Настоящата промяна на емблемата е шеста поред от 1970 г. насам
В Санкт Петербург на 1 април ще бъде представено официално новото лого на марката Lada. