Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi S5 Cabrio и Mercedes E 400 Cabrio: Въздушни замъци за четирима

11.11.2013 16:35
Туит

Понякога ви се иска просто да сте на въздух – най-добре с два четириместни открити луксозни лайнера като кабриоверсиите на Audi S5 и Mercedes E 400. Кой от двата модела си играе по-дръзко с вятъра, ще изясним в този тест.

Добре е, че двата четириместни луксозни кабриолета не са политици. Ако бяха, всичките им титли щяха да бъдат анализирани подробно в търсене на плагиатство и резултатът щеше да бъде, че при названията някои неща не са наред. Последиците са известни: медийно разжалване и бягство в чужбина. Само че при това грандиозно лятно време – кой би могъл да си го представи през юни? – ние искаме да задържим у нас двамата открити герои. Ако избягаме с нашите красавци, това ще бъде най-много бягство от всекидневието.

Но все пак въпросът остава открит: названието Mercedes E-класа Cabrio, строго погледнато, е некоректно. Под разкрасените през 2013 г. ламарини и интериора на E-класата – сега с по-изискано арматурно табло – се крие платформата на по-късата С-класа. Затова откритият Е (моделна серия 207) не се произвежда в Зинделфинген, а в Бремен, заедно със своите събратя от серията С. Това обаче по принцип е информация само за автомобилните педанти, които знаят наизуст кодовете за лаковите покрития на всички модели на Mercedes от Втората световна война насам.

Задната част на Mercedes е по-тясна
Само че въпросното обстоятелство засяга и пътниците върху двете тапицирани с фина кожа задни седалки. Те изненадани установяват, че седят доста по-натясно отколко в седана. Вярно е, че сгънатият текстилен покрив заема част от пространството, но малко повече място пред коленете би било добре дошло. Ако веднага след това скочите в модела на Audi, ще забележите, че там е по-просторно. Конструкторите на S5 са си послужили умно с не толкова обемните форми на седалките и по-прибраната жабка.

Същевременно откритият Daimler полага големи грижи да остави добро впечатление у седящите на втория ред – предните седалки на Mercedes E Cabrio се преместват автоматично с тихо бръмчене в най-удобната позиция за качване отзад, докато S5 изисква да си помогнете с ръка. Още по големи стават разликите в комфорта по време на движение. Наистина Audi предлага малко повече опора под бедрата, но когато насрещният вятър стане по-силен, настъпва часът на т.нар. Aircap в Mercedes E-класа Cabrio. Отвън съоръжението може да се мери по красота с цицина на челото, но от 40 км/ч нагоре подвижната козирка умело насочва въздуха над главите на пътуващите. Стига да не са прекалено високи. Образува се нещо като спокойно езеро от свеж въздух, в което пасажерите се къпят спокойно, без ураганно вихрещи се прически. Напоследък Audi предлага по желание и шал от топъл въздух, за да не настива вратът от течението.

Постепенно се очертава една принципна разлика в характерите на двете звезди на изпълненията под открито небе: кабриолетът на Mercedes е недвусмислено насочен към търсачите на наслада от живота, а неговият трилитров шестцилиндров мотор с 333 к.с. при нужда може и да поспортува. Между другото, ще отбележим, че названието E 400 за три литра работен обем също е дребна измама с етикета. За разлика от него Audi Cabrio е на първо място S5. Динамичен, с яка захапка и с припукващо-ломотещ звук, той поставя възможностите за открито возене едва на второ място. Но нека погледнем по-дълбоко в моторния отсек, където ни очаква истинското съкровище на Audi.

