След купища тийзъри и видеоклипове Audi най-накрая представи първия си мини модел А1. Първоначално клиентите ще трябва да избират между два бензнина и два дизела в мощностния диапазон от 86 до 122 к.с.
Първият предвестник на Audi A1 бе Metroproject Quattro Concept, който дебютира в Токио през 2007 г. Серийният модел споделя много от характеристиките на своя „прародител“, като в някои отношения дори е по-агресивен. Челните LED светлини например следват стилистиката на А8 и R8 и са значително по-отсечени от тези на концепта, а трапецовидната радиаторна решетка и въздуховодите на предната броня имат по-ъгловати форми. Профилът и задната част обаче напълно копират студийната версия.
Динамичната визия на Audi A1 има не само естетски качества, но е и технологично обоснована. Коефициентът на челно съпротивление при новия модел например е 0.32, което според официалния пресрилийз е най-доброто постижение в класа. В екстериора впечатление правят още 18-цоловите колела, спойлерът над третата врата и задната колона, която заедно с линията на покрива може да се поръча в различен цвят. Всички модификации са оборудвани с декоративен дифузор, но само част от тях получават двойния накрайник на изпускателната система като стандарт. Лаковите покрития на този етап са десет.
A1 (3950 х 1740 х 1420 мм) споделя платформата на Volkswagen Polo, Seat Ibiza и Skoda Fabia. Окачването, което е тип MacPherson за предната ос и с торсионна греда отзад, обаче е получило нови настройки. Междуосието (2470 мм) му е само с 3 милиметра по-дълго от това на MINI, но теглото на А1 е 1045 кг, което е рекордно постижение за класа (MINI тежи 1135 кг). Обемът на багажното отделение е 267 литра, но при сгънат заден ред седалки достига впечатляващите 920.
И четирите двигателя, които на първо време ще получи A1, са с директно впръскване на горивото и принудително пълнене. Флагманът е 1,4-литровият TFSI, който в тази си версия генерира 122 к.с. Максималният въртящ момент от 200 Нм е на разположение на водача в диапазона от 1500 до 4000 об./мин. Когато е комбиниран със автоматичната седемстепенна S tronic трансмисия, 1.4 TFSI позволява на A1 да ускори от място до 100 км/ч за 9,1 секунди (9,2 при механичната) и да достигне максимална скорост от 200 км/ч. Разходът е съответно 5,4 и 5,1 литра. Базовият бензин е 1,2-литровият TFSI (86 к.с. и 160 Нм). Петстепенната механична скоростна кутия позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 12,1 секунди и среден разход от 5,1 литра при 179 км/ч максимална скорост.
Двата дизелови мотора са с работен обем от 1,6 литра. Базовата версия генерира 90 к.с. и 230 Нм, докато по-мощната модификация – 105 к.с. и 250 Нм. Динамичните показатели не са особено впечатляващи, но ефективността на двата самовъзпламенителя е наистина изключителна – 3,8 литра среден разход и 99 г/км CO2 за версията с 90 к.с. и 3,9 литра за тази със 105 к.с. Всички модификации на A1 са оборудвани серийно със старт/стоп и със система за рекупериране на енергията при спиране. Стандартна е и ESP системата, комбинирана с електронно блокиране на диференциала.
От Audi обещават качество на материалите в интериора, каквото на този етап не се предлага в мини класа. В салона впечатление прави LED осветлението, отопляемите седалки и кожената тапицерия. Мултимедийната система включва триизмерна навигация, 20 гигабайта твърд диск (60 гигабайта в опционалното оборудване), 6,5-инчов дисплей, iPod и Bluetooth интерфейс, като за озвучаването се грижи аудисоситемата на Bose (опционална) с 14 високоговорителя, чиято изходна мощност е 465 Вата. Три ще са нивата на обороудване – стандартно, Sport и S line, като разликите между тях няма да засягат единствено интериора. При Sport и S-line например окачването има нови настройки, колелата са 17 или 18 цолови, а специално за S line има подготвен допълнителен бодикит.
Базовата цена на A1 ще бъде 16 000 евро за пазара в Германия, като продажбите ще започнат през лятото. Производството на модела вече тече в заводите на компанията в Брюксел, Белгия. В близко бъдеще се очаква да дебютират също версия с пет врати, кабриолет и спортна модификация S1. Официалната премиера е насрочена за автомобилния салон в Женева в началото на март.
GG
Едно от малкото аудита кoито одобрявам в последно време не толкова дизайна колкото добрите технически решения и най-вече ниското тегло не може производителите да говорят за ефективност и в същото време килограмите на моделите им непрекъснато да се увеличават, ауди са напипали формулата.
editor
Може да изразите своето мнение за A1 в новата анкета на ams.bg.
Ценител
Забележително е, че Ауди са вкарали почти всичките си новости в малкия си модел,като особено впечатляващо е електронното блокиране (а не \"заключване\"-хаха)на диференциала.Но не е упоменато как са постигнали ниското тегло, което по по принцип непрекъснато нараства от многото екстри и усилване на якостта на каросериите.
Грозде???
Гроздето е кисело!!!
Peter
Колега, с тоя коментар уби коня, честно!!!!:))
Илия
Много шум за нищо. Поредният безличен модел на Audi.