Зад волана на новото издание на модела от висшия сегмент на средния клас
Как мощта на шестцилиндровия 50 TDI, mild-хибридното задвижване и модерната ходова част на петото поколение на А6 се справят с предизвикателствата на българските пътища? Първи впечатления.
Известно е, че външността не е най-изчерпателният критерий за оценка, но в този случай тя наистина заслужава специално внимание. За разлика от хладната прецизност и сдържаните форми на своите предшественици, актуалното поколение на А6 прави впечатление с освежаващо експресивно излъчване. Гигантската предна решетка, внушението за устрем в динамично очертаните линни на силуета и впечатляващите обеми на калниците осигуряват на седана от Инголщад респектираща осанка и забележимо присъствие дори на фона на А8. По-динамичният дух в сравнение с флагмана също личи добре в стилистиката на А6, подчертан от многобройни детайли като оформлението на задната част и LED светлините например. Новото означение 50 TDI Quattro върху задния капак ясно идентифицира дизеловата версия на A6, макар че водеща в него вече не е видът и кубатурата на двигателя (трилитров шестцилиндров турбодизел), а диапазонът на мощността – в случая „50” означава 210 до 230 кВт.
Приликите с топмодела от Инголщад са много по-ярко изразени в интериора, където атмосферата на новия А6 осезаемо превъзхожда основните конкуренти. Комбинацията от фина дървесина, висококачествена кожа, полиран метал и стъкло е допълнена от модерната мултимедийна система с два големи екрана, която идва да замени използваният досега MMI интерфейс за управление на функциите. Горният от разположените хармонично един над друг в областта на централната конзола сензорни дисплеи е свързан с управлението на навигационната и инфоразвлекателната система, докато основната функция на долния панел е климатизацията на купето. Едновременно с това обширната му площ с тактилна обратна връзка може да се използва за свободно въвеждане на символи, докато китката на ръката лежи удобно върху емблематичния за Audi лост на автоматичната трансмисия – изключително лесен и неотвличащ вниманието на водача способ за въвеждане на цели в навигацията например, който наред с разширените възможности за гласово управление и познатите от смартфоните и таблетите жестове формират една нова и ефективна алтернатива на класическите решения за централизирано управление. Всичко това се допълва органично от разширената гама от електронни асистенти на А6, които улесняват неусетно водача в шофирането, паркирането и изпълнението на всевъзможни други задачи в ежедневието, повишавайки значително активната безопасност и комфорта на пътуването.
На пътя
Усещането за безметежно спокойствие намира продължение и в поведението на новия А6 на пътя, балансирайки умело с динамиката, осигурена от двойното предаване и ходовата част със система за управление на всички колела. В градски условия и при амбициозно шофиране по отсечки с много завои А6 демонстрира забележителна маневреност и активно, стабилно поведение, което се стреми да отговори на настроенията на човека зад волана. Окачването поглъща ефективно неравностите и се справя с грубите настилки без излишен драматизъм въпреки 19-цоловите колела.
Мекият характер на осемстепенната автоматична трансмисия намира отличен съюзник в mild-хибридното задвижване с 48 V бордова мрежа на новата лимузина. Интелигентното управление на енергийните потоци и възможността за енергийни икономии чрез пълно изключване на ДВГ за дълги периоди при движение по инерция, ниска скорост и престой не само повишават хармонията в работата на силовия тракт и подобряват комфорта на возене, но спомагат и за постигане на доскоро невъзможни в този автомобилен клас стойности на разхода на гориво.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Пътното поведение, комфортът и динамиката на A6 са толкова близо до нивото на горния клас, че границите започват да се размиват – особено на фона на идентичната нова система за управление на функциите, многобройните електронни асистенти на водача и богатото мултимедийно оборудване на новото поколение.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов