Концептуалният Audi R8 бе инспириран от прототипа на немската компания, който пет пъти бе на върха в легендарната надпревара “24-те часа на Льо Ман”. Постепенно спортният модел се трансформира в серийна продукция, а неговият състезателен аналог получи дизелов агрегат и еволюира в R10. Въпреки че вече е напълно самостоятелен, Audi R8 отново ще следва стъпките на своя събрат и също ще бъде оборудван с дизелов двигател.
Немската компания разполага с три дизелови агегата, които съответстват на духа на спортния модел. Трилитровият V6 определено звучи някак скромно за претенциите на Audi R8, но чудовищният V12, заимстван от Q7, вероятно ще има проблеми при интеграцията заради габаритите на купето и архитектурата със средноразположен двигател. Поради тази причина специалистите от Инголщат са се спрели върху компромисната версия – V8 с работен обем от 4,2 литра.
Дизеловият V8 гарантира максимална мощност от 322 конски сили и въртящ момент от 758 Нм, което с оглед на техническите характеристики на R8 се трансформира в ускорение от 0 до 100 км/ч за 5 секунди и максимална скорост в границите на 260 км/ч. Много от съвременните спортните автомобили могат да се похвалят с подобен показател, но кой от тях ще има смелост да претендира за среден разход малко над 10 литра за 100 километра пробег?
Вероятно дизеловият R8 ще се появи едва след премиерата на V10, която се очаква за началото на следващата година. Според предварителните проучвания цената за TDI варианта ще варира около 105 000 евро, а за петлитровия V10 – около 125 000 евро.
Данаил Генов
ами лошо няма хем ще зарадват феновете на дизела :Д :)