Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A1, Citroen DS3, MINI Cooper, VW Polo: Малките принцове

03.01.2011 11:33 39
39
2571885567
Туит

Въпреки че VW Polo и MINI никога не са имали репутация на особено евтини автомобили, двата модела предлагат специфични изкушения и качества. Сега в тяхната лига пожелаха да се включат Audi A1 и Citroёn DS3.

Почти точно девет години изминаха от момента, когато MINI започна да преоформя автомобилния пейзаж. Изведнъж в лъскавите квартали на големите метрополии стана особен шик да разполагаш с малък автомобил – защото MINI притежава характер и изглежда добре. Както знаем, моделът може да се индивидуализира така, че да се превърне в съвсем личен лайфстайл обект. По този начин той се очертава като най-подходящ избор за един заможен баща, който иска да направи нещо хубаво за дъщеря си. Като същевременно спотайва мисълта, че от време на време може и сам да покара малкия пъргавелко.

Днес се предлага вече второ поколение New MINI, което съвсем наскоро беше осъвременено – не толкова във визуално, колкото в техническо отношение. Най-голямата промяна е, че вместо разработените в сътрудничество с PSA дизели сега се монтира създаден от BMW мотор, работещ на принципа на самовъзпламеняването. В Cooper D той може да бъде купен за 42 200 лева – очевидно промените не засягат високото равнище на цените, както впрочем и аскетичното серийно оборудване. Един VW Polo, който напоследък вече не изглежда миловиден като кукличка, а е придобил доста сериозна физиономия, също не може да се нарече евтино предложение, но във версията 1.6 TDI с оборудване Highline струва с няколко хиляди по-малко.

Новата вълна

Неговият аристократичен дериват, Audi A1 1.6 TDI Ambition, е ­– каква изненада! – доста по-скъп със своите 40 600 лева, но пък има серийно радио. Подобно на MINI, малкото Audi има намерението да въодушеви клиентите си с прилив от възможности за индивидуализиране; дори розетките на въздушните обдухватели могат да се поръчат в различни цветове.

Подобни предложения отправя и френският отговор на феномена „елитен малък автомобил“ – Citroёn DS3. Във варианта HDi 110 с оборудване Sport Chic той е само с няколкостотин лева по-евтин от A1, но пък стига до клиентите с пълно серийно въоръжение – автоматичен климатик, аудиосистема, спортни седалки, 17-цолови алуминиеви джанти, кожен волан, темпомат и други по-дребни радости.

И да, и не

Като вземем предвид оборудването, степенуването на цените изглежда доста по-различно. Моделите на Citroёn и VW са приблизително на едно и също равнище, Audi е по-скъп с около 3300 лева, а MINI – с 4700. Дали англичанинът е толкова по-добър от своите конкуренти? Ясният отговор е – и да, и не. Онези купувачи на MINI, които търсят извънредно компактен автомобил, който да ги радва с рязката динамика на спортна машина, които не се смущават от стегнатото окачване и пазаруват сами, за да използват задните седалки като допълнителна площ за покупките, ще оценят високо MINI, нещо повече – ще се влюбят в него.

Особено с новия дизел, който тегли мощно, без да си позволява издънки по отношение на равномерния ход или разхода на гориво. С модернизирането на модела впечатлението за качество също е станало малко по-добро, нищо не се е променило единствено при несериозно оформените контролни уреди. Очевидно за MINI те са неизбежен спътник, нещо като трохите за сутрешния препечен хляб.

С акцент върху комфорта

Дали почти толкова скъпото Audi има качества, с които да примами клиентите на такъв ярък характер? Да, има. Защото животът на един автомобил не преминава само по виещите се серпантини на планинските проходи. Не че там А1 не би се чувствал добре – той също е модел с подчертано добра динамика на пътя и може да се мята весело от един завой в друг, поставяйки на преден план удоволствието от шофирането. Така той навлиза в сферата на компетентност на MINI, но може повече от него, и по-точно – да бъде комфортен.

Поне с ходовата част Dynamic, която може да бъде избрана без доплащане, той вози осезаемо по-добре от MINI и Citroёn. Освен това малкото Audi е отлично изработено, с ергономията също всичко е наред. Неприятно ще бъдат изненадани само пътуващите на задната седалка, понеже поради закръгления покрив мястото отзад е по-малко, отколкото в по-късото с 23 сантиметра MINI. За сметка на това на Audi се позволява да натовари повече багаж.

