Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A5 Sportback: Alter Ego

25.01.2010 07:51 2
2
2571867292
Туит

Новото попълнение в гамата на Audi се нарича А5 Sportback и би могло да се разглежда едновременно като по-практичен и достъпен дериват на купето А5, но и като атрактивна алтернатива на класическите варианти на А4. Тест на версията 2.0 TDI със 170 к.с.

Още самото наименование на новия модел на марката от Инголщат поражда немалко въпроси. Маркетинговите гурута на Audi гордо представят автомобила като елегантно и същевременно достатъчно практично купе с четири врати, което като цена е позиционирано под А5 купе и предлага на клиентите си атрактивната външност на спортен модел, съчетана с функционалността на „стандартните” седан и комби А4. Както често става, когато хората се опитват да направят твърде много неща накуп, определението на същността на този продукт звучи колкото обещаващо, толкова и объркващо. А когато застанете лице в лице с А5 Sportback, въпросите съвсем не се изясняват от само себе си...

Пропорции

За едни А5 Sportback действително изглежда като купе с четири врати, за други автомобилът е по-скоро нещо като А4 хечбек с голям полегат заден капак. С положителност всяка от двете фракции има солидни аргументи, така че предпочитаме да погледнем фактите, за да стигнем до възможно най-обективни отговори. Sportback притежава същото междуосно разстояние, както и А4, ширината на каросерията е с 2,8 сантиметра по-голяма в сравнение със седана, дължината е леко нараснала, а височината се е снишила с 3,6 сантиметра.

На хартия тези промени звучат като добра основа за създаване на по-динамични пропорции и на живо нещата стоят именно по този начин – широкоплещестата фигура на А5 Sportback действително е с една идея по-атлетична от тази на А4. Задната част представлява особен вид преплитане на дизайнерските елементи от А4 и А5, като от чисто функционална гледна точка големият заден капак я причислява по-скоро към хечбек (или fastback) категорията, отколкото към купетата.

Под въпросния капак се помещава товарен отсек с номинален обем 480 литра – комбито Avant може да се похвали с едва двайсет литра по-голяма вместимост. Логично при сгъване на задните седалки разликата между двата модела става значително по-съществена – Sportback постига максимален обем 980 литра срещу 1430 литра за комбито. Тъй като все пак говорим за автомобил с явен лайфстайл уклон, едва ли е редно да го съпоставяме на всяка цена точно с класическо комби. Поради тази причина Sportback може да се окачестви като достатъчно функционален за хора със семейства или интереси в областта на спортове като ски и колоездене.

Вътрешен човек

Пътническото пространство отговаря на предварителните очаквания – обзавеждането почти изцяло се припокрива с А5, качеството на изпълнението и вложените материали е много високо, подредбата на командите е типична за Audi и трудно може да предизвика объркване у някого. Позицията зад волана е удобна и приятно ниска, което отново доближава Sportback повече до А5, отколкото до А4. Просторът отпред е изобилен, мебелировката е много удобна, особено ако автомобилът е екипиран с опционалните спортни седалки, какъвто беше случаят с нашия тестов екземпляр. Пътниците на задния ред седят един нюанс по-ниско, отколкото би трябвало, поради което се налага краката им да стоят под леко непривичен ъгъл. Освен това скосеният назад таван осезаемо ограничава мястото над задните места и за хора с ръст над 1,80 метра продължителното пребиваване там не е особено препоръчителна идея.

Независимо от името си, Sportback предлага на пътниците си комфорт на пътуване, който е дори по-добър, отколкото при А4 и А5. Обяснението се крие в това, че заимстваната директно от А4/А5 ходова част е получила малко по-комфортна настройка, а и увеличаването на теглото също е дало своя принос в тази насока. А5 Sportback преминава през всякакъв вид неравности стегнато (но не твърдо) и тихо, без никакви остатъчни колебания на каросерията.

На фронта

Прецизната и не прекомерно директна работа на кормилната уредба е чудесно допълнение към хармоничното усещане от шофирането, поведението в завой също вече ни е добре познато от близките родственици на модела. Решението на инженерите от Инголщат да изместят предния мост и диференциала възможно най-напред с цел по-балансирано разпределение на теглото за пореден път доказва своята ефикасност – ако решите да проверите предела на възможностите на А5 Sportback, ще останете впечатлени колко дълго автомобилът е в състояние да остане неутрален и колко късно започва да показва неизбежната за всяко предно задвижване склонност към недозавиване. Когато пък карате по-спокойно, машината се движи по пътя с подчертана лекота и дава отлична сигурност, без да ви натоварва по какъвто и да е начин. Запазена е обаче една от не най-добрите черти на някои по-стари модели на компанията – върху мокра настилка предните колела превъртат отривисто дори при неособено рязко подаване на газ и тогава на тракшън-контрола и системата ESP им се налага да работят доста интензивно.

За задвижването на версията 2.0 TDI едва ли има какво ново да се каже – познатият от огромен брой модели на концерна дизел с директно впръскване на горивото в цилиндрите по системата common rail отново демонстрира класическите си предимства и един-единствен по-съществен недостатък. Моторът тегли равномерно и уверено, мощността му се разгръща плавно, маниерите на работа са добри, малко неприятна остава само слабостта при потегляне. Заедно с чудесно подредената шестстепенна ръчна трансмисия двигателят още веднъж показва и завидния си потенциал за пестене на гориво – средният разход в теста отчете едва 7,1 литра на 100 километра, а минималната стойност в нормирания цикъл на ams се закова на невероятните 4,8 л/100 км. Обърнете внимание – все пак говорим за 170 к.с. мощност, 350 Нм максимален въртящ момент и тегло на автомобила от почти 1,6 тона...

И каква е цената?

Остана още един важен въпрос – как е позициониран А5 Sportback в ценово отношение. При сравними двигатели и екипировка новата модификация е средно с около 2000 лева по-евтина в сравнение с купето А5 и с поне 8000 лева по-скъпа от А4 във вариант седан. Така, в зависимост от разбиранията си, човек би могъл да гледа на А5 Sportback като на малко по-изгодна и по-практична алтернатива на елегантното купе, или пък като на по-ексцентрична и доста по-скъпа версия на А4. Кое от двете е по-правилното определение, ще кажат клиентите.

Впрочем от Audi предвиждат на година да продават между 40 000 и 50 000 бройки от новия си модел, така че поставеният по-горе въпрос скоро ще получи отговор. Засега можем да дадем само нашата кратка оценка на финала, а тя е пет звезди според критериите на auto motor und sport.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Оценка

Audi A5 Sportback 2.0 TDI

Audi A5 Sportback е достатъчно практичен автомобил, който трябва да бъде позициониран някъде между А4 и А5. Традиционно за марката, качеството на изпълнението и пътното поведение са отлични, двигателят демонстрира впечатляваща икономичност.


Технически данни

Audi A5 Sportback 2.0 TDI
Работен обем ---
Мощност 170 к. с. при 4200 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,2 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м
Максимална скорост 228 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,1 л
Базова цена 68 890 лева
Коментари

Петър
Наистина добре написан и поднесен материал! Колкото до модела в случая VW се сетиха, че не е лошо да се издоят още малко пари от потенциалните купувачи, като им се предложи по-луксозна и премиум версия на Pasat CC. За мен лично това е един доста нишов и леко "поизмислен" модел, но пазара ще покаже дали маркетинговите специалисти са били прави!

Кирил
"пет звезди" за автора на този статия. Текстът е изчистен и се чете на един дъх. Липсват популярните на повечето българските авто журналисти класификации, написани от престараване.

comments powered by Disqus