Компанията от Инголщадт има намерение да увеличи напрежението в електрическата система на част от автомобилите си на 48 волта. Подобна стъпка позволява интегрирането на множество нови технологични решения, които повишават ефективността на автомобила.
Според професор Улрих Хакенберг, член на борда на директорите на Audi, отговарящ за развойната дейност, за използването на все повече електрически компоненти в автомобила ще е важно част от електрическата система да работи на 48 волта. Наскоро Audi демонстрира възможностите на подобна технология с концептуалните си модели Audi A6 TDI и RS5 TDI. И двата са оборудвани с електрически компресор, който допълва турбокомпресорите. Той работи независимо от натоварването и оборотите на двигателя и по тази причина значително подобрява възможностите за преодоляване на турбодупката и параметрите по отношение на ускоряването. 48 волтова уредба е идеална и за реализирането на бързи системи за динамичен контрол на ходовата част. Много скоро Audi ще въведе цяла гама от приложения на тази технология.
Актуалните системи от десетилетия работят с напрежение от 12 волта. В много случаи, като например при ниски температури, различните консуматори могат да „изсмучат“ почти цялата енергия генерирана от алтернатора, чиято мощност обикновено е около 3 кВт. Акумулаторът няма капацитета да захрани нови агрегати като работещи в режим на рязко натоварване електрически компресори. Решението според инженерите на Audi е втора спомагателна и допълваща електрическа система работеща с напрежение от 48 волта. По-високото напрежение означава по-малък ток, следователно и по-тънки кабели с по-малки загуби. 48 волтовата електрическа система включва нови технологии за съхранение на електричество и осигурява много повече мощност от 12 волтовите с оловни батерии. Всичко това са важни елементи от новата стратегия на Audi за електрифициране на различни звена от задвижването. Развойните звена на компанията вече реализират проекти на базата на новата модулна архитектура, включващи версии със електрически задвижван компресор.
В една от разработките на инженерите на Audi в системата е включена литиево-йонна батерия осигуряваща напрежение от 48 волта като енергиен източник във времето в което двигателят е изключен. Отделен конвертор DC/DC (прав ток-прав ток) е интегриран в 12 волтовата електрическа система. Литиево-йноната батерия работи в съчетание с нов тип ефективен алтернатор, който дава основание системата да се квалифицира като мек хибрид. Концепцията осигурява възможност за различни режими на работа със стартиране, контролиране и деактивиране на двигателя с вътрешно горене. Новият алтернатор осигурява мощност от 10 кВт, която е далеч по-голяма от тази на досегашните. Това от своя страна има принос за намаляване на емисиите с до 10 г/км CO2 или 0,4 литра на 100 км.