Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A6: Повод за размисъл

24.11.2008 12:12
Туит

Наскоро Audi A6 бе подложен на обновяване. Докато промените в дизайна изглеждат скромни, техническите новости са значително повече. Най-важната сред тях е новият шестцилиндров бензинов двигател с принудително пълнене с механичен компресор.

Зад буквата “Т” в обозначението на моделите на Audi се крие принудително пълнене - така пише в пресинформацията, която фирмата разпространи при представянето на обновената версия на А6. Доскоро “Т” означаваше “турбо”, но при най-мощния шестцилиндров двигател за модела това вече не е вярно.

Използването на буквата “К” явно не е било желано от фирмата, макар и новият V6 да има механичен компресор под предния си капак. За Audi преминаването от турбо- към механичен компресор означава смяна на посоката към неизползвана до момента техника (с изключение на състезателните двигатели на марката от ерата на Сребърните стрели).

К като компресор

Всеки, който познава перфекционизма на работата на битурбодвигателите на Audi, ще бъде учуден от тази стъпка. Разбира се, механичният компресор, който се задвижва с ремък от коляновия вал, има важно предимство - той е постоянно в обороти и не реагира забавено заради нуждата от по-голямо налягане на отработилите газове, както е при турбокомпресора.

Новият двигател на Audi е с ъгъл между цилиндрите от 90 градуса, освобождаващ голямо свободно пространство. Именно в това пространство е поставен компресорът Roots, при който две четириканални спирални бутала се въртят срещуположно и така нагнетяват всмукания въздух до максимално налягане от 0,8 бара. Сгъстеният и загрят въздух преминава и през два междинни охладителя.

В официалната информация на Audi се твърди, че широкообхватни тестове са доказали предимството на механичното сгъстяване пред турбото, що се отнася до реакцията на двигателя на командите с педала на газта. Първата проба на пътя с новия А6 3,0 TFSI показва, че и в двете отношения няма място за критика. Двигателят, който със своите 290 к. с. има литрова мощност от почти 100 коня, предлага внушително ускорение от място и дори при подаване на газ в средните оборотни режими се държи така, както сме свикнали да очакваме единствено от атмосферни агрегати с голям работен обем.

Механичните компресори обаче имат и един недостатък - те са значително по-шумни от турбините. Затова конструкторите на Audi са предвидили многобройни мерки за шумоизолация, които пропускат в купето единствено дълбокия шестцилиндров звук на мотора. Специфичният компресорен шум се разнася някъде далеч в пространството и не прави никакво впечатление.

V8 vs. V6

Е, без съмнение V8-агрегатите работят още по-спокойно и равномерно, така че Audi все пак оставя в гамата на А6 и 4,2-литровия модел. Разликата с V6 обаче вече е толкова намалена, че клиентите вероятно сериозно ще се замислят има ли смисъл от инвестицията в по-скъпата осемцилиндрова версия. По отношение на стойността на максималния въртящ момент – 440 Нм за V8 и 420 Нм за V6 – двата мотора са почти идентични. Значително по-голямата мощност на осемцилиндровия агрегат (350 срещу 290 к. с.) също не му носи сериозно предимство, тъй като поради по-дългите предавателни числа на 4,2 FSI ускорението от покой до 100 км/ч на двата модела е напълно идентично – 5,9 секунди. Разлики няма и при максималната скорост, която и при двата автомобила така или иначе е ограничена електронно на 250 км/ч. Шестцилиндровият мотор обаче се представя значително по-добре по отношение на разхода на гориво - в комбинирания цикъл на измерванията по ЕСЕ той изразходва 9,5 л/100 км, докато 4,2 FSI се нуждае средно от 10,2 л за същата дистанция.

Серийно двата агрегата са оборудвани със система за двойно предаване quattro (която разпределя 40 % от тягата към предните и 60 % - към задните колела), както и с шестстепенна автоматична скоростна кутия, също променена в някои детайли. В покой отделен съединител разделя трансмисията от двигателя, а специална торсионна демпферираща система позволява шофиране с блокиран хидротрансформатор в по-широк оборотен диапазон.

Тези технически промени са само малка част от мерките за намаляване на разхода и емисиите CO2, които характеризират цялата моторна гама на новото А6. Рекордьор по икономичност трябва да бъде новият агрегат 2,0 TDIе. Четирицилиндровият дизелов двигател може и да е по-слаб от нормалния двулитров TDI, но е оборудван с генератор, който функционира при движение по инерция и при спиране, както и със сервопомпа за кормилното управление, работеща не непрекъснато, а в зависимост от нуждата от усилване.

Тези детайли, в комбинация с по-ниското с два сантиметра окачване, допълнителните аеродинамични промени и по-дългите пета и шеста предавка, водят до постигането на изключително впечатляващия за класа комбиниран разход на гориво от 5,3 л/100 км.

Лек макияж

Широкообхватните технически промени, настъпили в А6, са комбинирани с „фейслифт”, който всъщност напълно заслужава да го споменаваме само в кавички. Доста по-точно би било да говорим за леко напудряне. Сега типичната радиаторна решетка на марката е завършена с гланциран лак, от двете страни на автомобила откриваме тънка алуминиева лайстна, в предницата – оформени по нов начин отвори за въздух, а в задната част – по-широки светлини и по-ясно изразен кант на капака на багажника.

Съвсем скромни са промените и в интериора. По-меко тапицираната задна седалка трябва да подобри комфорта, а графиката на кръглите циферблати пред водача сега е с нов дизайн.

И тъй като в днешно време автомобилите остаряват най-бързо по отношение на своята електроника, дори MMI системата е преработена. Управлението й в основата си остава непроменено, но сега пред водача има по-добро представяне на картите на навигационната система. В топизпълнението MMI Plus във въртящия се бутон е вграден джойстик, с помощта на който на екрана много лесно може да бъде намерена дадена цел. В 3D-изображението системата дори показва интересни от туристическа гледна точка обекти. Представянето им е толкова реалистично, че човек дори се замисля дали да не си спести пътуването до тях с оглед икономия на гориво и предотвратяване на глобалното затопляне.

Броят на предлаганите срещу допълнително заплащане елементи на оборудването отново е нараснал. На практика почти всичко, което се предлага на пазара, сега може да бъде открито в А6. Към това се включват автоматичното превключване на късите и дългите светлини и предупредителната система за смяна на лентата на движение с лампи във външните огледала. По желание тази система може да бъде допълнена и от Lane Assist – помощник, който предупреждава с вибрации във волана, ако водачът пресече маркираните линии, без да е подал мигач. Черешката на тортата са трите различни паркинг асистенти.

Дори тези екстри да не бъдат поръчани, клиентите на А6 получават много стойностен в качествено отношение и прецизно настроен автомобил, който не оставя почти никакво поле за критика – дори по отношение на базовата цена, която остава непроменена.

Текст: Гьоц Лайрер
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus