Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A8: Философският автомобил

06.04.2010 11:20 6
6
2571871206
Туит

Луксозните лимузини винаги са били пионери на прогреса. С новото издание на А8 Audi поставя цялото си технологично ноу-хау на върха на бойното острие. Дали операцията е успешна?

Руперт Щадлер, властелинът на пръстените на Audi, завърши презентацията на новия А8 пред журналистите с повелителен тон, като за изпроводяк им заръча: „Вярвам, че сме направили приличен автомобил. Сега вие напишете нещо прилично за него.” В думите можеше да се открие очевидната засегнатост от някои първи публикации, които в сензационен стил изтъкваха недостатъци, като „отначало моделът няма да се предлага в хибридна версия” и „стандартната система за двойно предаване доста повишава теглото”. Нима наистина в тези трудни философски времена в Audi са имали неблагоразумието да сътворят един динозавър на колела?

Внимание към всеки детайл

Нашата работа изисква да погледнем професионално на нещата, защото обективността на цифрите в тестовете дава най-ясна представа за качествата на един автомобил. А в този случай, ще установим, че подобни критики са абсолютно неоснователни. Броячът на грамовете въглероден двуокис неуморно цъка и в централата в Инголщат, а в данните от теста представителят на луксозната класа с осемцилиндров двигател отчита цял литър по-нисък разход от предшественика си. Това вече е сериозно постижение, като се има предвид, че тук става дума за автомобил с наистина разточителни размери.

Въпреки че дължината му надвишава пет метра, а широчината е цели два, сме длъжни да споменем, че стилистите са се постарали фигурата му да не вдъхва страхопочитание и умело са прикрили действителната й големина. Лимузината излъчва сдържана елегантност, без каквито и да било дизайнерски заигравки и елементи, които да смущават чистотата на линиите. В интериора на новия А8 обаче не само пространството е в изобилие – тук дизайнерите по никакъв начин не са ограничавали порива на фантазиите си, а в съчетание с висококачествените материали и прецизното сглобяване, обзавеждането няма как да бъде наречено другояче освен безупречно. Вниманието към всеки детайл е видно дори в елементи като прецизните, ръчно обработени кантове на дървените облицовки, които са празник за сетивата.

Съвършенството на ръчно изработените детайли в стила на класическите каросерийни майстори се допълва от високотехнологичните електронни компоненти. Командната система MMI е била усъвършенствана, а най-важният акцент в нея сега е новият тъчпад, наподобяващ тези в преносимите компютри. Върху него директно могат да се изписват буквите на думи, например наименованието на целта за навигационната система или име в телефонния указател, а информацията се появява на издигащия се от средната част на арматурното табло екран. Всичко функционира по забележително съвършен начин, а за онези, които не знаят азбуката, има възможност за управление с гласови команди.

Audi установява нови мащаби по отношение на контрола на функциите на различните устройства и системи – никакви слабости не могат да бъдат открити при настройването на регулируемите в различни посоки многофункционални седалки, а работата на климатичната инсталация е абсолютно незабележима и присъствието й заслужава да се спомене единствено за пълнота на описанието.

Зад волана

Шофирането затвърждава визуалното впечатление за автомобил с по-малки размери, в положителния смисъл на думата – А8 реагира на движението на волана като модел от средния клас, за което допринася и добрият преден обзор. Само когато извършвате маневри на заден ход, погледът среща препятствия и трябва да разчитате повече на личната си преценка или в по-добрия случай - на предлаганата като допълнително оборудване камера, която горещо ви препоръчваме.

Върховият модел на компанията от Инголщат винаги е бил сред най-чевръстите в луксозния клас, но новият А8 значително развива постигнатото. Ако в менюто за управление изберете режима Dynamic, кормилна уредба става толкова директна, че непосредствената й връзка с пътя вече е с една идея повече от нужното. Новата осемстепенна автоматична предавателна кутия също демонстрира подчертано спортни характеристики, които със сигурност не са в духа на представата за икономично шофиране. В този режим бензиновият осемцилиндров агрегат реагира спонтанно като раздразнена гърмяща змия и мигновено набира обороти, поддържайки ги в по-високи режими, но за радост това не е съпроводено със съответните звукови реакции – за което заслугата е на изключителната шумоизолация.

И все пак за повечето случаи в ежедневието режимът Comfort изглежда далеч по-подходящ. Двигателят и всички системи реагират по-плавно и това се усеща най-осезаемо по отношение на окачването. В това отношение A8 бележи изключителен напредък, защото при предшественика част от комфорта определено беше пренесен в жертва на динамиката.

Подобрението е очевидно и значително. Окачването реагира прецизно и абсорбира без остатък големите вълнообразни неравности по пътя, без към каросерията да се предават забележими вертикални движения. Така флагманът на Audi вече безспорно е на едно ниво с конкуренцията от Мюнхен и Щутгарт и това без съмнение е най-голямото постижение в еволюцията на модела.

Зелени килограми

Въпреки че пространствената носеща конструкция и каросерията са изработени от алуминиеви сплави, А8 съвсем не е лек. Поради изобилието от екстри в тестовия модел само пет еднолитрови бутилки с кока-кола биха закръглили теглото му на два тона. Сериозен принос за това има системата за задвижване на четирите колела, но необходимостта от присъствието й в никакъв случай не бива да се поставя под съмнение. Всеки пътувал през зимата с quattro ще ви убеди, че задвижването на единия мост при автомобили от този ранг и с мощни двигатели е абсолютна отживелица. А8 демонстрира сигурно поведение във всякакви ситуации, за което принос има не само двойното предаване, но и системите за безопасност и електронно управляваната ходова част.

Уверенията за намален разход от страна на производителя се потвърждават и от практиката. Шофирането по магистрала с разход на гориво от 10 литра бензин на 100 км е напълно възможно благодарение не само на отличната аеродинамика (Cx 0,26), но и на дългото предвателно число на осма предавка. Принос за чувствително по-ниския от този на предшественика разход на гориво в теста имат и вътрешнодвигателните мерки. След студен старт например охрадителната течност не циркулира в цилиндровата риза, поради което оптималната температура се достига по-бързо. Това от своя страна способства за намаляване на вътрешното триене и разхода на гориво.

Така в резултат от усъвършенстването и разработването на множество отделни детайли новият А8 е станал истинско произведение на инженерното изкуство, а не просто един приличен автомобил. Поздравления, господин Щадлер!

Текст: Гьоц Лайрер
Снимки: Ханс Дитер-Зойферт

Оценка

Audi A8 4.2 FSI

А8 носи свеж полъх в луксозния клас. При динамиката на пътя той установява стандартите в класа, а по отношение на комфорта има значителен напредък. Дори във версия с осемцилиндров бензинов мотор разходът на гориво е приемлив.


Технически данни

Audi A8 4.2 FSI
Работен обем ---
Мощност 372 к.с. при 6800 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
6,3 с
Спирачен път
при 100 км/ч
36 м
Максимална скорост 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
13,7 л
Базова цена 179 569 лева
Коментари

анонимен
пхахаха знаех си че с труд, усърдие и постоянство се изкарват пари за А8-ца в БГ. Тъкмо се чудех защо нямам такава кола добре че ме светна какво ми липсва.

анонимен
Най - добрата! Технологий, качество и престиж от Германия!!! Цената е постижима, няма много за мечтание по скоро иска малко труд, усърдие и постоянство.

анонимен
Почти-въобще....

анонимен
Горе-долу, криво-ляво...

анонимен
Мечта, мечта... колко да е мечта? :)

анонимен
ех, автомобил мечта

comments powered by Disqus