Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Q5: Малкият брат

05.01.2009 10:24 2
2
2571837990
Туит

Малкият събрат на Q7 атакува конкурентите си в сегмента на компактните SUV автомобили с хармоничен баланс от качества и рафинирана техника от арсенала на Audi. Тест на модификацията с двулитров турбодизелов двигател.

Създателите на легендарната система за двойно предаване Quattro залагат големи надежди на новото попълнение в гамата си. Пред Q5 стои нелеката задача да се бори с изключително силната си конкуренция в лицето на превъзходни продукти като Volvo XC 60, Mercedes GLK и BMW X3, но от Инголщат са направили всичко необходимо, за да впечатлят клиентелата на компактни SUV машини. За целта Audi съвсем не са правили опити да откриват топлата вода – вместо да се заема с подобно занимание със съмнителен смисъл, екипът на компанията се е постарал внимателно да анализира всяка една от причините, поради които хората търсят подобен тип многофункционални автомобили. Затова и не е никак учудващо, че Q5 в никакъв случай не изглежда революционно, но за сметка на това е педантично изпипан по всички възможни параметри.

Градски маниер

Един от традиционните доводи, които почитателите на SUV категорията изтъкват в полза на своите автомобили, е високата позиция на седене, спомагаща за добър обзор от мястото на водача. В това отношение Q5 се представя по-добре дори от повечето си преки противници – качването и слизането не са предпоставка за неудобство, както е при някои други градски „всъдеходи”, видимостта във всички направления е повече от задоволителна, преценяването на габаритите става напълно интуитивно, огромните странични огледала за обратно виждане (които между другото са взети назаем директно от Q7) също са огромно улеснение при каране. Като добавим към всичко това и съвсем приличната маневреност на автомобила, нямаме и най-малкото основание да оспорим качествата на модела като удобно градско возило.

Функционалността и просторния вътрешен обем са други типични приоритети за представителите на класа, като създателите на Q5 определено имат с какво да се гордеят и в тази насока. Мястото на петте места е в изобилие и това се потвърждава от всички възможни обективни и субективни критерии. Седалките сами по себе си въплъщават най-доброто от опита на Audi – анатомичните им контури и стегнатата тапицерия създават не само идеален комфорт, а и солидна странична опора в завой. Багажното отделение е с номинален обем 540 литра, а при нужда асиметрично разделените задни седалки с помощта на гениално прост механизъм могат да „изчезнат” в пода, отваряйки вместимост от над 1500 литра. Като опция може да се поръча и практична гъвкава система за фиксиране на товари.

Качеството на материалите и изработката са направо възхитителни – тук Audi за пореден път показват, че са едни от абсолютните лидери по този показател. Изобщо вглеждането във всеки един детайл в този автомобил показва недвусмислено защо цената му е такава - Q5 видимо е продукт с висока себестойност, който и при най-добро желание няма как да бъде евтин. Различни функционални решения като прегледните приборни уреди с бели показатели и червени стрелки са още едно доказателство, че някои прости сами по себе си неща са съвършени в същността си и няма как да бъдат подобрени. Обзавеждането на базовия вариант със сигурност не може да бъде окачествено като бедно, но оставяйки вярна на привичките си, компанията от Инголщат се е погрижила за безкрайно дълъг и всеобхватен списък с „екстри”, поръчването на всички по-интересни детайли от които запраща цената на Q5 до граници, характерни за „баткото” Q7.

Безкомпромисен на пътя

Като говорим за най-популярните предимства на един SUV, не може да отминем ползата от наличието на задвижване на четирите колела. В тази връзка Q5 изкарва наяве един от най-мощните си козове – превърналата се в нарицателно система Quattro с всички нейни позитиви. Работещата на основата на централен Torsen-диференциал технология разпределя въртящия момент в постоянно съотношение 60 към 40 процента между задния и предния мост, което, освен че има решаващ принос за активната безопасност, оказва неминуемо влияние и върху динамиката на пътя. Изместеният назад по подобие на А4 надлъжно разположен двигател благоприятства за много добро разпределение на теглото. Не е необходимо да достигате до ръба на възможностите на автомобила, за да забележите, че Q5 се отличава с напълно неутрално поведение и отлична стабилност във всякакви ситуации, а директно работещата кормилна уредба позволява на тежащата над 1,8 тона каросерия да се води с неподозирана лекота и спонтанност. Настройката на серийната ходова част е отявлено стегната, но това не прави возията некомфортна. На практика единственото, което отличава пътното поведение на Q5 от един „нормален” представител на моделното семейство А4, е осезаемото „гмуркане” на каросерията в завой – оттам нататък чувството от управлението се припокрива почти изцяло.

Двулитровият турбодизел с директно впръскване на горивото по система common rail вече е добре познат от други представители на концерна и приляга като ръкавица към характера на автомобила. Без да стига до спортни „залитания”, агрегатът започва да тегли уверено още преди да е достигнал 2000 об./мин и се развърта неуморно до над 4500 оборота в минута, дирижиран с помощта на шестстепенна предавателна кутия с доста „къси” предавки. Интересното е, че въпреки късите предавателни числа на трансмисията, разходът на гориво е впечатляващо нисък и при смесен цикъл на шофиране е под 9,5 литра на сто километра, а ако човек следва стриктно индикатора за подходящите моменти за превключване на по-висока предавка с цел икономия на гориво, без проблем може да постигне и стойности под седем на сто.

Максималната оценка на auto motor und sport от пет звезди е съвсем заслужен отговор на усилията на Audi да създадат един от най-силните компактни SUV автомобили, които са се подвизавали досега на пазара.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Оценка

Audi Q5 2.0 TDI Quattro

Audi Q5 2.0 TDI Quattro

Q5 e впечатляващ по всички параметри автомобил, който дава съвсем малко поводи за критика. Моделът е едно от най-добрите предложения в компактната SUV категория, което логично се отразява и на ценовата политика.


Технически данни

Audi Q5 2.0 TDI Quattro
Работен обем ---
Мощност 125 кВт (170 к.с.)
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
10,5 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
36 м
Максимална скорост 204 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
9,4 л/100 км
Базова цена 73 355 лева
Коментари

Браво!!!
Я-К-О!

cecko
:) :) :) :) mnogo e qk tozi djip :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) 0:-) 0:-) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|) :-(|)

comments powered by Disqus