Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Sport Quattro на IAA 2013

11.09.2013 12:13
Туит

На изложението IAA 2013 във Франкфурт Audi ще ознаменува 30-ия рожден ден на Sport Quattro с нова студия. През далечната 1984 година Audi постави началото на Sport Quattro с малка серия за рали хомологация, като на автомобилното изложение IAA във Франкфурт беше представен развиващият 306 к.с. модел за 1983 г. А сега на същото място дебютира и новата хибридна версия със 700 конски сили.

На IAA 2013 ще може да се види още по-наточена версия на концепта Quattro от 2010 г. Студията, базирана на RS5, тогава се захранваше от пет цилиндъра с обем 2,5 литра и генерираше впечатляващите 408 к.с.

Audi Sport Quattro със 700 к.с.

Новата разработка с две врати е конструирана върху доста скъсеното шаси на Audi RS7, с междуосие от 2784 мм, като е получила същия 4-литров V8 битурбо двигател. Осмакът с мощност от 560 к.с. и въртящ момент от 700 Нм е подкрепен от електромотор със 110 кВт и 400 Нм. Разработената като plug-in хибрид версия на Sport Quattro, може да смуче енергия директно от контакта и да я складира в литиево-йонна батерия с капацитет 14,1 кВтч - това гарантира пробег от около 50 км само на електричество. Стандартният разход е намален до 2,5 литра на 100 километра. Общата мощност от 700 к.с. и 800 Нм въртящ момент се предава чрез осемстепенна автоматична трансмисия към постоянното задвижване на четирите колела - в края на краищата това е Sport Quattro. И тъй като той беше ултракъс, новата студия Sport Quattro с дължина около 4,60 м отново се стреми към първообраза си. Широчината на каросерията възлиза на 1,96 м, а височината е само 1,39 метра.

За да може изглеждащият изключително ръбест, брутален и широк Audi Sport Quattro, който се доближава до разработката от 2010 г., да не стряска с прекомерно тегло, конструкцията е трябвало да бъде олекотена. Капаци от карбон, много алуминий и специални стомани по каросерията ограничават теглото на автомобила до 1850 кг. Ускоряването от нула до 100 км/ч по фирмени данни отнема само 3,7 секунди, а максималната скорост е около 300 км/ч.

Audi Sport Quattro като малка серия от 2016 г.


Освен това представеното на IAA 2013 Audi Sport Quattro разполага с керамични спирачки, както и с адаптивно спортно окачване и диференциал с ограничено приплъзване. Под калниците се въртят 21-цолови джанти, обути с гуми 285/30. Физиономията на новата студия Audi Sport Quattro се характеризира от новата шестоъгълна радиаторна решетка, която ще може да бъде открита и в по-късните серийни модели, както и от фаровете LED Matrix, каквито ще получи и A8.

Най-хубавото обаче при Audi Sport Quattro е перспективата хибридното чудовище да се произвежда в ограничен тираж от 2016 г. Още в края на 2010 г. ръководителят на проекта Щефан Райл прогнозираше малка серия на студията Quattro. Разработката на серийна версия трябваше да отнеме около две години, а цената се предвиждаше да бъде около 100 000 евро. Тогава студията не получи зелена светлина. В замяна на това сега отново се говори за малка серия на Audi Sport Quattro, но цената щяла да е доста над 200 000 евро.

Коментари
comments powered by Disqus