Световната премиера на автомобила ще се състои на салона в Париж на 29 септември
Audi разсекрети новото поколение на A5 с пет врати и неговата спортна версия на S5 Sportback. Световната премиера на автомобила ще се състои на салона в Париж на 29 септември, съобщава пресслужбата на компанията. Продажбите на A5 и S5 Sportback на европейския пазар ще започнат до края на 2016.
Audi разработва новия A5 в продължение на седем години. Лифтебекът е построен върху платформата MLB Evo с активно използване на алуминий и композитни материали. Собственото тегло на модела А5 с пет врати е 1470 кг - това е един от най-леките автомобили в своя клас.
Силуетът на новия A5, както и в случая с A4, не се различава съществено от предшественика си. Новият автомобил се откроява с матричната си оптика, радиаторната решетка с остри ръбове и мигачите, направени в стила на Q7. В сравнение със своя предшественик новият А5 е станал по-дълъг (+17 мм), но по-нисък (-11 мм). Междуосието е увеличено с 14 мм.
Интериорът на лифтбека е направен в стила на Q7 и TT: с широки дефлектори за вентилиране и по-малко на брой бутони на предния панел. Една от основните промени в салона е дигиталният инструментален панел, като при ТТ. Въпреки това, както в случая с купето A5, той ще бъде опционален, докато в базовото оборудване клиентите ще могат да получат стандартни аналогови уреди.
Мултимедийната система MMI може да разпознава жестове: може да регулирате силата на звука или да променяте мащаба на навигационната карта с помощта на някои команди. Срещу допълнително заплащане A5 Sportback може да бъде оборудван с пакет за безопасност Audi connect safety & service, който включва, наред с другото, възможност за отваряне и затваряне на ключалките с помощта на смартфон с iOS или Android. Освен това по поръчка собственикът може да получи безжично зарядно, адаптивен круиз контрол и автопилот за задръствания. В базовата си конфигурация Audi A5 предлага ксенонова оптика, LED мигачи, мултимедийна система със седеминчов екран, Bluetooth и контрол на климатроника.
Двигателната гама на A5 Sportback няма да се различава от тази, предложена за купето. В Европа моделът ще се предлага с пет двигателя по избор. В гамата на A5 ще има два турбо TFSI бензинови двигателя и три турбо дизелови TDI. В базовата версия 1,8-литровият бензинов двигател (177 к.с.) е заменен с 2,0-литров мотор с мощност 190 конски. Същият агрегат е предвиден и с друг вариант на мощността - 252 конски сили.
Audi S5 Sportback е оборудван с 3,0-литров шестцилиндров турбо двигател, който генерира 354 к.с. (при 333 к.с. на предшественика). От нула до 100 км/ч купето ускорява за 4,7 секунди - с 0,2 секунди по-бързо, отколкото преди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км в час. По този начин динамичните характеристики на А5 с пет врати не се различават от тези, посочени за купето.
Трансмисиите за А5 са три: шестстепенна механична, седемстепенна роботизирана S-TRONIC и осемстепенна автоматична. Купето ще се предлага както с предно предаване, така и със задвижване на всички колела. Във втория случай, нейният принцип на работа е значително променен. Сега задвижването на четирите колела на Audi се нарича Quattro Ultra и се основава на многодисков съединител с електронно управление, а не с механичен диференциал Torsen, както при всички модели на германската марка до 2016. По желание Audi A5 се предлага с окачване с електронно управляеми амортисьори и система за динамично кормилно управление, когато предавателното число варира в зависимост от скоростта и ъгъла на завъртането на волана.
Първото поколение на Audi A5 направи своя дебют на световния пазар през 2007 година. След представянето на купето A5 беше представена и версията Sportback с пет врати и с каросерия кабриолет. През 2011 г. моделът претърпя първото и единствено обновяване, получи нова оптика, както и редица козметични промени в салона.