Икономичен и спокойно работещ битурбо мотор в Mercedes E 400 Cabrio
Надписът с големи букви върху мотора V6 3.0 TFSI означава Turbo charged fuel stratified injection, или турбомотор с впръскване с разслояване на заряда. Агрегатът на S5 обаче не е с турбо- а с механичен компресор. Спестяващата бензин работа с бедна горивна смес (с излишък на кислород) при разслояването на заряда е налице само в режим на частично натоварване. Вероятно в резултат от необходимостта да се отвежда топлина от тесния V-образен мотор, в изпускателния тракт е намерил място не горещ турбосгъстител, а студен, механично задвижван компресор. Междувременно в Mercedes са извадили от двигателната гама компресорния вариант с ремъчен привод, защото макар и да обещава превъзходни реакции без никакво забавяне, той носи и загуби на празен ход. Те повишават стандартния разход по NEFZ, пред който козируват всички развойни инженери.

Поради това не е чудно, че с 11,9 литра на 100 километра S5 изразходва с 0,8 л повече от също толкова мощния битурбо мотор в Mercedes E-класа Cabrio. Двигателят с директно впръскване е не само по-новият от двата, но при тегло на автомобила малко над 1,8 тона му се налага да тегли с около 100 кг по-малко от вече навлезлия в напреднала възраст представител на лобито на леките конструкции от Долна Бавария. Освен това на неговата седемстепенна автоматична трансмисия е позволено да черпи с пълни шепи от въртящия момент, чиято максимална стойност е налице при 1500 оборота по-малко и е с 40 Нм по-голяма. А това по принцип обещава по-ниски, а с това и по-икономични обороти.

Така Mercedes E 400 Cabrio се носи спокойно, като след малка пауза ускорява без затруднения от 1400 об./мин, докато трансмисията с два съединителя на Audi си играе да слиза на по-ниска предавка. Силовият потенциал на Mercedes E-класа Cabrio дебне в готовност, но не е нужно непременно да бъде дразнен насила. Освен това звучи с приятно нежен, гърлен V6 баритон. Просто един чудесен агрегат, чиито еластично спокойни маниери го правят идеално подходящ за кабриолет. V6 моторът на Audi изглежда много по-директен, но и по-натрапчив и напорист – тъкмо затова го обичат страстните любители на спортното шофиране.

Въпреки по-голямото си тегло Audi спечелва с малка преднина спринта от нула до 100 км/ч (5,5 сек) благодарение на серийното си двойно предаване (чисто механичен диференциал с коронно зъбно колело). Субективното впечатление при шофиране на S5 е за по-чевръсто поведение, а на задвижваната чрез задните колела Е-класа на Mercedes – за по-изискани маниери. Това е преди всичко въпрос на настройките на двете електромеханични кормилни уредби – при Audi малко изкуствена и с афиширано лек ход (в режим Сomfort), а при Mercedes E-класа Cabrio идеално съобразена с всякакви ситуации, в които освен това звездоносецът спира малко по-добре.

Mercedes E-класа Cabrio е по-добър за бавни разходки
Който иска само да се носи спокойно през живописни местности, ще го направи най-добре с Mercedes E-класа Cabrio. Усещането за кабриолет може да бъде съобразено идеално с индивидуалните желания посредством аеродинамичната козирка Aircap, адаптивното окачване реагира превъзходно и с леко поклащане поема неприятните неравности по настилката. При затворен акустичен гюрук нивото на шумове е с до четири децибела (72 dБ при 160 км/ч) по-ниско, отколкото в Audi – не са много изцяло металните покриви, предлагащи по-тиха обстановка.
Усещането зад волана на S5 е за по-стегната и прецизна водимост, както и за по-слабо клатене. Но и този модел реагира на най-високо ниво спрямо неравностите – с помощта на предлаганите по желание адаптивни амортисьори. От гледна точка на чистата управляемост той е субективно, а и обективно (според измерванията в динамичните изпитания) по-добият. Що се отнася до плавното движение с малка скорост обаче, той е принуден да отстъпи пред кабриолета от Вюртемберг, който въплъщава в пълна степен хедонистичната страна на шофирането под открито небе под мотото „Целта е самият път”.