Дизайн преди всичко

Багажникът на DS3 е в състояние да побере още един плик с покупки, но само заради това едва ли някой ще реши да купи темпераментно оформения френски модел. За съжаление при него дизайнерите като че ли са попрекалили. Обзорът е недостатъчен дори за водача, а седящите в детските столчета отзад малчугани не виждат нищо през страничните прозорци заради широките средни колони, напомнящи перка на акула.

Нека все пак се огледаме по-добре във вътрешността. Впечатлението за високо качество при арматурното табло и облицовките се разваля не на последно място поради изненадващо твърдото окачване на този Citroёn. От друга страна, това му помага да постигне много добри времена в тестовете за динамика на пътя. Тук той е на високото равнище на Audi – съвсем малко по-зле от MINI, но доста по-добре от Polo.

Сериозен младеж, макар и скучен

Въпреки това моделът на VW отнася безапелационно победата вкъщи. Защото той също не е скаран с динамиката, но е много по-сериозно ангажиран с осигуряването на комфорт и пружинира така солидно, сякаш е автомобил от компактния клас. Впечатление, подчертавано и от превъзходния вътрешен простор, независимо че Polo е само с един сантиметър по-дълъг от доста по-тясно скроения френски модел.

Интериорът му обаче изглежда по-скоро банален и непривлекателен. Не може и да бъде индивидуализиран в същата степен, в каквато предлагат това конкурентите. Затова пък автомобилът е извънредно икономичен и е най-евтин за поддръжка.

За мнозина обаче и в този клас от най-голямо значение е яркият, самобитен характер, какъвто Polo не притежава. Но пък е роден победител.

Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

2. Audi A1 1.6 TDI Ambition - 519 точки

В оценката на качествата A1 успява да спечели, макар и със съвсем малко – защото той не само се отличава от масата, но е и добър автомобил с отлична управляемост. Пречка за победата е само високата цена.

2. VW Polo 1.6 TDI Highline - 530 точки

В просторното и балансирано Polo слабости трябва да се търсят едва ли не с лупа, затова автомобилът печели този сравнителен тест. Единственият упрек към него е липсата на индивидуалност.

3. MINI Cooper D - 495 точки

Модернизацията на модела не е отнела нищо от твърдия характер на Mini. Както и преди, шофирането му създава усещане за стегнат малък спортен автомобил. Феновете му могат да бъдат спокойни.

4. Citroen DS3 HDi 110 Sport-Chic - 481 точки

В това първокласно обкръжение четвъртото място не е срамно. Богатото оборудване и своеобразният дизайн превръщат DS3 в интересна алтернатива.


Технически данни

2. Audi A1 1.6 TDI Ambition - 519 точки 2. VW Polo 1.6 TDI Highline - 530 точки 3. MINI Cooper D - 495 точки 4. Citroen DS3 HDi 110 Sport-Chic - 481 точки
Работен обем --- --- --- ---
Мощност 105 к.с. при 4400 об./мин 105 к.с. при 4400 об./мин 112 к.с. при 4000 об./мин 112 к.с. при 3600 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- --- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
10,1 с 10,3 с 9,2 с 10,0 с
Спирачен път
при 100 км/ч
37 м 37 м 37 м 38 м
Максимална скорост 190 км/ч 190 км/ч 197 км/ч 190 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
5,7 л 5,8 л 6,0 л 6,2 л
Базова цена 40 599 лева 27 896 лева 42 200 лева 40 000 лева
Коментари

Банишора
Това вече не е форум за коли, а сборището на футболните манияци пред Централната баня.Те обаче бяха по-подготвени и се караха за футбол, а не кои къде кокво е учил.

Анонимен
Вие двамата няма ли да спрете? Вместо да си изразите мнението за автомобилите, вие пишете глупости. Моето мнение съвпада донякъде с това на така наречения вишист. Няма английски автомобили, но баварско англиския мини автомобил не е лош, но бих предпочел аудито. Въпрос на личен вкус:)

Kerry
До "Вишиста" по-горе, завършил в добрата стара Великобритания: Явно си пропилял бая време на вятъра, щом не си се научил да пишеш грамотно. За сметка на това вероятно имаш "задълбочени" технически познания.

