Серийната версия на всъдехода ще се появи на пазара не по-рано от 2018
Изпълнителният директор на Audi Рупeрт Щадлер даде зелена светлина на Audi Q8 още през януари на 2015. Audi Q8 Concept прави преглед на SUV-Coupé за 2018 на автомобилното изложение в Детройт 2017. Ние вече заехме местата си в автомобила.
Mercedes вече има, BMW също отдавна се сдоби с един SUV-Coupé от премиум класа. Доскоро Audi все още нямаше. Но това трябва да се промени с Q8, който ще се конкурира с Mercedes GLE Coupé и BMW X6.
Audi Q8 ще стъпи на пазара през 2018
Новото Audi Q8 е изградено върху платформата на новото Audi Q7 и има приблизително същите размери като SUV (дължина 5,02 метра, 2,04 метра широчина и 1,70 метра височина). Естествено Audi Q8 има две единични седалки отзад и стъпва като четириместен. Audi Q8 и изключително интересен особено за пазарите в Китай, Близкия изток и САЩ.
За разлика от донора на платформата Q7, линията на покрива пада косо, затова пък има изключително плоска и много широка C-колона и силно разширени калници над колелата. Предната част на студията краси осмоъгълна радиаторна решетка, която е видимо по-широка, отколкото при сегашните серийни модели на Audi. Концепцията Q8 носи изключително широка радиаторна решетка, която достига до новите фарове.
Audi Q8 Concept тест драйв
Приятна изненада: При концепцията Q8 Audi е успял да достигне точните пропорции на автомобила. Студията е с около 85% от серията, няма да има повече промени до старта в първата половина на 2018.
Радиаторната решетка е осмоъгълна, подобно на всички SUV решетки на Audi. Всеки ъгъл има логична закрепваща точка на каросерията. Дизайнът на Single-Frame решетката вече се превърна в традиция за Audi и в бъдеще ще се запази. " Single-Frame решетката ще се запази и през следващите 100 години", пошегува се Андреас Минд, ръководител на Audi Design Exterieur. В черната B-колона свети малко лого Audi и след докосване вратата се отваря автоматично. Тази функция може би няма веднага да влезе в серийно производство, поради изискването на пожарната. Механизмът за отваряне трябва да бъде надежден и механичен, за да може в случай на авария да има бърз и лесен достъп до купето.
23 цола за серийния модел
Поразително: гигантски колела. 23-цоловите „валяци“ ще бъдат предложени по-късно като опция. Особено впечатляващ е калникът над задната гума. "Ние сме горди от quattro и човек трябва да може да види възможностите на четирите колела", каза Миндт. Производителите на инструменти поставят формата пред голямо предизвикателство. Трудно е да се изтегля алуминий толкова дълбоко и с тесни ъгли. Пресите контролират процеса на термоформоване с електронни сензори и ако е необходимо изтеглят още веднъж.
Голямата непрекъсната светлинна лента в задната част изглежда е последен писък на модерния автомобилен дизайн. При Audi, тя има за цел да открои премиум автомобили от останалата част на моделната гама, като светлинната лента няма да бъде запазена при джиповете.
Q8 Concept е толкова шикозен вътре, колкото и отвън. Супер: екранът е интегриран безшевно в лъскавото черно арматурно табло и дясната ръка на водача се разполага върху широк централен подлакътник, а китката идеално се позиционира върху скоростният лост, разположен пред облегалката. Освен това пръстите на шофьора могат на докосват екрана, който е леко наклонен към скоростния лост.
Пълна видимост
Концептът Q8 наистина е плосък като Q7, но хората с височина 1,90м наистина разполагат с много въздух над главите си. Разположените по протежение на тавана дръжки са трик на студията. Тапицираните седалки са опнати и ти се иска да направиш едно кръгче около блока, за съжаление обаче, колата е заключена в изложбената зала. Тъй като А-колоните са доста изправени и сравнително тесни, позволяват добра видимост. Те покриват ъгъл само от 6,9 градуса, както обяснява Андреас Миндт, при тази дисциплина конкуренцията има още девет градуса.
