Audi конструира най-спортния автономно пилотиран автомобил. На финала на състезанията за туристически автомобили в Германия (DTM) на пистата Хокенхайм, концептуалния модел Audi RS 7 ще демонстрира своя динамичен потенциал и възможности за първи път – при състезателна скорост и без пилот. Това ще може да се гледа на живо по Audi TV в неделя.
"Ние се движим стремително напред в областта на една от най-важните тенденции в автомобилния свят и представения прототип за автономно пилотирано шофиране е израз на този факт," отбелязва професор д-р Улрих Хакенберг, член на борда на директорите на AUDI AG, отговорен за развойната дейност. "На състезанието от DTM в Хокенхайм ще имате възможност да видите еманацията на работата ни. Време за обиколка от едва две минути и странично ускорение от до 1.1 g, са стойности които говорят сами по себе си."
Audi отдавна е сред водещите производители в областта на автоматизираното движение. Развойните усилия на марката доведоха до някои изключително впечатляващи постижения. През 2010 година, например, един Audi TTS* без пилот завладя изкачванията на легендарното планинско състезание Pikes Peak в Колорадо, Съединените щати. Сега Audi отново демонстрира потенциала си в тази насока с тест в екстремни условия. Със своите 560 к.с. мощност и максимална скорост от 305 км/ч, автономният пилотиран концептуален модел Audi RS 7 ярко изразява мотото на компанията Напредък чрез техника.
Автономно пилотираният концептуален модел Audi RS 7 на пистата
Автономният концептуален модел Audi RS 7 е технологична платформа с която Audi изследва възможностите на пилотираното шофиране в най-динамичната им форма. В петък, 17 октомври и неделя19 октомври – преди старта на последното състезание в DTM – концептуалният автомобил ще направи една обиколка на Хокенхайм без пилот. Голямото петместно купе е в значителна степен идентично със серийния модел, но неговото електромеханично сервоуправление, спирачките, дроселовата клапа и осемстепенната автоматична трансмисия tiptronic, която насочва мощността към механичната система за задвижване на четирите колела quattro се контролират напълно автоматично.
При пилотираното движение на автомобила в граничен режим трябва да се имат предвид два важни фактора: необходимостта от изключително прецизно ориентиране на автомобила на пътя и абсолютния му контрол в рамките на динамичните граници.
Технологичната платформа използва специално координирани GPS сигнали за ориентация на пистата. Прецизни до сантиметър, тези диференциални GPS данни се предават до автомобила чрез WLAN, съгласно автомобилния стандарт и допълнително, като защита от загуба на данни, чрез високочестотни радио сигнали. Паралелно с това, триизмерни изображения от камера се сравняват в реално време с графична информация запаметена предварително в системата. Последната търси сред огромния брой отделни изображения за няколко стотин известни параметри, като контури на сгради зад пистата, които след това използва като допълнителна информация за позициониране.
Контролът на автомобила на лимита на динамичната управляемост е още едно от невероятните способности на автономно пилотирания концептуален модел Audi RS 7. Сложната бордова мрежа, свързваща всички участващи в контрола на движението елементи, позволява на технологичната платформа да се движи в граничните рамки на физически възможното. Инженерите на Audi интензивно изследваха възможностите за движение в тези граници, като изпитваха технологичната платформа в рамките на няколко хиляди тестови километра на различни видове пътища.
За да демонстрира възможностите си, автономно пилотираният концептуален модел Audi RS 7 ще измине една обиколка с чиста траектория на пистата Хокенхайм – с пълна газ на правите, пълно спиране преди завоите, прецизно завиване и перфектно изчислено ускоряване при напускане на завоите. Ускоренията по време на спиране ще достигат 1,3 g, а страничното ускорение може да докосне границата от 1.1 g. Тестовете на пистата в Хокенхайм предполагат достигане на максимална скорост от 240 км/ч, с време за обиколка от 2 минути и 10 секунди.
Въпросното трасе е и най-натоварващото, когато става дума за автономно пилотирано движение. Бъдещите системи трябва да работят изключително прецизно с нулеви грешки в критични ситуации. Следователно те трябва да се справят с текущата обстановка дори когато тя е в нивото на физическите граници. Този тест осигурява на инженерите на Audi множество възможности, свързани с продуктовата разработка, като разработването на функции за автоматично предотвратяване на опасности в критични пътни ситуации.
Обиколката на автономно пилотирания концептуален модел RS 7 може да бъде следен на живо (www.audimedia.tv/en). Излъчването ще започне в 12:45 централно европейско време на 19 октомври, 2014 година.