След модернизацията откритата E-класа, подобно на седана, се е профилирала като един всеобхватен грижовник. Със своята система за подпомагане на шофирането тя не само владее частично автономното движение в задръствания, но и спира самостоятелно пред пешеходци или в напечени ситуации на кръстовища. Моделът на Audi не притежава такива способности, понеже не разполага с допълнително предлаганата стереокамера за триизмерно наблюдение на зоната пред автомобила. Известно утешение е фактът, че при отворен покрив Audi предоставя малко по-голям багажен обем (320 л). Това обаче не може да попречи на заслужената победа на Mercedes E-класа Cabrio, който освен това е и по-евтин.

Текст: Александер Блох



1. Mercedes E 400 Cabrio

515 точки

Какъв кабриолет само! Заедно с равномерно и тихо работещия V6 мотор икономичната и безопасна Е-класа е апотеоз на комфорта при шофиране под открито небе. Още по-хубаво би било само ако имаше малко повече място отзад.

2. Audi S5 Cabrio

493 точки

Какъв спортист само! S5 поема с настървение газта и изписва завоите с чудесно сцепление и прецизност. Още по-хубаво би било обаче, ако теглото, разходът и шумът бяха по-малки.


Технически данни

  Mercedes E 400 Cabrio Audi S5 Cabrio
Двигател и силово предаване
Брой на цилиндрите / тип двигател: 6-цилиндров V-образен 6-цилиндров V-образен
Работен обем: 2996 см³ 2995 см³
Принудително пълнене: турбокомпресор механ. компресор
Мощност:: 333 к.с. (245 кВт) при 5500 об./мин. 333 к.с. (245 кВт) при 5500 об./мин.
Макс. върт. момент: 480 Нм при 1400 об./мин. 440 Нм при 2900 об./мин.
Предаване: задно постоянно двойно
Трансмисия: 7-степенна автоматична 7-степенна с 2 съединителя
Стандарт за вредни емисии: Euro 6 Euro 5
Емисии СО2: 178 г/км 199 г/км
Гориво: бензин 95 Н бензин 95 Н
Цена
Базова цена: 116 880 лв. 123 317 лв.
Размери и тегла 
Междуосие: 2760 мм 2751 мм
Предна/задна следа: 1538 мм / 1541 мм 1588 мм / 1575 мм
Външни размери (дълж. × шир. × вис.): 4703 × 1786 × 1398 мм 4640 × 1854 × 1380 мм
Собствено тегло (измерено): 1870 кг 1959 кг
Полезен товар: 445 кг 421 кг
Допустимо общо тегло: 2315 кг 2380 кг
Диам. на завиване: 11.15 м 11.40 м
Прикачен товар (със спирачки): 1800 кг 2100 кг
Каросерия
Вид: кабриолет кабриолет
Врати / места: 2/4 2/4
Гуми на тестовия автомобил
Гуми (отпред/отзад): 235/40 R 18 Y / 255/35 R 18 Y 245/40 R 18 Y / 245/40 R 18 Y
Джанти (отпред/отзад): 7,5 J x 17 / 7,5 J x 17 8,5 J x 18 / 8,5 J x 18
Ускорение
0-80 км/ч: 4,1 сек 3,9 сек
0-100 км/ч: 5,8 сек 5,5 сек
0-120 км/ч: 7,8 сек 7,7 сек
0-130 км/ч: 8,9 сек 8,8 сек
0-160 км/ч: 13,2 сек 13,2 сек
0-180 км/ч: 16,8 сек 16,9 сек
0-200 км/ч 21,2 сек 21,8 сек
0-100 км/ч (данни на произв.): 5,3 сек 5,4 сек
Макс. скорост (измерена): 250 км/ч 250 км/ч
Макс. скорост (данни на произв.): 250 км/ч 250 км/ч
Спирачен път
100 км/ч студени спирачки празен: 35,2 м 35,4 м
100 км/ч студени спирачки с товар: 35,6 м 36,4 м
Разход на гориво
Разход в теста л/100 км: 11,1 11,9
мин. (тестов маршрут на ams): 7,8 8,9
максимален: 13,6 14,5
Разход (л/100 км ECE) данни на произв.: 7,6 8,5
Коментари
comments powered by Disqus