Audi ще отпразнува 30-ата годишнина на шоуто Вьортерзее с уникална версия на A1, при която 2,5-литровият мотор, заимстван от RS3, е надут до 503 к.с.
Audi A1 clubsport quattro е само прототип, но той би трябвало да ни даде най-обща представа за това какво ни очаква при серийния S1 quattro. Естествено, това важи само за външния вид и евентуално за шасито, а не за силовия тракт, тъй като в тази си версия 2,5-литровия петцилиндров двигател на инголщатци, който може да откриете под капака на RS3 и TT-RS, генерира 503 к.с. и 660 Нм при стандартни 340 и 450.
Това е станало възможно благодарение на увеличеното налягане в системата за принудително пълнене, по-големите интеркулери, новата спортна изпускателна система и някои допълнителни промени, които вкупом правят успешно ускорението от 0 до 100 км/ч при налични 3,7 секунди. По този показател Audi A1 clubsport quattro е най-бързият представител от Инголщат, естествено, като става дума за класически автомобили, а не за състезателни, с едно-единствено изключение – R8 с 5,2-литровия V10, който изпълнява стандартния спринт за 3,6 секунди. За съжаление максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.
Тягата от 660 Нм се подава към четирите колела посредством шестстепенната механична скоростна кутия и модифицираната система за двойно предаване на TT-RS, базирана на многодисков Haldex съединител. Именно огромният въртящ момент прави възможно ускорението от 80 до 120 км/ч да става за 2,4 секунди и то на четвърта предавка.
A1 clubsport quattro може да се похвали не само с впечатляващи динамични характеристики, но и с агресивен външен вид, който го доближава плътно до класическите рали и туристически състезателни автомобили. Калниците са разширени с 60 мм спрямо стандартните, ауспусите за изнесени отстрани, дифузорът и задното крило имат застрашителни размери, а двата въздуховода на предния капак демонстрират огромната нужда от свеж въздух за 2,5-литровия мотор.
Впечатляващият бодикит се допълва от карбоновия покрив, а за цялостната спортна визия допринасят и 19-цоловите колела с гуми 255/30. Под тях пък се крият карбон-керамичните дискове на спирачната система, която е получила шестбутални апарати. Шасито използва PQ25 платформата на VW Group, макар и в твърде модифицирана версия, и е оборудвано с ново регулируемо окачване.
В салона е не по-малко интересно. Задният ред седалки е премахнат изцяло, като на негово място ще откриете нова карбонова греда, която би трябвало да намали усукванията, на които купето неизбежно ще бъде подложено при подобен силов тракт. Седалките пък са заимствани директно от R8 GT, както и четириточковите колани. Карбоновият волан с плоска долна част, новите контролни уреди и максимално опростеният интериор (дръжките на вратите например са заменени от ремъци) допълват цялостната картина.
Audi A1 clubsport quattro ще дебютира на шоуто Вьортерзее, което тази година отваря врати на 1 юни.