Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A5 e-tron quattro: Електрическото quattro

31.03.2011 10:50
Туит

Audi явно ще заимства стратегията на PSA по отношение на хибридните системи, след като прототипът A5 e-tron quattro ще използва електродвигатели, които да симулират класическото двойно предаване.

Плъгин хибридът на инголщатци е оборудван с двулитровия TFSI, който генерира 211 к.с. и два електромотора. Предният разполага с 33 кВт (45 к.с.) и успоредно с двигателя с вътрешно горене задвижва предната ос, а задният (60 кВт/81 к.с.) се задейства единствено когато е нужно по-добро ускорение или когато сензорите отчетат загуба на сцепление в колелата отзад.

За захранването на електродвигателите се грижи литиево-йонна батерия с капацитет от 9,4 кВт/ч, която гарантира пробег от 40 км само на електричество и максимална скорост от 100 км/ч. При положение че и двулитровият ДВГ се задейства обаче, тя достига до 228 км/ч. За динамичните показатели на A5 e-tron quattro достатъчно красноречиво говори и фактът, че спринтът от 0 до 100 км/ч отнема с 6 десети по-малко отколкото при класическия A5 2.0 TFSI, а именно 5,9 секунди.

На този етап плъгин хибридът на Audi е единствено прототип, което оправдава мащабното използване на алуминий и карбон и прави възможно теглото на автомобила да остане в границите на 1600 кг, колкото е и стандартният A5 quattro. За разлика от него обаче той се нуждае от скромните 2,7 литра за 100 км пробег.

Все още не е ясно дали A5 e-tron quattro ще се сдобие със сериен представител. Сходната система на Peugeot при 3008 Hybrid4 обаче ще се появи още през тази година и ще покаже доколко пазарът е узрял за подобно решение.

Коментари
comments powered by Disqus