Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A1: Първа класа

09.08.2010 13:06 8
8
2571878725
Туит

С новия си модел A1 компанията Audi хвърля нова мрежа в морето на малките модели. Интересна рецепта, според която тези, на които VW им се струва твърде тривиално, биха инвестирали в неговата по-изтънчена алтернатива.

Всъщност този филм вече сме го гледали. Навремето, в средата на седемдесетте години, когато Audi все още нямаше амбициите да бъде премиум производител, още тогава показваше афинитет към пионерските стъпки в различни сфери на автомобилостроенето. През 1974 година фирмата пусна в продажба дълъг 3,50 метра модел, задвижван от 1100-кубиков четирицилиндров двигател. Това се случи във време, когато от малките автомобили се очакваше да предлагат само и единствено това, което се очаква от тях.

Съвсем тъничък волан и спартанско оборудване, базова мощност 50 к.с., която при по-скъпата версия GL достигаше 60 коня – това бяха фактите, с които трябваше да се задоволи тежащият едва 700 килограма мъник. Само година по-късно обаче VW Polo показа нагледно със своята версия Typ 50 с 40 к.с., че действителността може да бъде и още по-аскетична. През 1978 година обаче Audi се отказа от идеята да се бори за позиции в малкия клас, оставяйки този приоритет на Polo.

След екзотичния експеримент с означение A2 марката от Инголщат очевидно възнамерява да възобнови стремежа си към силни позиции в малкия клас и възлага задачата на мъника А1. Гамата от версии на A1 започва с 1,2-литров бензинов TFSI двигател с 86 конски сили. Комфортният достъп до задните места, климатичната инсталация, бордовият компютър и алуминиевите декори подлежат на допълнително заплащане. По-нагоре в йерархията откриваме 1,4-литровия TFSI със 122 к.с., снабден с директно впръскване на горивото и турбопълнене. Същите технологии се използват и от двата 1,6-литрови TDI с 90 и 105 к.с., които по подобие на бензиновия си събрат се комбинират с технология старт-стоп. На по-късен етап се очаква гамата да бъде разширена от нови варианти, включително комби и кабриолет. Спортните натури скоро ще бъдат зарадвани от върхово изпълнение S1, задвижвано от 1,4-литрова бензинова машина с 200 коня. Хубавото е, че още базовите варианти на A1 със сигурност имат какво да предложат на тези, които имат възможността да притежават скъпа и занимателна играчка, но не желаят тя да излиза от рамките на малкия клас.

Още първото качване в салона потвърждава тази теза. Седалките са чудесно контурирани около тялото, позицията в тях е приятно ниска. Няма причини човек да се оплаче нито от липсата на достатъчно свободно пространство, нито от броя на местата за съхранение на вещи – поне когато става дума за предните седалки. Трудният достъп до задните места и ограниченият простор на тях за сметка на това трудно ще спечелят нечие одобрение – специално при по-високите пътници със сигурност ще се породи усещането за пътуване „втора класа”.

Ергономичността на подредбата не създава никакви проблеми и е абсолютно интуитивна.

Подобно на постигнатата дистанция между Audi A3 и VW Golf компанията от Инголщат и този път е съумяла да направи индивидуалността на А1 достатъчно различна спрямо Polo - поне като субективно усещане. Разликите в дизайна и приоритетите са очебийни: като пълна противоположност на излъчващото солидност и практичност Polo дългото 3,95 метра A1 ясно показва стремежа си да се перчи пред останалите. Уклонът към публиката на филма „Сексът и градът“ е повече от ясен, но в реалността се намират и доста други хора, които се радват на вътрешните вентилационни отвори с напомняща на турбина форма или пък на фино работещите бутони и регулатори. Вниманието към дребните детайли струи от всяко ъгълче на интериора. Качеството в този автомобил е не просто факт – то може да се види, пипне и почувства.

За сметка на това гъвкавостта на вътрешния обем е по-скоро скромна – падащите задни облегалки увеличават товарната вместимост от 270 на 920 литра, нишите под дъното на багажника и системите за укрепване на багаж са опция. В допълнителната екипировка се открояват също неща като декорации в различни цветове, спортни китове за каросерията от серията S-Line, ксенонови фарове с адаптивно управление, LED стопове и цял куп мултимедийни възможнисти.

Двигателят 1.4 TSI положително е страхотно допълнение към динамичната същност на А1. Той работи почти незабележимо на празен ход и дори когато достигне максималните си обороти, остава на заден план. Четирицилиндровият турбомотор предоставя максималния си въртящ момент от 200 нютонметра в диапазона между 1500 и 4000 оборота в минута, а темпераментът на 1125-килограмовото А1 е доста буен. Малкият автомобил развива 100 км/ч за по-малко от девет секунди, максималната му скорост е над 200 км/ч.

Новата гордост на Audi се справя еднакво добре с бързо препускане по магистрала и спортно каране на пътища с много завои.

Прецизната кормилна уредба с електрохидравличен сервоусилвател без функция Servotronic работи леко, но въпреки това предоставя точна обратна връзка с пътя и е подходяща за динамичен стил на шофиране. Иначе A1 заимства ходовата част на Polo с многозвенно окачване на задния мост. Тя гарантира добър комфорт и липса на клатушкане по завоите, но допълнително предлаганите нископрофилни гуми със сигурност не са добра инвестиция за тези, които държат на плавната возия.

Електронният напречен блокаж на предния диференциал е част от функционалността на системата ESP и помага на А1 в постигането на оптимално сцепление и подобряването на водимостта. Така малкият модел още повече се доближава до едрите си събратя.


Текст: Йорн Томас

Снимки: auto motor und sport

Технически данни

Audi A1 1.2 TFSI Audi A1 1.4 TFSI Audi A1 1.6 TDI Audi A1 1.6 TDI
Работен обем --- --- --- ---
Мощност 86 к.с. при 4800 об/мин 122 к.с. при 5000 об/мин 90 к.с. при 4200 об/мин 105 к.с. при 4400 об/мин
Максимален
въртящ момент
--- --- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
11,7 с 8,9 с 11,5 с 10,5 с
Спирачен път
при 100 км/ч
--- --- --- ---
Максимална скорост 180 км/ч 203 км/ч 182 км/ч 190 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
5,1 л 5,3 л 3,8 л 3,9 л
Базова цена --- --- --- ---
Коментари

Иван
тази кола е много хубава и много GLJ и много бърза със двигател има много дизаинена за първа класа със 4 гуми и 5 прозореца Aihu A1 със екстри и ръчна със

Люк Скайуокър
Най-добрите автомобили-немските, класа, престиж, качество!

Дарт Вейдър
Първа класа боклук

The Stig
Точно за този случай говоря.

Aнонимен
http://www.worldcarfans.com/110052626468/audi-a1-rolls-over-plays-dead-in-belgium

The Stig
Тогава аЛудито се обърна, защото глупаците се опитаха да го качат на рампа за скейт...

Aнонимен
нз защо така ми изкара питането ама въпросът ми беше защо не казахте как едно а1 се преобърна при фирмено представяне мисля че беше в холандия а говорите за някаква феноменална издръжливост в завоите

Aнонимен
ь юь;д хе яздпехьгше как едно а 1 се преобърна в холандия ако не се лъжа при представяне на модела с фирмен тест пилот ????

comments powered by Disqus