Разработен е от съвместното предприятие SAIC Audi и ще свали камуфлажа скоро
Audi, заедно с партньорите FAW и SAIC, проведе четири премиери на Auto Shanghai: концептът Audi A6 e-tron, седанът Audi A7L, удълженият SUV Audi Q5L и прототипът Audi Concept Shanghai. Последният се разработва от съвместното предприятие SAIC Audi и ще свали камуфлажа едва през втората половина на годината. Официално дължината на електрическия кросоувър е 4870 мм.
Лицето на Concept Shanghai прилича на Audi Q4 e-tron, но е по-къс с 282 мм (4588). „Обикновеният Audi e-tron”, от друга страна, е по-дълъг (4901мм). Най-близкият по размер изглежда Volkswagen ID.6 X (4876 мм).
Дизайнът на кърмата не следва нито Q4 e-tron, нито ID.6 X. Concept Shanghai, подобно на Q4, използва платформата MEB. Трите реда седалки вероятно ще бъдат скрити зад затъмнено стъкло. Размерът на гумите Goodyear Efficientgrip е 235/45 R21.
Китайската преса възприема концепта Audi Shanghai като "разтегнат" Q4 e-tron. Очакват се две едномоторни версии със задно задвижване (35 e-tron, 40 e-tron) и един двумоторен с двойно предаване (50 e-tron quattro). Възможни са три опции за мощност: 125 кВт (170 к.с., 310 Нм), 150 kW (204 к.с., 310 Нм), 220 кВт (299 к.с., 460 Нм). Трябва да има същия брой батерии - за 52, 77 и 83 кВтч. Предполага се, че автономният пробег ще достигне 560 км (WLTP).