Германците спечелиха "6-те часа на Бахрейн" в последното си състезание
Пилотите на Porsche 2 Нийл Яни, Марк Либ и Ромен Дюма грабнаха шампионската титла, въпреки че завършиха едва на шеста позиция. Марк Уебър се качи на подиума в последното си състезание като професионален пилот.
„6-те часа на Бахрейн” бе специална надпревара. Не само защото трябваше да реши титлата при пилотите в LMP1, но и защото с нея приключи една ера в състезанията по издръжливост. След 18 години в спорта Audi сложи точка на заводската си програма и го направи по блестящ начин.
За първи път от началото на сезона екипът на д-р Волфганг Улрих разполагаше не само с най-бързия автомобил, но и с най-прецизния екип. Механиците, състезателните инженери и пилотите на Audi бяха безкомпромисни в надпреварата и за пореден път чупиха рекорд след рекорд. Лукас ди Граси записна най-бързата състезателна обиколка на "Сахир" и заедно със съотборниците си Оливър Джарвис и Лоик Дювал затвори шестте часа с недостижимите досега 201 обиколки.
Единственият проблем за екипажа с номер 8 дойде в края на надпреварата, когато попадналите в предната част на автомобила парчета гума промениха коренно баланса и последвалото недозавиване се отрази негативно върху състоянието на предните гуми. Това обаче не спря ди Граси, Дювал и Джарвис по пътя към победата и тримата спечелиха последното състезание в историята на дизеловия хибрид R18 e-tron quattro.
Успехът на екипажа с номер 8 бе гарниран с второто място на Марсел Феслер, Беноа Трелюе и Андре Лотерер. Те донесоха първата двойна победа на Audi този сезон и имаха не по-малък принос за паметния финал на заводската програма на инголщатци. Паметният финал обаче бе резултат не толкова на отличните резултати в Бахрейн, а по-скоро на страхотното изпращане, което всички в падока направиха на д-р Волфганг Улрих и неговия екип. Целият питлейн в Бахрейн отдаде чест на немския тим и сложи точка на продължилото 18 години приключение.
Сбогуването с Audi за съжаление остави встрани успеха на Марк Либ, Нийл Яни и Ромен Дюма, които спечелиха титлата при пилотите в LMP1. Тримата пилоти на Porsche имаха кошмарно начало, след като контактът с Porsche 78 от аматьорския GTE клас ги вкара в бокса принудително. На финала обаче Либ, Яни и Дюма се пребориха за шестото място, което бе достатъчно, за да гарнират победата в „Льо Ман” с титла в WEC.
За техните съотборници в Porsche 1 надпреварата в Бахрейн бе не по-малко вълнуващa. Марк Уебър сложи точка на състезателната си кариера, като се качи на подиума с Брендън Хартли и Тимо Бернхард редом до шестимата пилоти на Audi. Австралиецът така и не можа да спечели „24-те часа на Льо Ман”, но продължи по феноменален начин кариерата си след Формула 1 и има огромна заслуга за цялостното развитие на WEC.
Тримата пилоти на Toyota 6 – Стефан Саразен, Камуи Кобаяши и Майк Конуей, които до последно спореха с Яни, Либ и Дюма за титлата, така и не можаха да сътворят чудото и останаха пети зад съотборниците си Антъни Дейвидсън, Себастиен Буеми и Казуки Накаджима. Вероятно „6-те часа на Бахрейн” ще бъде последно състезание и за Саразен, макар че японците все още не са обявили плановете си за следващия сезон. Очаква се Печито Лопес да се присъедини към отбора на Toyota догодина и специално за „24-те часа на Льо Ман” да бъде подготвен и трети автомобил.
С „6-те часа на Бахрейн” завърши една славна ера. Догодина Audi ще замени WEC с Формула Е. Това обаче съвсем не означава, че Световният шампионат по издръжливост ще бъде по-малко вълнуващ. Просто ще бъде различен…