Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi R18: Вече на батерии!

22.03.2016 15:33
Туит

Audi представи новия R18, с който ще участва в Световния шампионат по издръжливост и в "24-те часа на Льо Ман" през тази година. Най-голямата промяна спрямо предшественика засяга хибридната система, която вече има капацитет от 6 мегаджаула.

Новите правила в WEC налагат ограничение на разхода на гориво с приблизително 10% и въпреки това R18 разполага с максимална мощност от близо 1000 к.с. Това е възможно благодарения на четирилитровия V6, който работи успоредно с напълно новата хибридна система.

Нейният капацитет нараства от четири на шест мегаджаула благодарение на новата технология за съхраняване на енергията. Маховикът, който преди инголщатци разработваха съвместно с Williams, остава в историята и отстъпва мястото си на литиево-йонна батерия. Тя е комбинирана с мотор/генератор на предната ос, който има максимална мощност от 350 кВт (специално за "Льо Ман" изходната мощност е ограничена от правилника на 300 кВт).

Двигателят с вътрешно горене също е променен значително, въпреки че базовата концепция е запазена. Четирилитровият V6 има нов турбокомпресор и въпреки ограниченията по отношение на налягането на входящия въздух задните колела понасят максимален въртящ момент от 850 нютонметра. Пиковата мощност също е впечатляваща - 378 кВт (514 к.с.).

Най-голямото предизвикателство към инженерите на Audi при проектирането на R18 засяга по-големия размер на батерията в сравнение с маховика. Поради тази причина дори и кокпитът е сменен, защото изискванията относно пространството нарастват. Дори скоростната кутия губи една от предавките си и вече е шестстепенна, за да може силовото предаване да бъде по-компактно.

Аеродинамиката на R18 също е претърпяла сериозно развитие. Особено впечатление правят масивните аеродинамични елементи над сплитера и начинът, по който са покрити елементите по окачването и управлението. Вратата на пилота вече е с шарнирни съединения в горната си част и се отваря директно нагоре, за да осигури по-лесен достъп на пилота до кокпита, което от своя страна пести време при смяната на състезателите.

Audi няма да променя пилотската си линия през новия сезон. Екипажът с номер 7 включва Андре Лотерер, Марсел Феслер и Беноа Трелюе, а съотборниците им в Audi 8 са Лукас ди Граси, Лоик Дювал и Оливър Джарвис.

Коментари
comments powered by Disqus