Средиземноморският шик се изправя срещу германската педантичност: В лицето на Alfa Romeo 159 2.4 JTDM и Audi A4 2.7 TDI се разкриват два изключително рафинирани дизелови автомобила от средния клас, всеки от които притежава неповторима индивидуалност.
Със своят 2,7-литров TDI-двигател, Audi A4 показва фини маниери на работа и изобилие от мощ. И все пак в сравнение с него Alfa Romeo 159 2.4 JTDM изглежда като по-пъргавият автомобил – с двестате си конски сили италианската дива е с 20 к. с. по-мощна от германския си конкурент, на 20 нютонметра се равнява и предимството по отношение на въртящия момент.
И все пак измервателната апаратура сочи, че по-лекото Audi води при тестовете за ускорение. Освен това двигателят на немския автомобил се развърта с повече охота, а и работи значително по-култивирано, отколкото задвижващия агрегат на 159, който специално при ниски обороти се държи леко грубо. Audi може да се похвали и с по-модерна версия на системата за директно впръскване на горивото Common-Rail. Обективната истина сочи, че ако става дума за динамичните показатели при висока скорст, и двата модела показват великолепен запас от мощност и без проблем теглят дори при 200 км/ч.
A4 притежава по-балансиран характер
Ако става дума за начините за овладяване на мощта, то Alfa оставя по-скоро нееднозначно впечатление: от една страна автомобилът блести с превъзходни показатели за спирачен път, независимо дали е с или без товар. Положението обаче се променя коренно при теста за спиране върху различна повърхност под лявата и дясната страна на автомобила, когато 159 запазва правилната посока на движение, но регисрира с 36 метра по-дълъг спирачен път в сравнение с А4. Тук тевтонецът определено показва по-балансиран и зрял характер.
При поведението на пътя нещата отново се обръщат – макар и с предно предаване, Alfa очарова с прекрасната си водимост и изключителната стабилност дори при най-екстремни маневри. При Audi картината изглежда другояче: при достигане на граничния режим, систематаESP се намесва доста грубо, тъй като задницата започва да показва явна тенденция към занасяне. Крайната победа все пак остава за А4, тъй като автомобилът се доказва като по-практичният във всекидневието модел. Но когато нещата опират и до емоциите, то победителят в този тест има едно име и то е Alfa.