Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Quattro Ultra: Това Quattro може също 4x2

18.02.2016 13:29
Туит

Системата се използва преди всичко само в моделите с максимален въртящ момент до 500 Нм

Audi отваря нова глава в историята на Quattro. Задвижването Quattro сега като Ultra може да изключи задните колела.
Quattro при Audi досега означаваше постоянно задвижване на четирите колела. Това вече е променено. Quattro Ultra е система за задвижване, която може да изключи задните колела от задвижващия блок. Quattro Ultra е приложена за пръв път в новото Audi A4 Allroad.

Quattro Ultra е главно с предно предаване

Постоянното търсенето на по-добра ефективност доведе до този  резултат. При нормалното задвижване Quattro задните колела са в постоянен контакт със задвижващия блок, дори тогава когато теглителната сила няма нужда от задвижване. Постоянно въртящият се диференциал и кардановият вал изискват мощност, респективно гориво.

При новото Quattro Ultra задвижването на всички колела автоматично се деактивира, когато то не е необходимо, но остава постоянно на разположение. Автомобилът постоянно разполага с добро сцепление, като съответно той е по-често е само с предно задвижване. Audi е изчислил ефективността на системата със средно 0,3 литра на 100 километра.

Задвижването на задните колела се включва само когато електронната система за контрол открива загуба на сцепление на предната ос. При което фактори като приплъзване, скорост при завиване, теглене на ремарке, стил на шофиране и т.н., се взимат под внимание. Задвижването на задните колела може да се включи за части от секундата.

По-мощните модели си остават със старото Quattro

Преобразуването на отделянето на задвижването на задните колела се осъществява от два разделящи се съединителя. Многодисков съединител точно зад предавката и твърд съединител в предавката на задната ос. Системата Quattro Ultra се използва преди всичко само в моделите с максимален въртящ момент до 500 Нм. Всички версии с по-голям въртящ момент ще продължават да бъдат оборудвани с постоянно Quattro задвижване.


Коментари
comments powered by Disqus