Автомобилите трябва да се движат без намеса на оператор и с пътници в купето
Експериментът с двуместни електрически автомобили LUTZ Pathfinder минава във втора фаза. Досега капсулата работеше под контрола на водача или автоматично, но за кратки разстояния и само с изследователи на борда. Сега в Милтън Кинс официално стартира пробна експлоатация на безпилотните автомобили по улиците на града. Капсулите трябва да се движат без намеса на оператор и с пътници в купето.
Безпилотният автомобил е разработен от британската компания RDM Group в сътрудничество с лабораторията Mobile Robotics Group на Оксфордския университет. Воланът в колата е предвиден, като мярка за сигурност.
Този проект започва със създаването на напълно оригинална автономна капсула, а сега британците направиха втори модел вече на базата на електромобила Renault Twizy.
Проектът LUTZ Pathfinder се осъществява под егидата на изследователския център Transport Systems Catapult, който е един от десетте тематични центрове, създадени от Агенцията за иновации на британското правителство. Изпитанията по улиците на Милтън Кинс са част от по-голяма програма, наречена UK Autodrive, предназначена за проучване на потенциала на безпилотните технологии на Острова.
Първоначално капсулата ще се използва само в пешеходната зона, където движението за обичайните автомобили е забранено. И за да се намали още повече рискът от злополуки, максимална скоростта е ограничена на 8 км/ч.
До края на 2017 автомобилният парк от капсули LUTZ Pathfinder трябва да нарасне до 40 единици, пише изданието MK Citizen. Целта на експеримента е да проправи пътя за безпилотната транспортна система - "зелена", нескъпа и лесна за функциониране по улиците на града. Директорът на програмата Нийл Фултън каза в интервю за Reuters, че започналият тест проверява не само възможностите на автомобилите, но също така и да се запознаят с широката общественост. Пътниците трябва да се убедят, че системата функционира правилно и може да й се вярва.
Британските автономни апарати са оборудвани с множество камери и множество сензори. Те са в състояние да разпознават другите автомобили и пешеходци в околната среда.
Британските власти възнамеряват да въведат в серийна употреба безпилотните капсули и всички автономни автомобили през 2020. До този момент трябва да бъдат решени редица правни въпроси, свързани със застраховането на такова оборудване и отговорността в случай на авария. Трябва да припомним, че експерименти с превоз на пътници с автономни автомобили в света са много малко. В различни градове тестват безпилотни совалки по предварително зададени маршрути (във Великобритания, например, подобен експеримент се извършва в Гринуич), и още два проекта за проверка на автономни таксита са в ход по улиците на Питсбърг и Сингапур.