Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi развива електрическо битурбо

21.09.2012 10:33 4
4
2571894546
Туит

Audi работи по нова система за принудително пълнене с турбокомпресор и електрически компресор. Трилитровият дизелов мотор на инголщатци е „площадка за развойната дейност” върху експерименталната концепция.

Стандартният турбокомпресор, който се развърта от потока изгорели газове, остава основният източник на свеж въздух под налягане. В случая обаче той е комбиниран с друг компресор, задвижван от „малък електромотор, който може да задвижи турбината си с изключително висока скорост за съвсем кратко време". Той е независим от изгорелите газове и няма механична връзка с коляновия вал, което позволя много прецизното му калибриране.

„Задвижваният по електрически път компресор е поставен след основния турбокомпресор и междинния охладител на въздуха. В повечето случаи нагнетеният въздух минава покрай него чрез байпасен клапан. Когато обаче клапата в байпаса се затвори, в случаите когато налягането от основния турбокомпресор е ниско, въздухът се насочва към електрическия компресор и се сгъстява там”, гласи официалното съобщение на инголщатци.

Резултатите, които новата система демонстрира, са „впечатляващи”, като основният плюс е наличието на достатъчно въртящ момент дори и при ниски обороти. Със сигурност и разходът би спаднал, при положение че системата позволява прецизна калибрация. На този етап обаче от Audi не публикуват конкретна информация за динамичните характеристики и ефективността на тестовия мотор.

Коментари

Анонимен
"Достатъчно отдавна, че двигателят вече да е на пазара." Вероятно говориш за двигателя на БМВ. По принцип трябва да минат няколко години на пазара, за да се види колко надежден е даден агрегат и чак тогава се е наложил, но щом така мислиш ....

до 23.09.2012 11:30ч.
Достатъчно отдавна, че двигателят вече да е на пазара. За разлика от този на Ауди.

Анонимен
Отдавна, отдавна колко да е отдавна!? Няколко месеца:)

Yon
Време беше - BMW отдавна работят по същата тема.

comments powered by Disqus