Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A4: Трудният път към съвършенството

09.11.2015 22:39
Туит

Първото пътуване с модела ни даде основания да заявим: работата си е заслужавала!

Красив нов свят. Може да е странно, а може би не съвсем, но онова, което се променя най-сериозно в автомобилите в наши дни, трябва да бъде търсено в интериора – и това важи с пълна сила за новото Audi A4. Накрая цифровата революция, която марката налага – започвайки с TT и достигайки до Q7 – пристига и в изключително важния за Audi модел от среден клас A4. При условие, че клиентът поръча автомобила с навигация MMI plus, той може да се сдобие с изцяло цифрови уреди пред себе си. На практика това се случва при 80 процента от поръчките на моделите на марката от SUV сегмента.

В този случай водачът разполага с LCD екран с диагонал 12,3 инча и разделителна способност от 1440 х 540 пиксела, осигуряваща му изключителна рязкост и отличен контраст на изображенията. Можете да превключвате между два типа изображения на екрана чрез бутона View в лявата част на мултифункционалния волан. При желание може да бъде извикан изглед от версията на картите на Google Earth 7.0, отразяващ околната среда с изобилие от информация относно близките дестинации, които би си струвало да разгледате. Информационният пътеводител с културна насоченост е много удобен и се намира в подменюто за пътна информация. Усещането е като за присъствие на един добре образован и възпитан екскурзовод, който е винаги на ваше разположение.

Не ни обвинявайте – даваме си сметка каква голяма част от текста отделяме напоследък на подобни електронни нововъведения, но какво да се прави – те са героите на нашето време. И може би за да ви досадим още малко, ще споменем, че разполагате с възможност да свържете без проблеми своя iPhone (например), да заредите безплатните приложения и да управлявате телефона и контактите от системите на автомобила. Бутонът на централната конзола, управляван със завъртане и натискане, разполага със сензорна повърхност (тъчпад) върху която можете да изписвате букви. Първото ми търсене с негова помощ – изписването главна буквата В, последвана от L, доведе до автоматична поява на екрана на контакт от телефона ми, а именно колегата Блох, но при опита ми за разговор с него от високоговорителите на системата ми бе съобщено, че той е в почивен ден. На практика обаче човек пътува спокойно и комфортно, защото гласовият контрол на навигационната система работи добре и желаната дестинация се изписва на дисплея мигновено.

За първи път с head-up дисплей

В този нов мултимедиен свят, който е част от новото амплоа на Audi, идеално се вписва и хед-ъп дисплеят, който според шефа на отдела за електроника на Audi Рики Худи досега се е предлагал само при моделите с работен обем над 2,8 литра. В останалите случаи на незапознатите едва ли им е правило впечатление четвъртитото гнездо близо до челното стъкло, предназначено сякаш единствено за дребни предмети.

И ако най-после оставим настрана многобройните модерни електронни играчки и се насочим към това, което най-много обичаме, или класическата монолитна механика, много бързо ще установим, че този седан от среден клас съществено се е променил. Олекнал е с цели 120 килограма, нараствайки до размери, съизмерими с модела А5, и вече разполага с напълно ново петточково окачване и кормилна уредба с електромеханичен усилвател.

Конструкторите са хвърлили огромни усилия за цялостната настройка на ходовата част на автомобила. Резултатът е разнообразие от възможни работни режими на окачването. Системата работи доста хармонично дори с базовата настройка, при това още в един предсериен екземпляр.

Новото поколение A4 е загубило тежкия волан на своя предшественик, сега управлението е много по-леко и доставя истинско удоволствие при шофиране на автомобила по острите завои на Шварцвалд. Комфортът е добър, но въпреки това остава усещането за една степен по-твърдо возене, дори прекалено твърдо за пътниците отзад. Очевидно е, че по този въпрос конструкторите още не са казали последната си дума. Прави впечатление изключителната здравина и устойчивост на усукване на каросерията и добрата шумоизолация от околната среда.

Широка е гамата на предлаганите двигатели. Към нея принадлежи и новият 2.0 TFSI, наследил 1.8 TFSI. При тази машина фокусът не е върху типичното разбиране за даунсайзинг, а в конструкторските решения и процеси като цикъла на Милър, които спомагат за намаляването на разхода на гориво и респективно емисиите на CO2.

Нови горивни процеси

Новият двигател с интегрирани в цилиндровата глава изпускателни колектори и степен на сгъстяване, нараснала от 9,6:1 на 11,7:1, има повишена мощност от 190 к.с. (с 20 к.с. повече, отколкото при предшественика с по-малка кубатура), но същевременно емисиите на CO2 са намалени със седем грама на 100 км. И още нещо интересно – при скорост от 130 км/ч този модел може да измине 450 метра разстояние повече по инерция въпреки намаленото си тегло, благодарение на подобрения коефициент на обтекаемост и намаленото съпротивление на търкаляне на гумите.

Този двигател обаче не е най-харесваният от предлаганите, защото четирицилиндровият агрегат съобщава на висок глас за всяко набиране на обороти. Невероятно удоволствие доставя първото шофиране с версията, оборудвана с трилитровия TDI мотор, който ускорява мощно, не се натрапва акустично при натоварване и създава чудесно усещане при изпреварване – в което няма нищо чудно при мощност от 272 к.с.

Като цяло, новият А4 се предлага с гама от 7 двигателя, можете да избирате между три TFSI и четири TDI с мощност от 150 до 272 к.с. Как стои въпросът plug-in хибридна версия на модела? „Нека видим как клиентите ще се отнесат и приемат настоящите предложения“, подчертава г-н Хакенберг. „Във всеки случай ще има и още версии.“
„Още следващата година с модела S4 ще предложим ново поколение V6 бензинови двигатели, които, вградени в спортната версия, ще осигуряват мощност от 360 к.с. За развитието на гамата двигатели в сегмента V8, от същата архитектура, наречена от нас „Konzern-V-Ottomotoren“ (бензинови V-образни двигатели на концерна), отговарят нашите партньори от Porsche”, допълва г н Хакенберг.

От новия Q7 идва цялата армада на системи за подпомагане в А4, като асистент за паркиране,
асистент, предупреждение за наближаващ отстрани автомобил при отпаркиране на заден ход, предупреждение при слизане от автомобила, асистент за предотвратяване на сблъсък при маневри и за разпознаване на пътните знаци. На разположение е предна камера, която вижда на повече от 100 метра пътя пред себе си и при скорост до 85 км/ч сканира пространството за други превозни средства и пешеходци. В случай на опасност се задейства спирачната система, която намалява скоростта и дори може да спре автомобила.

Красив нов свят? Не само. Ако се страхувате, че удоволствието от шофирането може да бъде изгубено, защото системите за подпомагане изземват част от контрола, забравете притесненията. Никога досега модел името А4 не е предлагал повече удоволствие, отколкото при днешното ни шофиране.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Ненатрапващото се Audi А4 не получи похвали в аванс, което обаче е несправедливо. Новият модел е  изненадващо динамичен, доста комфортен и преди всичко хармонично изграден автомобил, който въобще не трябва да се страхува да се покаже пред конкурентите си Mercedes C- класа и BMW Серия 3. Дигиталното табло е изключително ясно и ярко, новите седалки са удобни и с много настройки, целия пакет на новото Ауди А4 изглежда извънредно хармонично.

Текст: Биргит Пример
Снимки: Греме Фордам, Маркус Вернер

Коментари
comments powered by Disqus