Правителството на провинция Баден-Вюртемберг, заедно с индустриалци, откри нов център
Рециклирането на суровини, от рециклирани автомобили до нови, е един от начините за намаляване на количеството отпадъци, произведени от човечеството. Тук трябва да се обърне особено внимание на пластмасите, тъй като в природата те практически не се разлагат. Но най-простият начин за изхвърляне, смачкване на стари части и топене в нов полимер е подходящ само в ситуации, когато пластмасата е еднородна и е необходим материал от същия състав. Но това означава, че нито една стара част не може да бъде поставена във втория кръг. Audi и Технологичният институт Карлсруе (KIT) се опитват да намерят изход, стартирайки пилотен проект за преработка на автомобилни части в нови химически суровини.
Правителството на провинция Баден-Вюртемберг, заедно с индустриалци, откри аналитичен център „Стратегии за индустриални ресурси“ и новото изследване става част от работата му. Партньорите под формата на опит започнаха химическата обработка на различни пластмаси (стари бензинови резервоари, радиаторни решетки и др.) в масло за пиролиза, от което вече могат да се правят нови пластмаси. (Подобна техника, между другото, сега работи върху JLR и BASF.)
Инголщат отдавна използва рециклирани материали в серийните автомобили. Пример: текстилна тапицерия на сесалките, в която такива материали са до 89% (PET, полиетилен терефталат).
Качеството на маслото съответства на аналог, направен от нефт, както и качеството на пластмасите.
По този начин е възможно да се намали зависимостта на промишлеността от петрола, количеството отпадъци, както и да се увеличи делът на рециклираните материали в новите автомобили и делът на рециклираните компоненти в автомобилите, които трябва да бъдат рециклирани. Тази работа се вписва в общата стратегия на Инголщат за въвеждане, където е възможно, на затворен цикъл на използване на различни вещества и материали, например кобалт, никел, алуминий.