Видеоклип на VW демонстрира едроформатния head-up дисплей на новия ID.3
Според потребителските изследвания, head-up дисплеите са сред модерните допълнения към оборудването на автомобилите, които носят най-много ползи и удобства на водачите. Те прожектират най-актуалната и съществена информация директно в непосредственото зрително поле на човека зад волана, с което го облекчават значително и спомагат за повишаване на пътната безопасност. При новия компактен електрически модел ID.3, VW ще предложат head-up дисплей в много голям формат, който компанията показа в нарочен видеоклип по темата.
Augmented Reality Head-up Display
Звучи сложно, но именно това е начинът, по който самите VW наричат новата система – „head-up дисплей с разширена реалност”. Прожектираната върху челното стъкло при него включва не само обичайните данни за пътуването и навигацията, но е едроформатни графики с указанията на навигационната система във вид на стрелки, подробна информация за обекти в заобикалящата среда, както и виртуални знаци върху пътя като например изображение на крайната цел на маршрута в триизмерна симулация. Освен това системата може да прожектира много по-ясно на стъклото функциите на адаптивния темпомат – така например, задната част на движещия се отпред автомобил се маркира с лесна за възприемане светла ивица.
Много по-богата и ясна информация от досегашните показания
Видеоклипът очевидно е направен в сериен вариант на ID.3 и впечатлява преди всичко с размерите на дисплея, при който площта на показанията надхвърля многократно тази при досегашните head-up устройства.
Очаква се ID.3 да излезе на пазара през лятото, като производството на модела в завода на VW в германския град Цвикау вече започна. По неофициални данни в момента VW все още имат проблеми със софтуера на новия модел и произведените количества ID.3 изчакват на склад преди да отпътуват към дилърите с окончателно зареден и обновен софтуер. Въпреки това, както и на всички проблеми с COVID-19, до момента VW не са променяли графика за пазарната премиера.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
VW изглежда са почерпили опит от стратегията на Мъск – не е достатъчно да предоставиш на клиентите модерна и надеждна техника, трябва да ги изненадаш положително с новите си технологии. Едроформатният head-up дисплей с много добавени възможности и удобства може да свърши отлична работа в тази насока, въпреки че няма да е част от базовото оборудване на модела.