде повече от интересен. Засега можем да кажем със сигурност само, че A1 се ориентира по-скоро към яркия характер на Mini, отколкото към хармоничната природа на Polo, и това има съответните последствия – липсата на петата звезда в крайната оценка на новото Audi се дължи именно на твърдото му окачване.

Teкст: Maркус Петерс
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

Audi A1 1.4 TFSI Ambition

По отношение на качеството на материалите и изпълнението A1 е близо до горния сегмент на средния клас, на пътя може да се мери с Мini и има икономичен двигател. Липсата на пета звезда в оценката се дължи на слабостите в комфорта на возене и ограничения простор на втория ред седалки.


Технически данни

Audi A1 1.4 TFSI Ambition
Работен обем ---
Мощност 122 к.с. при 5000 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,2 с
Спирачен път
при 100 км/ч
36 м
Максимална скорост 203 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,2 л
Базова цена 41 923 лева
Коментари

Център
Крайните квартали да си карат таратайките и да не се обаждат. Идеята за А2 не беше оценена както трябва, когато се появи автомобила цените на горивата бяха значително по ниски от сегашните, а самата конструкция на автомобила беше доста скъпа. Ако цената на горивото няма значение е нормално купувачите да изберат А3 вместо почти толкова скъпото А2. Идеята за А2 е На Пийх ако си го чувал, внук е на Ф. Порше и е считан за един от най- добрите инжинери в автомобило строенето и все още е шеф на wv груп.

Банишора
Тази кола е също като глупостта на Мерцедес с А класата Ауди си отчетоха, преди години че А2 е несполучлив, но след смяна на шефовете явно повтарят грешката си. Сега е ред на Мазерати да пусне триколка.

Анонимен
za poreden put audi dokazva klasata si pred si4ki ostanali

:)
По-доброто, но по- скъпо Поло:)

Анонимен
Най-добрата малка луксозна кола.

comments powered by Disqus