Зад волана на най-мощния и динамичен SUV на марката с четирите пръстена
Когато от Audi Sport имплантират целия си технологичен арсенал в един SUV, се получава точно това: RS Q8.
Бележка: Този текст не съдържа съставки, имащи нещо общо с приноса в климатичните промени. Той не съдържа и критики за разходването на природните ресурси и следователно може да бъде считан за насочен към читатели, които сутрин се вълнуват най-вече от аромата на бензина с октаново число 100.
След това уточнение можем да започнем с обекта на нашия разказ – той се нарича Audi RS Q8, на практика е най-мощният Q-модел и е дело на Audi Sport. Четирилитровият му V8 двигател с два турбокомпресора има основната задача да смесва големи количества високооктанов бензин с кислород. Последователността на запалване 1-3-7-2-6-5-4-8 е неконвенционална за този тип агрегати, а звученето е много различно от това на SQ8 – както заради дизеловия принцип на работа на последния, така и заради различната изпускателна система, осигуряваща мощен и обемен звук на автомобила. От бензиновия блок на машината, използвана и за задвижването на различни модели на Bentley или за Lamborghini Urus и събрата RS6, струи благотворен масаж на тъпанчетата.
Освен всичко друго когато се кооперира с 48-волтовата микрохибридна система, той може да спестява и гориво. Свързаният чрез ремък с коляновия вал стартер-генератор има способността да рекуперира електричество с мощност до 12 кВт и да го съхранява в литиево-йонна батерия. Системата няма принос директно към ускорението на автомобила, но осигурява редовното задействане на старт-стоп системата и захранването на бордовите енергийни консуматори. С това разходът на гориво се намалява с около 0,8 л/100 км. Не трябва да се пренебрегва и приносът на системата за изключване на четири от осемте цилиндъра при частично натоварване на автомобила.
3,8 до 100. Въпроси? Няма.
Естествено, при натискане да педала за газта докрай се активират всичките осем цилиндъра. Първоначално с цялата си сила се появява въртящият момент, по-късно ви връхлита и мощността от 600 к.с. и всичко това е акомпанирано от жълто-оранжево-червени светлини на дигиталния кокпит. Независимо от ситуацията превключването на предавките на осемстепенния автоматик става мигновено.
Повече за впечатленията ни от Audi RS Q8, както и много други интересни теми ще откриете на страниците на специалния брой юли-август на списание auto motor und sport България, част от който е посветена на спортните автомобили.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Audi