Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A3 Cabrio, Opel Cascada, VW Golf Cabrio: Открит сезон

02.06.2014 08:08
Туит

С тези три модели лятото никога не си отива напълно, защото при подходящи условия може да го извикате винаги – само с натискането на един бутон. С годните за целогодишна употреба кабриолети Audi A3, Opel Cascada и VW Golf всеки сух и сравнително топъл ден е в състояние да донесе летни емоции. Достатъчно е просто да свалите покрива и започвате да се наслаждавате на пътуването под открито небе.

Audi A3: перфекционистът

Според скалата на Бофорд, вятър със сила 7 е в състояние да предизвика в морето вълни с височина четири до пет метра, а на сушата разлюлава цели дървета като детски играчки. На гюрука на A3 обаче очевидно му е все едно какво се случва с времето навън. Audi са категорични: дори ако се движите с 50 км/ч, а вятърът е насрещен и със същата скорост, мекият покрив без проблем може да се прибере зад задните седалки в рамките на 18 секунди. Това е първият кабриолет на базата на новата модулна платформа за модели с напречни двигатели и е изграден на основата на A3 седан, което се отразява положително повече на пропорциите на каросерията, отколкото на вътрешния обем. Макар да е с 18,3 см по-дълъг в сравнение с предшественика си, автомобилът продължава да бъде 2 + 2, а не с 4 пълноценни места. На задните седалки с почти вертикална облегалка комфортът може да се сметне за приемлив само на съвсем кратки разстояния. Затова пък пилотът и копилотът са изключително удобно приютени. Изработката е безупречна – както и при всички останали варианти на А3 – ергономията е интуитивна, а при прибиране на текстилния покрив обемът на практичния багажник намалява само с 45 литра. Заедно със задвижващия си механизъм, високотехнологичният гюрук тежи само 50 килограма, а част от компонентите му са направени от магнезий. С теглото си от 1,5 тона, дългият 4,42 м А3 е един от леките кабриолети в своя клас, а при направата му е използван висок дял на високоякостните стомани, което му осигурява забележително висока степен на усукване – последното личи ясно дори по пътища в много лошо състояние. В този ред на мисли, А3 осигурява и отличен комфорт на возене – независимо от наличието на спортно окачване и отсъствието на адаптивни амортисьори. Окачването се справя добре с преодоляването дори на груби неравности, почти не се влияе от това дали автомобилът е натоварен или не, а като допълнение редуцира до минимум колебанията на каросерията. За рафинирания комфорт допринася и акустичния покрив, характерът на задвижването също е подходящ. 1,8-литровият турбомотор с комбинирана система за впръскване на горивото разгръща мощността си плавно, тегли уверено и набира обороти с лекота – с любезното съдействие на добре настроената и прецизно работеща шестстепенна трансмисия. По отношение на динамиката със своите 180 к.с. моторът не изглеждат толкова настървен, колкото този Golf GTI, за сметка на това обаче харчи по-малко от него. Същото се отнася и за пътното поведение, което е извънредно сигурно, но не точно спортно. Търсенето на откровено изгодни цени при Audi традиционно е обречено на неуспех – моделът на Opel е с повече от 15 000 лева по-евтин.

Opel Cascada: крайцерът

Cascada 1.6 SIDI предлага наистина много срещу своята изгодна цена. Каросерията на тежкия кабриолет е дълга цели 4,70, макар че внушителните външни размери водят със себе си само леки предимства по отношение на вътрешния обем в сравнение с Audi. В сравнение с него задните седалки предлагат повече място за главите и краката на пътниците, а багажникът е по-голям с 60 литра. Предните две седалки са извънредно удобни и сравнително високо монтирани, поради което водачът и спътника му седят доста близо до солидната рамка на челното стъкло. Изобщо усещането за масивност и тежест са ключов фактор при този модел на Opel – всичко в този автомобил оставя усещане за солидност. Високото тегло обаче отнема голяма част от темперамента на двигателя, който и без друго е с най-малкия работен обем и най-ниската мощност в теста. Opel набира скорост с леки вибрации и без особен ентусиазъм, но тягата се подобрява значително от късите предавателни числа на шестстепенната трансмисия. икономичността също не е сред силните страни на този вариант на Cascada – средният разход в теста отчете 10,1 литра на 100 км. Със своите опционални 18-цолови колела обаче, моделът на Opel е най-бърз в изпитанията за пътно поведение. Иначе на отсечки с много завои Opel е извънредно сигурен, но голямата му маса определено се усеща. Затова е по-добре да го карате по-лежерно – коронната дисциплина на този автомобил. При спокоен стил на шофиране Cascada се държи направо очарователно и предоставя блестящи възможности за блажени преходи с отворен покрив. За цената си моделът без съмнение е едно възхитително предложение.

VW Golf GTI: фурията

Първият открит вариант на Golf се появява на бял свят преди 35 години. Твърде интересна подробност е фактът, че от 1979 година досега моделът е съществувал на базата само на три  поколения (I, III, VI) и за 16 от общо 26-те години, в които е произвеждан (2003 до 2011 не се предлага кабриолет на базата на Golf) е бил основан на вече спряна от производство генерация на компактния бестселър. Това се отнася и за актуалната все още генерация на модела, което проличава най-ясно от отсъствието на модерни асистиращи системи – една от основните причини VW да не успее да се пребори за първенството в крайното класиране. От друга страна, просторният интериор е само едно от доказателствата колко добра продължава да бъде платформата на Golf VI. Водачът и спътникът му разполагат с много място, разположени ниско на чудесни спортни седалки. Дори отзад без проблем могат да пътуват двама възрастни пасажери. Все пак най-късият автомобил в това сравнение не е способен на чудеса по отношения на вътрешния обем, доказателство за което е едва 250-литровият багажник, който обаче не се смалява при прибиране на покрива и е удобен във всекидневната употреба. Гюрукът се прибира за едва девет секунди, а задвижването му може да става и в движение при темпо до 30 км/ч. Това, че кабриолетът участва в сравнителния тест във версия GTI, е сериозно предимство. Той се задвижва от стария двулитров турбоагрегат с 210 к.с. и предлага впечатляваща динамика. Четирицилиндровата машина обича да загърбва фините си обноски и мълниеносно да се развърта до над 7000  оборота в минута. И понеже това все пак е класически GTI, моделът се характеризира с горещ темперамент, прекрасна водимост и напълно задоволителен комфорт. GTI взема завоите с неприкрит ентусиазъм, воден от точно работещото кормилно управление, и при желание от страна на водача може да бъде наистина бърз. С помощта на електронната симулация на блокаж на предния диференциал XDS+, дори сцеплението е на добро равнище. Спирачките не са на висотата на тези при Audi, но все пак Golf GTI Cabrio е по-спортният от двата автомобила.

Заключение

1. Audi

Въпреки тясното вътрешно пространство и високата цена Audi печели сравнението с изискан комфорт и с икономичния си, темпераментен и равномерно работещ двигател. 

2. VW

С най-просторен интериор, спортна водимост и неудържим мотор GTI се представя блестящо в много отношения. Би трябвало обаче да модернизира оборудването си за безопасност.

3. Opel

Високото тегло спъва задвижването и повишава разхода на Cascada, която може да бъде препоръчана като комфортен, разумен и нескъп модел за спокойни разходки сред природата.

Текст: Себастиан Ренц
Снимки: Ахим Хартман

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus