Само година, след като Audi показа фейслифта на Q7, дойде ред и на цялостното подновяване на силовия тракт. На предстоящия автомобилен салон в Лайпциг германците ще представят три нови V6 и осемстепеннатата Tiptronic трансмисия.
Бензиновите двигатели са два, а дизелът – един. Всички са с принудително пълнене и директно впръскване на горивото, а системата за възстановяване на кинетичната енергия при спиране е стандартна.
Трилитровият TFSI ще се предлага в две версии. Базовата замества настоящия 3.6 FSI и генерира 272 к.с. и 400 Нм, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч при налични 7,9 секунди. Максималната скорост достига 222 км/ч при стандартното окачване и 225 км/ч при версията с адаптивно.
По-мощната спецификация разполага с 333 к.с. и 440 Нм, налични в диапазона от 2900 до 5300 об./мин. Тя ще замести 4,2-литровия FSI V8 и по официални данни ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди при максимална скорост от 243 км/ч (245). Разходът и при двата мотора е 10,7 литра за 100 километра пробег, което е съответно с 12 и 16% по-малко спрямо предходните модификации.
Audi Q7 от моделната 2011 г. ще получи и новата генерация на трилитровия V6 дизел, която тежи само 198 килограма, с 20 по-малко спрямо настоящата. Двигателят е изцяло ревизиран, като приликата с предшественика се ограничава единствено до изобилието от мощност и въртящ момент – 240 к.с. и 550 Нм в диапазона от 1750 до 2500 об./мин. Упражнението от 0 до 100 км/ч се изпълнява за 7,9 секунди, а максималната скорост достига 215 км/ч (218 км/ч). Всичко това на цената от 7,4 литра за 100 километра пробег (19% по-нисък разход).
В близко бъдеще инголщатци ще атакуват пазара с новата Clean Diesel версия на дизеловия V6, която отговаря на Euro VI стандарта. Различното при нея е DeNox катализаторът, който контролира нивата на азотния окис с помощта на разтвор от карбамид, впръскван в горещия поток от изгорели газове. Максималните мощност, въртящ момент и скорост остават съответно 240 к.с., 550 Нм и 215 км/ч, но ускорението от 0 до 100 км/ч се осъществява за 8,1 секунди. Интересното е, че разходът на гориво също нараства – 8,4 литра.
4,2-литровият TDI на Q7 също ще претърпи известни промени. Максималният въртящ момент ще бъде увеличен на 800 Нм (760 в предходната версия) в резултат на увеличеното до 2000 бара налягане на инжекционната система и намалените нива на вътрешно триене. За съжаление максималната мощност остава 340 к.с., което обаче е напълно достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч при налични 6,4 секунди. Същевременно разходът е намален до 9,2 литра за 100 километра пробег при 9,9 литра сега.
За финал инголщатци предлагат новата осемстепенна автоматична трансмисия, която ще повиши ефективността на шест и осем цилиндровите двигатели на Q7 с приблизително 5%.
анонимен
super