Състезателният дебют на втората еволюция е планиран за октомври
Въпреки ангажимента, който пое към Формула 1, Audi продължава развитието на рали-рейд програмата си. Електрическият RS Q e-tron, който дебютира на рали „Дакар“ в началото на тази година, получи втора еволюция. Тя е обозначена E2, с което инглощатци отдават почит на легендарното quattro и финалната фаза от неговото развитие в група Б през 80-те години на миналия век.
Най-мащабната промяна в RS Q e-tron E2 засяга композитните панели по бодиуърка. Няма елемент, който да е заимстван от първата версия на автомобила. Това е в резултат на желанието на германците да намалят базовото тегло, както и да оптимизират аеродинамиката. Въпреки че минималното тегло в T1U категорията вече е 2100, а не 2000 кг, RS Q e-tron E2 е по-лек от своя предшественик. Междувременно коефициентът на челно съпротивление е намален с 15%.
Цялостната промяна в бодиуърка на RS Q e-tron E2 прави смяната на гуми, което е ключов елемент в рали-рейда, по-лесна. Капаците за резервните са много по-малки и лесни за опериране, като дори новите колела на Rotiform осигуряват по-добър захват. Същевременно в кокпита новият ротационен превключвател дава възможност на екипажа да избира само с едно движение базовия режим на автомобила от четирите предварително зададени – „етап“, „пътна секция“, „грешка“ и „настройки“.
Задвижващата система на RS Q e-tron E2 остава непроменена като архитектура – два мотор/генератора от Формула Е за предната и задната ос, които се захранват от високоволтовата батерия и двулитровия турбодвигател от DTM в ролята на екстендър. Заради новите изисквания в правилника екипът на Audi, ръководен от главния дизайнер Алекс Льофлер, е минимизирал превъртането на колелата, когато са във въздуха и губят сцепление.
Серво помпата, помпата за климатичната система и вентилаторите също са нови с цел оптимизация на разхода на електроенергия. Климатикът при старата версия например е бил толкова агресивен, когато автомобилът работи на пълна мощност, че това е водело до замръзване на охладителния агент.
Обновеният офроудър на Audi ще направи своя състезателен дебют в началото на октомври на рали „Мароко“, трети кръг от Световния рали рейд шампионат. Карлос Сайнц, Стефан Петерхансел и Матиас Екстрьом отново ще карат за немския тим.