Анонимен
Аз съм завършил в чужбина, моето дете! И то в любимата ти Великобритания. Не казвам дали е по добро от немското висше образование, но всичко е до университета, а не до държавата. Взимал съм стипендия и не ми беше толкова скъпо. Ама айде да не ти затормозявам главицата. Преподавателите ми тогава караха или стари английски автомобили или немски, или вф файтон, а в неформална обстановка освен приказките за бира, футбол, се обвиняваха, някои политици, че им разсипали автомобило-строенето, а всичките им големи марки са притежание на немци или (тогава) американци. В този смисъл никога не биха си взели "английски автомобил", разбира се, че те не разбират колкото теб. Виждам, че не си проверил кои са известните немсвки дизайнери за автомобили. Извинявай ако не си разбрал как се ползва гугал. Ако и ти искаш да станеш вишист е хубаво първо да си научиш как се пише името ти без правописни грешки. После много важно нещо е да ползваш език. Като те влече дизайна да прочетеш нещо, а не само да твърдиш. Нямам повече време и търпение да си пиша във форума със човек, който няма елементарно техническо познание.

андре
ако се казвах рударски щях да пиша Рударски в горното поле:) А колкото до гугъл - един съвет от мен - пробвай университетското образование вместо интернет.... полезно е, от опит знам. Препоръчвам ти Ройъл Колидж ъв арт енд дизайн за начало. Факт е, че всички дето ччетем книжки са натискаме за английски или американски университети, а не за държавните немски:), което идва да покаже в коя държава се люпят талантите...

Анонимен
Да съм казал някъде, че немските са върха? Харесвам ги, но по съотношение цена/качество за мен най- добър автомобил е мазда. Значи поне се казваш рударски, сега следващото което можеш да направиш е да провериш за немски ИЗВЕСТНИ автомобилни дизайнери. Съвет ползвай гугал.Пише се GOOGLE това е търсачка, айде стига ти толкова уроци, че ще те заболи глЪВЪТЪ.

андре до мазда
пич, засегнах се.. :) Изкллючваш ли възможността в този форум да има повече от двама човека? Верно е, че бг списанията имат 10-20 читатели, ама чак пък толкова? Относно английските коли - някой по-горе беше писал, че няма значение откъде идва капитала, а инженеринга. Светът знае поне 20 известни английски инженера/дизайнера, но едва ли е чувал друго име на немски такъв освен Ф.Порше. Нещо да противопоставиш на Мъри, Калъм, Бангъл, Чапман, Исигонис, Уокиншоу? Но понеже явно не знаеш чужди езици, остани си в мрака и вярвай, че само немците правят коли... P.S. по твойта логика Мазда каква е по националност?

Мазда
Рударски, Андре или комплексарчето както и да са те кръстили трябва да си научиш името. Я ми посочи съвремена английска кола, че аз май не откривам. Индийската котка или английския файтон. Вземи прочети някоя книжка, но първо наистина си запомни името.

андре
е тука си е като на пазар :) смех голем. Но който твърди че немските коли са най-добри - явно верно нищо не разбира. Отдавна японци и корейци ги задминаха по качество и надежност, а относно лукс и престиж - добрата стара англия си остава ненадмината. Всеки да си избира, но да не дава квалификации за другите. И ако може малко по-скромно да го давате, а деца ?!

Анонимен
Еми щом разбирате повече от всички тук, аджеба, защо не ни просветлите със светлата ви мисъл? Коментари от сорта на всички са "тъпи пичове" и никой не ме разбира, ми звучат като човек, който се нуждае от специализирана помощ. А после си търсите и някой да си мерите багажниците. И аз само си чеша езика

До батката
Че кой ти говори за Ситроен? Смешни са напъните на ВАГ. Смешка е израза, че Поло-то било най-здравото. Че какво има да му се счупи на едно Поло. Откъде да е претенциозно като няма с какво да претендира. Квадратише, практише, гутише - немска логика. А за комплексите да знаеш - не си прав. Комплексите са при вас. С дребните полонца и фабийки. Ма това е - каручките са си каручки. Ако и да са натъпкани с по-силнички моторчета. Само с приказки не можете си изби комплексите. Мога да те сложа в багажника, ако искаш. Не че е комплекс - факт е. Само се бъзикам тука - чешя си езика с глупости. И дреболии.

