Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Q7 3.0 TDI срещу Mercedes GL 320 CDI: Големите са на ход

27.11.2006 23:11
Туит

С дължината си от над пет метра Audi Q7 3.0 TDI и Mercedes GL 320 CDI определено не напомнят за нито един от аспектите на понятието “икономия”. Това на практика са двамата най-големи европейски представители в горния сегмент на категорията SUV.

Трилитровите V6-дизелови двигатели на тези два модела се грижат за сравнително разумен разход на гориво, особено с оглед на чудовищното тегло на четириколесните колоси. Сравнително малкият на пръв поглед работен обем при Q7 3.0 TDI и GL 320 CDI по никакъв начин не е попречил на постигането на крайно впечатляващи стойности на мощността и въртящия момент – 224 к. с. и 510 Нм при Mercedes и 233 к. с. и 500 Нм при Audi.

Специално Audi Q7 се доказва дори като същински спринтьор – при него  границата от 100 км/ч се преминава едва след 8,6 секунди, за същото упражнение на по-тежкия с около 200 килограма Mercedes са му необходими две секунди повече. Като цяло V6-двигателят на създава впечатление за повече пъргавина и спонтанност при натискане на педала на газта.

За сметка на това, звукът на задвижващия агрегат на модела от Инголщат е доста по-отчетлив, отколкото при конкурент от Щутгарт, чиято дизелова природа трудно би могла да бъде разпозната по акустиката. Освен това, трансмисията на GL разполага с дълга седма степен, която при максимална скорост смъква нивото на оборотите с около 500 завъртания на коляновия вал в минута.

Комфортът на превключване

е на върхово равнище и при двата автомобила, но все пак и тук можем да отбележим някои дребни недостатъци: например автоматикът на Audi Q7 би могъл да реагира и по-спонтанно при подаване на газ, а при намаляване на темпото при GL преминаването на по-ниски предавки става с леко придърпване. Q7 определено предлага по-спортното поведение на пътя – изключително директната кормилна уредба позволява на огромния автомобил да се управлява с лекота и учудваща прецизност, и то независимо дали се движите по асфалт или по черен път.

В това отношение GL също се представя крайно добре, въпреки че в завой не показва чак толкова силно изразен спортен афинитет, но все пак управляемостта е повече от респектираща за SUV с подобни размери и тегло. Известно недоволство създава единствено неособено директното управление, което изисква повече работа с волана. Затова пък когато става дума за комфорт, Mercedes GL просто не оставя незадоволени желания – системата за пневматично окачване филтрира еднакво добре както малките, така и по-големите неравности по настилката.

Равносметката от теста

показва, че Mercedes GL успява да победи Audi Q7 и може да се определи като още по-добрият избор, но цената му е доста по-солена от тази на представителя на марката с четирите обръча.

 

Коментари
comments powered by Disqus