Немската компания ще изостави напълно ДВГ през следващите 10-15 години
Audi напълно прекрати разработването на следващото поколение класически бензинови и дизелови двигатели. Главният инженер на немската марка Маркус Дюсман разказа това за Automobilewoche.
Според топ мениджъра Audi ще продължи да усъвършенства настоящите си горивни системи, за да отговорят на новите екологични разпоредби в Европа. В същото време фината настройка на двигателите по стандартите Евро-7, която трябва да влезе в сила през 2025 г., ще бъде „изключително трудна задача“.
Дюсман разкритикува прекалено агресивната политика на ЕС за затягане на емисионните стандарти, като заяви, че ползите за околната среда от по-чистите двигатели ще бъдат минимални и няма да оправдаят огромните разходи за модернизация на двигателите.
Предполага се, че последният "голям" класически двигател на Audi ще бъде известният шестлитров бензинов агрегат W12. Той ще бъде оборудван с най-луксозната версия на флагманския седан A8, който ще бъде произвеждан под възродената марка Horch. С края на жизнения цикъл на модела, използването на този двигател най-накрая ще спре. Освен това немците ще спрат да използват агрегата V10, който сега е инсталиран на суперавтомобила Audi R8 и модела върху същата платформа Lamborghini Huracan.
В началото на 2021 г. Маркус Дюсман обяви, че през следващите 10-15 години Audi напълно ще се откаже от класическите двигатели с вътрешно горене, включително като част от хибридни агрегати. Немците ще преминат към електрически автомобили , които стават все по-популярни всяка година.
През следващите 10-15 години редица автомобилни компании планират да премахнат автомобилите си с традиционни бензинови и дизелови двигатели от своята гама. Например след 2025 г. Jaguar ще премине към електрически двигатели, а пет години по-късно Volvo ще последва примера му. Освен това Ford подготвя глобална електрификация на моделната си гама, която до 2030 г. ще изостави автомобили с бензинови и дизелови двигатели в Европа.