Audi ще направи някои промени по A5 за моделната 2012 година. Фейслифтът включва не само оптични корекции, а и модернизиране на гамата двигатели.
В предната част на A5 и S5 от моделната 2012 г. впечатление правят новите челни светлини, решени в стила на A1 и A6, ревизираните радиаторна решетка и броня. Светодиодните стоповете също са нови, както и задната броня.
Воланът, превключвателят на автоматичната скоростна кутия, ключът за стартиране, контролните уреди и бялата подсветка на дисплеите са най-съществените промени в интериора на A5.
Всички двигатели на A5 – три бензинови и четири дизелови, са с директно впръскване, принудително пълнене, сериен старт/стоп и система за рекупериране на енергията при спиране. Базов е четирицилиндровият 1,8-литров TFSI, който след съответната модернизация генерира 170 к.с. (160 к.с. в предходната версия) и се нуждае от 5,7 литра гориво за 100 километра комбиниран пробег. Емисиите CO2 са сведени до 134 г/км, което е с 21% по-малко от преди.
Максималната мощност при двулитровия TFSI остава непроменена – 211 к.с., но пък трилитровият V6 TFSI (272 к.с.) е нов за модела.
Когато е оборудван с двулитровия дизел (177 к.с.) и механична скоростна кутия, A5 изразходва средно 4,7 литра гориво за 100 км пробег, а емисиите CO2 са 122 г/км. Останалите три дизела използват V6 архитектура – трилитровият TDI се предлага във версии с 204 к.с. и с 245 к.с., а по-късно инголщатци ще пуснат на пазара и вариант, който да отговаря на Euro 6 стандарта.
Окачването на A5 е ревизирано, а стандартните колела вече са 17-цолови, като при желание на клиента те могат да пораснат до 20. Електромеханичната кормилна уредба също е модифицирана, а електронно контролираният диференциал с ограничено приплъзване е стандартен за всички модификации.
Върховата S5 версия също е модернизирана. Трилитровият TFSI (333 к.с.) е стандартен и за трите типа каросерия - купе, карбиолет и спортбек, като при купето той замества 4,2-литровия V8. Това намалява разхода приблизително с 20%, като динамичните характеристики не страдат ни най-малко от този факт – ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди и максимална скорост, ограничена по електронен път на 250 км/ч. Останалите съществени промени при S5 засягат новата quattro система, електромеханичната кормилна уредба, спортното окачване и стандартните 18-цолови колела.
Поръчките на обновените A5 и S5 започват тази есен, като първите доставки се очакват в края на годината.