Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A2 Concept: От 0 до 100 км/ч за 9,3 секунди

07.09.2011 16:11
Туит

Концептуалният Audi A2 ще бъде оборудван с изцяло електрически силов тракт, чиято максимална мощност достига 85 кВт.

Първата генерация на A2, която се появи на пазара през 1999 г. и остана в продажба до 2005 г., бе един от най-интересните модели за времето си, тъй като бе единственият автомобил в сегмента с алуминиево шаси. „Микрованът” обаче ще претърпи серия от трансформации във втората си генерация. Той отново ще използва ASF технологията, но ще представлява хечебк с пет врати. Габаритите на модела, който ще дебютира във Франкфурт, са 3804 х 1693 х 1494 мм, докато на оригиналния A2 – 3826 х 1673 х 1553 мм.

Тежащият 1150 кг A2 Concept, който предоставя „достатъчно място за четирима”, заимства част от компонентите по шасито директно от серийния А1. В някои отношения обаче представлява абсолютно самостоятелен модел, тъй като спирачките и кормилната уредба, например, се контролират изцяло по електрически път, като механичните и хидравлични връзки между тях и съответните педали са елиминирани. Алуминиевата платформа и компоненти по окачването пък са комбинирани с множество материали, изработени от подсилена с карбонови нишки пластмаса.

Интериорът на концептуалния A2 вероятно ще претърпи серия от промени при серийния, но със сигурност функционалността ще бъде водещата характеристика и при двата модела. „Централната конзола е прикачена към седалката на водача при A2 Concept, а задната излиза между двете седалки на задния ред”, като при тази конфигурация подът на автомобила е плосък от вътрешната си страна. Товарното отделение е разделено на две нива, а благодарение на нестандартната конфигурация на салона предоставя достатъчно пространство дори за велосипед, при положение че свалите предното му колело.

Прототипът, който ще дебютира във Франкфурт, ще се задвижва от напречно разположен в предната част електродвигател с максимална мощност от 85 кВт (116 к.с.) и въртящ момент от 270 Нм. Той черпи електричество от литиево-йонна батерия, чиито капацитет от 31 кВт/ч (24 са използваеми) стига за пробег до 200 км. При наличието на трифазен ток пълният й заряд изисква само час и половина, а когато се зарежда от стандартната електрическа мрежа са необходими 4 часа.

Динамичните характеристики на A2 Concept са впечатляващи на фона на приложението му. За спринта от място до 100 км/ч, например, са нужни само 9,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 150 км/ч, за да бъде съхранен ресурсът на батерията максимално дълго.

И докато прототипът на A2 е електромобил, то бъдещата серийна версия ще разполага и с класически вариант с високоефективни ДВГ. Новият модел ще се появи на пазара през 2013 г.

Коментари
comments powered by Disqus