Стартира през лятото, като в същото време има опция и за R8 E-Tron
Audi представя на автомобилното изложение в Женева второто поколение на спортния си автомобил Audi R8 с 610 к.с. и 330 км/ч.
R8 е в програмата на Audi от 2007, а откритият Spyder - от 2010. През годините бяха добавени и други модели, между които са R8 GT или V10 Plus. На автомобилното изложение в Париж 2012 спортистът беше представен с фейслиф.
Audi R8 само с двигатели V10
Второто поколение на Audi R8 споделя платформата на Lamborghini Huracan и ще се произвежда от юни 2015, а откритата Spyder версия - в средата на 2016. Предвижда се олекотена конструкция и за двата автомобила, алуминий и карбон влизат в употреба. В сравнение с Huracan обаче, Audi R8 е по-широк и по-дълъг. Въпреки това той е с 50 кг по-лек, но с 40% по-здрав от първото поколение.
Задвижването в новото Audi R8 все още става посредством десетцилиндровия атмосферен двигател със селективно изключване на цилиндрите и старт-стоп система. В основната конфигурация 5,2-литровият V10 двигател генерира 540 к.с. при 8000 об/мин и 540 Нм при 6500 об/ мин. Toп двигателят е версията с 610 к.с. при 8150 об/мин и 560 Нм при 6500об/ мин. Последният ускорява тежащия 1454 кг R8 V10 Plus за 3,2 секунди до 100 км и за 9.9 секунди достига 200 км/ч.
Максималната скорост е 330 км/ч. На по-малкия V10 са необходими 3,5 и съответно 11,3 секунди, а максималната скорост е 323 км/ч. Средният разход е определен на 11,8 и 12,4 литра. Куплирането става изключително само посредством седемстепенна DSG с безмоторна функция, ръчните предавки вече ги няма.
Клапите на ауспуха оформят звука, предлага се опция със спортна изпускателна система. Мощността се предава на всички колела. На предната ос, електрохидравличен многодисков съединител е заменил Visco-съединителя от предишния модел. В нормален режим 100 % от въртящия момент отива към задните колела, при необходимост съединителя плавно го изпраща до 100% към предните колела. Механично блокиране на диференциала на задната ос увеличава сцеплението. На разположение е опция с адаптивни амортисьори.
По-късно, отпадналият V8 може би ще бъде заменен с шестцилиндров TFSI. При което новото Audi R8 ще получи E-Tron версия. Задвижваният изцяло с електричество спортист достига 340 кВт и 920 Нм (два двигателя от 170 кВт и 460 Нм) и спринтира за 3,9 секунди до 100 км/час, като с увеличения капацитет на батерията от 92 кВтч осигурява пробег от около 450 км. Максималната скорост е или 210 или 250 км/ч. В програмата е заложен също и плъгин хибрид, който R8 е заимствал от презентираният вече на изложението в Париж, агрегат Hybrid-V10 от Lamborghini Asterion. В процес на разработка е и новият R8 LMS с 585 к.с., който се конструира в съответствие с новият регламент GT3.
Audi R8 лазерна светлина и син почерк
Както и лимитираната специална серия Audi R8 LMX на предишния модел, така и новото Audi R8 има опция от модул с дълги лазерни светлини. В сравнение с конвенционалните, тук обхватът на дългите светлини ще се удвои, благодарение на четирите мощни лазерни диода на всеки модул. Фосфорен конвертор ще преобразува синята светлина в бяла. За да може специалното оборудване веднага да бъде разпознато, син почерк индентифицира фаровете. Освен тези лазерни светлини, които допълнително се заплащат, фаровете на R8 са оборудвани с LED, където всеки от тях разполага с 37 светодиода.
Стандартно на борда на новото Audi R8 има виртуален кокпит и навигация MMI с MMI сензор. Най-важните бутони за управление са разположени по групи на волана. Пътниците ще се чувстват още по-комфортно в новите черупкови седалки.
Новото Audi R8 стартира през лятото
По отношение на размерите, дължината си остава 4,42 м, а ширината се увеличава с 39 мм и става 1 944 метра, височината е намалена с 9 мм и вече е 1241 м.. Междуосието, както и следите отпред и отзад си остават еднакви. R8 серийно стъпва на 19 цолови джанти, обути в гуми 245/35 ZR19 отпред и 295/30 ZR 19 отзад. Срещу доплащане, се предлагат и 20-цолови с размер на гумите 245/30 ZR 20 отпред и 305/30 ZR 20 на задната ос. Малкият R8 се уповава на стоманени дискове с Wave дизайн, серийно топ моделът е оборудван с карбоново керамични спирачки.
Визуалната промяна на Audi R8 е дискретна. Алуминиевата каросерия с детайли от CFK запазва пропорциите си. Радиаторната решетка е по-голяма, фаровете са с нова конфигурация и по-големи въздухозаборници. Малкия V10 разполага отзад с подвижен спойлер, а Plus с фиксиран на CFK.
Новото Audi R8 стартира през лятото, като в същото време има опция и за R8 E-Tron. Цени все още не са обявени.