През лятото на 2014 г. компанията построи магистрален влекач-робот Future Truck 2025
Немската компания Mercedes-Benz представи ескизи и тийзър на салона на изцяло автономния автомобил на бъдещето. Според замисъла на немците това е мобилен хол, с кресла-шезлонг, въртящи се един към друг, централна подвижна маса, мощна развлекателно- интерактивна система, която разпознава жестовете. Подобна концепция на „подвижна стая” вече беше показана в демонстрационния автомобил Rinspeed XchngE, построен на базата на Tesla. Как ще изглежда на живо в автомобила специалистите от Щутгарт ще покажат през януари 2015 г. на изложението за потребителска електроника CES. Именно там ще дебютира роботизираният Mercedes.
Стъклен покрив, дървен под, въртящи се кожени кресла и всякаква електроника — немците като че ли са забравили , че всичко това трябва да бъде и един автомобил. В този случай, ако собственикът поиска да управлява автомобила си, предвиден е подвижен волан.
Да попаднат в бъдещето вече успяха участниците в проявата TecDay Autonomous Mobility, проведена преди дни в Съниуейл (Калифорния). Пред тях бе показан виртуален симулатор на автономен лек автомобил- гостна стая. Една от особеностите на проекта е цифровото вътрешно пространство: системата отчита движенията на очите, жестовете на ръцете и пръстите. На сензорния дисплей се изобразява информация за околната обстановка (за пешеходците и сградите). А при напускането на автомобила, с помощта на жестове може да го паркирате на желаното от вас място.
Немците обясняват, че новият им концепт повдига един важен въпрос - как ще се променя градската среда и опитът за придвижване на автономните автомобили към внедряване. В този проект Mercedes се интересува не само от проблема за автономното управление, но и взаимодействието на пътниците в такава кола с нея самата и с интелeктуалната транспортна система. Този интердисциплинарен подход предлага разглеждане на всички страни на бъдещия пик на автомобилизацията. Повече свободно време, повече пространство - значи, повече способи за общуване, предполагат специалистите от Mercedes.
През миналата година немците пратиха на пътни изпитания автономния седан S 500 Intelligent Drive, който измина самостоятелно историческия стокилометров маршрут на Берта Бенц от Мангайм до Пфорцхайм. Същият този автомобил показа своите способности и в Съниуейл.
Съвременните серийни автомобили вече направиха няколко стъпки с автоновността (активен круиз контрол, система за следване на пътната лента, автоматично спиране, автономно паркиране). Сега де факто предстои да направят леките автомобили роботи. След успеха на автомобилите Google, изминали в реалния трафик почти половин милион километра, и цялата серия опитни образци от автономни автомобили на голямата компания, като Mercedes просто трябва да покаже, че заслужава лидерската си позиция.
При преминаването на кръстовищата на комплекса Intelligent Drive се видя, че автомобилът спира на стоп линията, изпълнява завой, пропуска преминаването на пешеходци и избягване на сблъсък с други превозни средства. Немците обучиха S-класата да разпознава навлизане в кръгово движение и да действа според действащите правила. Седанът може и безопасно да се влее в общия поток на движението. Автомобилът сканира пространството както отпред, така и отзад, определя съседните коли и тяхната скорост и след това се построява по такъв начин, за да се впише акуратно между тях.
Системата Intelligent Drive в технически план използва както компоненти, вече внедрени в серийните автомобили на марката, така и готови за внедряване. Обичайната двойка камери, гледащи напред и назад, стереокамера, четири радара с близък радиус на действие (60 м) и четири – за далеко (до 200 м), плюс, разбира се, спътникова навигация. И цялата тази армия от уреди и показания трябва да бъдат обмислени показанията от тях, в което се състои и главният проблем при реализацията на принципа за автономно управление.
През лятото на 2014 г. компанията построи магистрален влекач-робот Future Truck 2025 (на основата на модела Actros, но значително променен). Той се движеше автономно със скорост до 80 км/ч по магистралата A14, близо до Магдебург, а в това време шофьорът четеше книга и играеше с таблет.
Тази есен компанията Mercedes стана един от първите автономни производители, получили лиценз за автономно управление в Калифорния (освен в този щат в САЩ автономните леки автомобили легално са допуснати по пътищата на Невада, Флорида, Мичиган и окръг Колумбия). Няма нищо изненадващо , че точно в Америка немците провеждат най-интензивните тестове на своите автономни автомобили. Тези изпитания се провеждат по обичайните пътища, както и на закрити улици във виртуалния град , намиращ се във военно-морска база на САЩ в Конкорд, с която немците имат подписан договор. Освен това в близко време специалистите от Mercedes имат намерение да започнат активни изпитания на автономни автомобили и в Китай.