до комплексарчето
Само момченце като теб с комплекси липса на пари и вкус може да харесва ситроен моето момче. Ако някога си имал автомобил или си карал трябва да ти е пределно ясно че автомобили се произвеждат единствено и само в в Германия всичко друго е компромис и боклуци. :) :) :)

egland for ever
mini coopera predlaga pokriv v dva cvqta i daze engladskoto zname srestu skromna suma. Oniq sus skodata da sravnqva cooper sus skoda nemam dumi. Toz nad men verno sie poverval 4e e nekvo shev4e i ocenqva horata kvi bili a nisho ne e pisal za negovite predpo4itaniq

От комплексарчето
Че какво беше то? Припомни. Защото аз тука компетентно мнение по отношение на амтомобилите не видях. Само от сорта: Аааа, тия са на първо място, щото друг не може да им се опре/субективизъм на практика, съчетан с техническа грамотност добита от рекламните материали на фирмите/; другия пък тавана му бил в два цвята/цветно гледа на света човека, лошо няма/. Все бля, бля! Та кое ти беше мнението? Да не е това дето правели спагетите у Франция!? Или пък си от нинджите, а? Големи майтапи. Тука пълно с пубери, май?

до комплексарчето
Аз моето мнение съм го дал:) без да оценявам другите и без да казвам господ кой да прибира.

Ахахахаха
Хохихихихохохохахаха!!! Е ти пък за сметка на това си писал достатъчно за автомобили.

До богухулника
Приятел, ти какъв си? Вместо да напишеш коментар относно автомобилите, ти оценяваш хората, които пишат. Всеки може да си извади изводите за другите пишещи, но ЕЛЕМЕНТАРНАТА интелигетност, възпитание и ако щеш някакво обикновено разбиране към различните мнения изисква, да си запазиш мнението за себе си! Такаааа, като пишеш, че другите са неграмотни, първо ти трябва да се научиш на правопис. "Незнаят" или "не знаят" имаш още една две грешки, но с оглед на богухулството и онази циганската клетва "Божеееееее!!! Слез и си обири вересиите!" се вижда, че правописа и богухулството ти е най- малкия проблем. Комплексите ти трябва да се избиват по труг начин.

Свети МинА
Боже, Божееееееее!!! Ще прощаваш, че споменавам името Ти напразно, но Ти ще ме разбереш. Бахти неграмотниците, бахти и тъпите пичове. Едните незнаят да пишат, другите бъркат Италия с Франсетата, третите пък скарани с колите. Божеееееее!!! Слез и си обири вересиите!

Анонимен
Аз се чудя, защо въобще сравняват Polo-то с тея всичките кошници.Те изобщо не са му на ниво.Светлинни години го делят от тях. За да има някаква равнопоставеност е добре да го сравняват с по старите модели на Polo. Дето се вика само черна нинджа може да убие черна нинджа. А ако е тъмно черна нинджа, тоест Golf може да разсипе всичко що си пожелае.

Анонимен
Не знам защо аз да съм комплексар като не влизам, по форумите на разни списания да им пиша, че не струват и че аз разбирам повече. На всичкото отгоре не си купувам с "отврат" някое "шовенистично" списание за да го чета. Изглежда изобщо не си запознат с тази сфера но си търсиш някой да си пишеш.

Където правят спагети и м....и
И трите автомобила са добри, Мини - е чар и класика, Ауди - качество и престиж, Фолксвагена - здрав и непретенциозен! Френския кич и безвкусица е подобие на магарешка каруца, не му е мястото тука при автомобилите!

anti sel
колкото до реалната преценка на медиите относно качествата на колите... клиента не може да бъде заблуден - ситроен дс е единственият автомобил тук, за който се чака, защото не смогват с поръчките, в същото време - ауди не могат да си напълнят производствения капацитет... колкото до вагена - той въобще не попада в категорията лайфстайл продукт и не знам що ще тук?

anti sel
do svinar4eto.... mai ne pravish razlika mejdu marka, produkt, korporativno upravlenie i kapital... koe ne e britanskoto na Mini? imeto? razrabotkata? (kolkoto angliiska tolkova i nemska - centralata si e v dobrata stara anglia) ili parite na bmw, koito by the way sa akcionerno drujestvo i goliama chast ot kapitala e ot blizkia iztok...

rudarski
Тук има не един, а множество безименни комплексари...които се дразнят от това, че някой си изразява на глас мнението:)) Живи и здрави и по-малко злобейте!

