На Avtoros Shaman е възложена важна задача - превземане на сибирските блата. Ето и детайли за дългото шест метра чудовище 8х8 със задвижване на всички колела.
Пред необятната сибирска шир стои проблем от особено важно значение – и хората, и стоките се нуждаят от транспорт: необятните простори обаче са проходими в известна степен само през зимата, когато земята е замръзнала, а реките и езерата са се превърнали в ледени магистрали. Когато дойде по-топлият годишен сезон, по-горните слоеве на почвата се размразяват и земята става мокра, кална и непроходима.
Avtoros Shaman - завоевател на блатата
В продължение на десетилетия тези безкрайни блата са предизвиквали руския новаторски и изобретателен дух. С гъсенични и верижни предавки и дори със странни и чудати винтово-червячни задвижвания те се опитаха да покорят тундрата. Междувременно са открити огромни гуми с ниско налягане, с които само авантюристичната високо проходима Lada Niva може да стигне изненадващо далеч в блатистите терени.
Темата за тези гуми-балони се разисква и в московския производител на автомобили Avtoros. За разработените от Avtoros гигантски специални гуми - около 1,2 метра високи и широки повече от половин метър - те конструират 8х8 офроуд транспортер, който да бъде оборудван с тях.
Avtoros Shaman 8x8 ще се задвижва от модерен Iveco турбодизел. Трилитровият двигател генерира 176 к.с. и позволява на Avtoros Shaman 8x8 да развие до 70 км/час. По този начин Avtoros Shaman 8x8 е значително по-бърз и по-икономичен, отколкото тежките и харчещи много гориво верижни превозни средства.
Конструкцията на специалните гуми с ниско налягане на въздуха и огромна контактна площ позволява натиска към повърхността на Avtoros Shaman 8x8 да е минимален. Тежащият четири тона офроудър с четири оси не потъва в мочурищата, а се придвижва по повърхността.
Avtoros Shaman 8x8 – дълъг 6,30 метра
Страхотни размери: Avtoros Shaman 8x8 е дълъг 6,3 м, широк 2,5 метра и висок 2,7 метра. Благодарение на чудовищните гуми той разполага с огромен клиренс от 430мм. Avtoros разчита на интересни решения при конструкцията на мостовете: на централната рама от ляво и от дясно, закрепени с фланец, са разположени четири двойни напречни носачи, които се задвижват от свободно въртящи се валове. Тази конструкция има две предимства: компонентите са много лесни за управление и взаимнозаменяеми благодарение на идентичната конструкция на всички окачвания. Така могат да се управляват всички колела.
При необходимост всяка ос може да се накланя в желаната посока. Дали страничен "рачешки ход" или в противоположна посока, с минимален радиус на завиване, възможностите са безкрайни. Всички оси са оборудвани с блокаж на диференциала. Водачът седи централно в пилотската кабина на Shaman 8х8 Avtoros и основното му внимание е насочено към конвенционалния волан. Зад него може да има до 9 пътнически места или голямо товарно пространство. В зависимост от повърхността, върху която се движи, Shaman 8х8 Avtoros може да натовари до 1,5 тона.
Сензационно гъвкав
Дизайнът с малки разстояния между предните и задните двойки оси, както и голямата ширина, позволяват на всъдехода да се движи през екстремни терени с отрицателни ъгли и наклони, както и през стръмни канавки, защото почти винаги най-малко 4 колела са стъпили здраво на терена и за допълнителна сигурност отпред е монтирана лебедка.
Shaman 8х8 Avtoros е с олекотена конструкция от алуминиево-пластмасова сплав. Моторът е високо горе в централната част на конструкцията, а задвижването на колелата става по хидравличен път. Това дава възможност в задната част на превозното средство да бъде монтиран витлов двигател като по този начин то става амфибия.
Все още нямаме конкретна информация за цени на Avtoros Shaman 8x8. Едва след успешно преминаване на многогодишните тестове Avtoros Shaman 8x8 ще бъде пуснат в серийно производство. В момента Avtoros печели основно от продажбата на специалните гуми, които разбира се могат да се използват и за други превозни средства.