Високите 1,90 м пътници се радват не само на повече въздух над главата, но и краката разполагат с достатъчно пространство. Стилен подлакътник отново достига до сензорен екран, с който пътниците отзад могат да се развличат.
Тъй като серийният Q8 много ще наподобява концепта, това е добре за Audi. Дизайнерският отдел отново е доволен - супер! Вътре автомобилът е невероятно стилен и се молим колкото е възможно да бъде запазен в серията! И разбира се, може и да поработва добре: Q8 може да тегли ремарке с товар от 3,5 тона.
Audi Q8 с 333 kW системна мощност
Под предния капак тупти 3,0-литров TFSI, който генерира мощност от 333 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм. Допълнителният електромотор осигурява допълнителна мощност от 100 кВт и 330 Нм. Електромоторът е интегриран посредством разделителен съединител в осемстепенната автоматична трансмисия. Системната мощност достига до 330 кВт и 700 Нм. Специалистите от Инголщат дават 5,4 секунди за ускорението на Audi Q8 Concept от нула до 100 км/ч. Максималната скорост е 250 км/ч. Разходът на NEFZ е 2,3 литра на 100 километра, CO2 емисиите са 53 г на километър.
Литиево-йонната батерия с капацитет от 17.9 кВтч е разположена в задната част на Audi Q8 и позволява чисто електрически пробег от 60 км. Заедно с бензиновия двигател, SUV-Coupé може да измине до 1000 км разстояние. За пълното зареждане с 7,2 кВтч на Q8 са необходими два часа и половина.
Керамични спирачки и пневматично окачване в студията Q8
В зависимост от условията на шофиране управлението на хибрида контролира гъвкаво условията на работа на Q8. Така "предсказуемият асистент на ефективност" предоставя стандартни данни за маршрута от навигационната система и услугите на Car-to-X на Audi. Водачът също може влияе. Той разполага с три режима. В режим "хибрид" до голяма степен асистентът решава за вида на задвижване, при режим "EV", електро задвижването е приоритет на Q8 и при режим „Battery Hold“ Q8 пести електрическата енергия за по-късен момент.
Що се отнася до окачването, Q8 разполага с пневматично окачване и регулируеми амартисьори. Системата настройва пътния просвет в две степени с 90 милиметра разлика. Осемстепенната автоматична трансмисия изпраща мощността на двигателите перманентно към четирите колела, които са с 23-цолови алуминиеви джанти, обути в гуми с размери 305/35, зад които се крият керамични спирачни дискове, с диаметър 20-цола.
Информация и команди при Audi Q8 Concept се осъществяват в повечето случаи от сензорния екран. Както наричат при Audi "аналогов дисплей за контакти " е основният дисплей, който се проектира върху предното стъкло, където например се появява стрелка по посока на пътя. Съвременният цифров кокпит се нарича Virtuel Cockpit Future и е с резолюция от 1.920 х 720 пиксела. С това могат да се представят графики в детайли. В автоматичен режим на управление, 12.3-инчовия TFT дисплей има място и за карти, списъци и допълнителна информация. Управлението на инфотейнмънт системата, както и настройките на автомобила стават през MMI дисплея.
Благодарение на Hybrid е възможен също и Q9
Още през октомври 2014 в едно интервю за auto motor und sport изпълнителният директор на Audi Руперт Щадлер потвърди производството на Audi Q8, но и възможността за още по-голям Audi Q9, въпреки все по-строгите гранични стойности на CO2. "Има технически концепции, с които това може да бъде представено", каза Щадлер. "Ние сме убедени, че с плъгин технологията имаме важен ефективен задвижващ агрегат. Клиентът на премиум автомобил получава мощността, която иска и едновременно с това в центровете на градовете може да кара временно на чисто електрически режим и с това без CO2".