Експерименталният автомобил на Audi с автономно управление TTS Pikes Peak Shelley получи ново цветово оформление. Първите тестове в реални условия започват през юли.
Новата цветова схема на Audi TTS Pikes Peak Shelley ни връща към славните години на компанията във WRC и успехите на quattro технологията, която чества 30-ата си годишнина.
Съвместният проект между Volkswagen Electronics Research Lab, Sun Microsystems и университета на Станфорд е кръстен Shelley в чест на Мишел Мутон, най-успешната жена рали пилот, и ще участва в планинското „Пайкс Пийк” през септември.
Уникалният автомобил е с автономно управление и по дефиниция не се нуждае от директна човешка намеса, за да се справи с изкачването на „Пайкс Пийк”. Volkswagen Electronics Research Lab подготвя системите за контрол над управлението, над подаването или съответно връщането на газта, над спирачките, включително и ръчната, и над смяната на предавките. Студентите от Станфорд са отговорни за изготвянето на алгоритмите, които нестандартният автомобил трябва да изпълнява, а Sun Microsystems осигурява нужния компютърен хардуер за проекта.
Shelley е базиран на серийния Audi TTS, оборудван с двулитровия TFSI и шестстепенната S tronic автоматична трансмисия. Максималната му мощност е 265 к. с., а въртящият момент от 320 Нм е на разположени на водача (друг въпрос дали в случая изобщо има такъв) в диапазона от 2500 до 5000 об./мин.
Стандартно автомобилът ускорява от място до 100 км/ч за малко повече от 5 секунди, което за „Пайкс Пийк” съвсем не е впечатляващо постижение, но добрите времена не са основната цел на проекта, а изкачването на легендарното трасе посредством „класически за рали спорта техники за управление”.