Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi SQ5 3.0 TDI quattro: Специалистът

04.09.2015 13:06
Туит

SQ5 определено има какво да предложи на почитателите на SUV автомобили със спортен характер.

Ако сте сред почитателите на могъществото на големите дизелови двигатели с огромен въртящ момент, то Audi SQ5 TDI определено е един от автомобилите, които ще ви направят щастливи. Когато се появи на пазара, SQ5 TDI се превърна в първият S-модел на Audi, за чието задвижване се грижи агрегат, работещ по принципа на самовъзпламеняването. Дизел, но какъв! V6 моторът с работен обем три литра е снабден с два турбокомпресора и последно поколение на системата за директно впръскване на гориво common rail, която работи с налягане до 2000 бара. Показателите на задвижващия агрегат изглеждат доста респектиращи – мощността достига 313 конски сили, а максимумът на въртящия момент се равнява на чудовищните 650 нютонметра, които се достигат още при 1450 оборота в минута.

И ако тези стойности стоят сериозно дори само на хартия, то в реалността SQ5 се представя дори още по-впечатляващо – благодарение на системата за постоянно двойно предаване quattro целият потенциал на задвижването се предава без загуби към четирите колела – сцеплението е абсолютно безкомпромисно, а тягата при ускорение е откровено брутална. Тъй като въртящият момент на двигателя е твърде висок за възможностите на трансмисията с два съединителя DSG, при

Audi SQ5 TDI е използвана добре познатата осемстепенна автоматична предавателна кутия с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Тя подхожда много добре към спортния нрав на модела и се представя подобаващо при по-динамичен стил на шофиране, докато във всички останали ситуации предпочита да върши работата си ефективно, дискретно и незабележимо за водача и спътниците му. С помощта на високоговорители в изпускателната уредба звукът на двигателя се променя до неузнаваемост – през повечето време в кокпита е напълно невъзможно да се познае, че под предния капак действително работи дизелов, а не бензинов двигател.

Добър във всичко

Макар теглото на автомобила е почти два тона, Audi SQ5 TDI се усеща удивително чевръст в почти всякакви ситуации. Времената за ускорение от място, както и за междинните ускорения отчитат стойности, които допреди двайсетина години бяха постижими единствено за расови спортни модели от най-висок калибър. Ходовата част на SQ5 TDI е с намален с 30 милиметра в сравнение с останалите варианти на Q5 клиренс, а настройките й са с подчертано спортна насоченост. Страничните колебания на каросерията са сведени до минимум, устойчивостта в завои е почти удивителна за представител на SUV категорията, а осигуряваното от двойното задвижване сцепление гарантира максимално ниво на активна безопасност върху всякаква настилка. Типично за Audi, управляемостта е лека, прецизна и лесно предвидима – с този автомобил можете да се движите със завидно темпо, без това да ви коства някакви особени усилия.

Не по-малко важно е да се спомене, че наред със сериозните си спортни заложби (5,1 секунди време за ускорение от място до 100 километра в час неотдавна щеше да бъде гордост за едно 911 Turbo), SQ5 TDI предлага и не по-малко впечатляващ набор от чисто практически качества. Багажното отделение може да побере до 1560 литра товар, а при нужда автомобилът е в състояние и да тегли прикачен товар с маса до 2,4 тона. Мястото в пътническия салон е изобилно, а качествата на седалките проличават особено ясно при по-продължително пребиваване в автомобила – те осигуряват не само надеждна странична опора, но и наистина добър комфорт.

Audi SQ5 TDI успява да направи добро впечатление и в градски условия. Да, вярно е, че 20-цоловите колела не винаги осигуряват оптимално преминаване през неравности с ниска скорост, но затова пък високата позиция на седене, отличния обзор от мястото на водача, вихреното ускорение на битурбодвигателя и чевръстата водимост позволяват да се придвижвате удобно и чевръсто в натоварения трафик. А споменахме ли за педантичното качество на изработка, което личи дори от най-незначителните детайли, или пък за разточителната серийна екипировка? Може би нямаше и нужда – просто защото Audi SQ5 TDI е от малкото автомобили, които се справят перфектно почти с всичко.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Audi SQ5 TDI е един универсален талант, който дори година преди приключването на моделния си живот продължава да се представя повече от респектиращо. С безупречно сцепление, пъргава водимост, динамично пътно поведение, мощен двигател с брутална тяга, високо качество на изработката и впечатляваща функционалност, този автомобил се справя идеално с почти всичко.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus