Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Q7: Властелинът на пръстените

13.08.2015 14:55
Туит

Второто поколение на Q7 е амбицирано да се превърне в еталон сред луксозните SUV модели

Няма спор – фактът, че новото издание на Audi Q7 е намалило теглото си с до 325 килограма спрямо своя предшественик, е впечатляващо постижение.  Още повече респект обаче заслужава реалният ефект, който тази промяна е предизвикала върху поведението на импозантния автомобил с дължина на каросерията над пет метра. Ходовата част на Audi Q7 е напълно нова, като по желание на клиента тя може да бъде поръчана със завиващ заден мост, както и с адаптивно пневматично окачване. Последното е една от особено ценните опции от списъка с допълнително оборудване, тъй като не само допринася за допълнително подобряване на и без друго превъзходния комфорт на возене, но и съвсем реално разширява функционалните възможности на Q7, тъй като в зависимост от моментните потребности на водача е в състояние да осигури както оптимизирано поведение при спортен стил на шофиране, така и значително да увеличи клиренса, когато е необходимо автомобилът да се справи с по-сериозни препятствия по пътя си.

Значително по-динамичен, но и още по-комфортен от предшественика

Нека обаче отново насочим вниманието си не толкова към теорията, с която вече ви запознахме доста подробно в първия за 2015 година брой на auto motor und sport България, колкото към това как се представя в реални условия Audi Q7. Това, че системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro успява да осигури безкомпромисно сцепление при всякакви условия и независимо от стила на каране, не е изненада – през годините тази технология еволюира непрестанно и нейните почти неограничени възможности отдавна не са тайна за никого. За сметка на това можем да наречем как ли не, но не и разбиращ се от само себе си фактът, че Q7 не само е приключил веднъж за винаги с колебливото поклащане на каросерията на своя предшественик, но и се е превърнал в автомобил, който независимо от теглото си от над два тона и, нека се изразим така, щедрите размери на каросерията си, очаква всеки следващ завой с нетърпение и следва зададените му посредством волана команди мигновено, спонтанно и дори чевръсто. Звучи невероятно, но е истина – стига да пожелаете това от него, внушителният гигант е способен да предложи динамика, характерна за отлично настроено спортно комби от висшата категория, а пълното отсъствие на каквито и да било форми на клатене на каросерията и учудващо прецизната управляемост буквално ви карат да забравите, че се намирате в тежък SUV. Q7 се представя поне толкова, ако не и още по-добре и при спокоен маниер на каране – инженерите от Инголщат са се справили еднакво добре както с гарантирането на максимална стабилност и сигурност, така и със смятания за задължителен в този сегмент от пазара рафиниран комфорт. Основната част от неравностите на пътя на практика биват погълнати още от гигантските 20-цолови колела, обути с внушителни „валяци” с размери 285/40 и 20, а адаптивното окачване създава впечатлението, че е способно да погълне без остатък всяко сътресение, което достигне до него.

Наличието на различни режими на управление в Q7 не само обещава, но и напълно реално гарантира, че автомобилът може да бъде такъв, какъвто поиска да бъде от него водача. В комфортен режим  голямото Audi се държи като изискан луксозен превозвач – безшумен, ненатрапчив и винаги с най-добри обноски . В спортен режим картината се променя значително – управлението се втвърдява, окачването – също, трансмисията задържа предавките по-дълго, а звукът от двигателя става с една идея по-агресивен, но никога не излиза твърде силно на преден план. И като допълнение към всичко това, комфортът остава на изключително равнище. Ако условията навън станат трудни или пък ви се наложи да се справяте с някакъв вид тежки терени,  Q7 се преобразява в истински, а не паркетен всъдеход, на чиито възможности биха завидели дори някои традиционно корави машини – един сериозен коз за Audi срещу голяма част от пазарните им опоненти

Внушителната тяга на 600 нютонметра максимален въртящ момент

С мощност 272 конски сили и 600 нютонметра, налични в диапазона от 1500 до 3000 оборота в минута, трилитровият TDI осигурява на Q7 предостатъчен запас от мощност и се справя като на шега с теглото от малко под 2,1 тона. Шестцилиндровата машина катапултира представителния  SUV за 6,3 секунди от място до 100 километра в час, а разходът на гориво остава в приемливи граници дори при подчертано неикономичен маниер на каране, а във всички останали случаи е откровено нисък за модел с характеристите на Q7 3.0 TDI.

От Audi не без основание се гордеят с богатите възможности за подпомагане на водача, които предлага новото Q7. Ако  разполагащата с монтирана на челното стъкло камера система за превантивна безопасност Pre Sense City засече опасностг от произшествие, тя първо предупреждава водача, а при нужда има възможност сама да предизвика автоматично спиране на автомобила до състояние на пълен покой при скорост до 40 км/ч. В случай че асистентът за наблюдение на мъртвото поле в зрителното поле на водача регистрира опасност, освен с предупреждение, човекът зад волана бива подпомогнат и с автоматично редуциране на скоростта с до 10 км/ч. Няма как да не споменем и за асистентът за шофиране в задръстване, който работи при темпо от 0 до 65 км/ч и може напълно самостоятелно да ускорява, намалява и спира в зависимост от дистанцията спрямо останалите участници в движението.

Интериор на нивото на луксозния клас

Audi Q7 се оказва поразително близо до луксозния клас и по отношение на интериорното обзавеждане – използваните кожа, дървесина и метал са с извънредно високо качество, а педантичността на изработката може да бъде открита дори в най-малките детайли – като например елементите, насочващи въздушната струя от вентилационните отвори на таблото. Дори звукът от затварянето на вратите засвидетелства за това колко солиден е Q7 и колко старание е вложено при направата му. В зависимост от предпочитанията на купувача, моделът може да бъде поръчан в изпълнение с пет или седем места, а при сгъване на всички места товарният обем достига почти 2000 литра.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Със смяната на поколенията Аudi не просто са подобрили Q7 в практически всички възможни направления, а са съумели да създадат един от най-съвършените луксозни SUV модели на пазара въобще. Значително намаленото тегло и напълно новата ходова част коренно са променили пътното поведение на модела и сега той се усеща възхитително пъргав предвид масата и размерите си. Комфортът при пътуване е превъзходен, вътрешното пространство – огромно, а мултимедийните възможности и обхватът на системите за подпомагане на водача към момента са водещи в класа.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus