Електрическите играчки във Франкфурт не се изчерпват с BMW Vision EfficientDynamics, с Mercedes-Benz SLS AMG eDrive и десетките футуристични прототипи, представени тези дни. Пред вас е новият Audi e-Tron Concept.
Инголщатци явно не искат да изостават спрямо основните си конкуренти в Германия и са работили здраво през последните няколко месеца, за да подготвят електрическа версия на спортния R8. Няма брутални V10 двигатели, няма крещящи ауспухови тръби, има само леко свистене от електромоторите, вградени във всяко едно от четирите 19-цолови колела.
Мощността на цялата система е 313 к. с., а максималният въртящ момент е 4500 Нм. Не, не грешим, наистина 4500 Нм, които са на разположение на водача още при потегляне. Силовият тракт е настроен така, че 70% от тягата да се предава върху задните колела, като крайният резултат е ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и ограничена по електронен път максимална скорост от 200 км/ч.
Литиево-йонната батерия на e-Tron тежи 213 килограма, но осигурява автономен пробег от 248 км благодарение на системата за повторно използване на енергията, отделяна при спиране. Стандартната електрическа мрежа изисква от шест до осем часа за достигане на пълния заряд на акумулаторите, докато при наличие на промишлен ток са достатъчни само два часа и половина. Пълният капацитет на батерията е 53 кВт/ч, но за да гарантират дълготрайния й живот, от Audi са го ограничили на 42.4 кВт/ч.
Близкото родство с R8 си личи на пръв поглед, но предната част е тотално променена. П-образните хоризонтално разположени челни светлини и еднокомпонентната радиаторна решетка с LED осветление оформят индивидуалния облик на модела, докато новите въздухозаборници подчертават спортния характер на e-Tron. Страничните дефлектори обаче, които са запазена марка за R8, са отпаднали, което е нормално с оглед на факта, че под задния капак не работи двигател с вътрешно горене.
Дългият 4,26 метра модел, чиято широчина е 1,90 метра, а височина – 1,23 метра, тежи 1,6 тона, като 470 кг се падат на батерията, разположена на мястото, където стандартно е позициониран двигателя. Инженерите на Audi са запазили отличното разпределение на тежестта, като 42% се падат на предния мост и 58% - на задния.
Трите Големи вече имат своите електромобили. Остава да разберем кой ще бъде пръв със серийната си версия?
Кирил
Питаш само за концерна WV или и за другите? R8-цата не е единствения концептуален модел на електрическа тяга в компанията. WV up освен с бензинови и дизелови двигатели ще се предлага и с електрически двигател на цена около 10 000 евро.
Защо?
Защо слагат в най-скъпите модели ел двигател? В А3, Голф, Октавия и пр. биха могли повече хора да се насладят на това чудо на техниката. Вместо това слагат и на без туй скъпият R8.
ТИР
Най-мощният камион на мерцедес е с 2200 NM, най мощните мерцедеси са с по 1000nm. това има мощност за 4 S65 AMG. И цялата тази мощ от 0 оборота, заради ел. двигателите... . В града е ужасно да се кара и много трудно да се маневрира в тясни улички, че моеш да се отнесеш в някой.
предположение
Възможно е трансмисията да не е такава каквото може би си представяте. Трамваите и някой влакове ползват за скорости различни кабели през които минава различен волтаж и напрежение. По този начин на влаковете не се налага инсталкацията на сложни транцмисии със зъбни колела, които не биха издържали дълго.
Боро
Да, припомних си, че eDrive е с две трансмисии. Интересно е да видим каква е архитектурата на e-Tron. Според мен обаче за контрола върху четирите колела тук отговаря електрониката, няма механични връзки.
Кирил до тесла
Ако имаш предвид eDrive прочети тази статия http://www.ams.bg/content/mercedes-sls-amg-edrive-po-tih-ot-vodata-006005, там не пише нищо за скоростна кутия. За тесла съм чел, че има скорости но там двигателят е един.
Кирил
Прав си Боро, с 4 500 въртящ момент не ти трябват предавки. Пък и на всяко колело да слагат трансмисии.
Боро
Защото в случая става дума за четири електромотора в самите колела. Нямам информация за силовия тракт, но ми се струва, че подобна схема със скоростна кутия е много трудно изплнима.
tesla
tesla ima 2-stepenna skorosna kotiq. na mercedes el. koncepcia ima su6to skorosna kutiq i troleibusite imat skorosti. zasto el. dvigatelq da nqma skorosti?
Боро
Именно защото няма скоростна кутия могат да си позволят такъв въртящ момент. Май пропускаш факта, че става дума за електромотори, а не за ДВГ.
Кирил
Няма скоростна кутия, която да не и окапят зъбците от тази мощ.
Кирил
С този въртящ момент ще местим земята или ще теглим затънали в руската зима германски танкове.