Svinar4eto
Mini Cooper e tolkova britanska marka tolkova kolkoto bmw sa britanci. top gear sa egati zabavnoto show koeto tormozqt avtomobili ama nqmat pretencii da sa mnogo bezpristrasni moi.

Svinar4eto
Hahaha koito ne qde svinsko vika da ne qde. Evalarka za gotiniq primer. rudarski li si anti sel li si pishi si mazohista da te znaem. By the way ti da ne si onzi deto imal dva mercedesi no ne haresval markata? Imashe edin deto si gi kupuva i samo se razocarovka.

anti sel
тука има един безименен комплексар, който се чувства длъжен да отговаря на всеки... Не е зле бг медиите да не се възприемат толкова сериозно. Когато има чувство за хумор (което отсъства на германските и родните журналисти), успеха е гарантиран - иначе те забравят - справка - фифт гиър (спряно вече) и топ гиър (3.5 млн зрители средно - 10млн. при обявяването на стиг)

До мазохиста "Хммм"
Ходи да четеш жълти вестници тогава! 99% са лъжи, но има и процент истина по твоята логика. Без такива като теб те ще спрат да съществуват. Като не харесваш свинско не го ядеш и не се оплакваш във форумите, иначе ще си помислим, че се заяждаш или нещо се правиш на много печен. За това казвам, че първият който ти писа да започнеш да издаваш собствено списание е прав. Айде със здраве, ти все пак продължавай да четеш лошите и шовинистични медии.

Hmmm
Май някой тук доста "безпристрастно" си защитава територията...Всеки има право на мнение, не виждам защо някои хора подскачат толкова нервно, когато се заговори за известно "повлияване" на оценките на немските журналисти! Всеки с малко повечко жизнен опит знае, че безпристрастни и свободни медии няма (не само в България, а и по целия свят). Винаги някой плаща обяда, така че няма как да получите напълно обективна оценка. Това, че четем "немските шовинисти" не бива да стряска някои хора, защото в крайна сметка ако не сме ние, читателите, и тях няма да ги има, нали така?

Анонимен
Още един много запознат експерт, първо прочети аутокар чия собственост е, после коментирай. За топ гиър безпристрастието им може да заблуди някой пубер, но мислещи хора трудно. В този Форум е пълно с някакви мазохисти, не харесват "немските шовенисти", но ги четат (което е спорно) или дават не търсен акъл:)

андре
не се мъчете с немските шовенисти и слагачеството на бг "журналистите", учете английски и четете аутокар, аутоекспрес, кар мегъзин, топгиър... (.co.uk) там хората са си съвсем безпристрастни...

Анонимен
Онзи отгоре е прав:) вземи да станеш издател и ти. Само ти липсваш там

rudarski
Просто няма голям избор сред печатните издания....за съжаление, така че четем това, което се издава.

Анонимен
@rudarski - е защо продължаваш ? Обичаш предвидимостта или просто за забавление - да видиш дали ще познаеш ?

Шкодаджия
Когато преди вагените да правят автомобили от класа на мини, то печелеше понеже е немско (бмв). Опел винаги са второ или трето място понеже макар и не ваген са немски, същото е и за форд (немски американец). Аз пък харесвам фабия(смейте се), сега ще ме изядете, че е евтин ваген. Фабията има покрив в два цвята като купара, има по голям багажник, съотношението цена-качество е доста високо, екстрите са и най-евтини ако искате спорт има и турбо двигатели:)

rudarski
Мале - баба Ванга, лека и пръст, сухи пасти да яде....Познах класацията на 100%. Все пак чета немски списания от много време. Поздравления за хубаво написания материал, все пак:)))

rudarski
Чакайте да отгатна - пиша си класацията преди да прочета статията (при това надявам се грамотно, за да не се сърди колегата по-горе:) 1) Поло (щото е по-евтино от Ауди) 2) Ауди 1 (щото е много скъпо....) 3) Купър (щото не е VW:) 4) Ситроен (щото франсетата са абонирани за последните места....) - Ако не съм познал значи светът на автомобилната журналистика все пак може да ни изненада....

До разАЦорания
Първо се научи да пишеш грамотно, след това започни да издаваш собствено автомобилно списание "експерте".

razacorovan
преди още да прочета статията знам каква ще е класациията на "експертите"

comments powered by Disqus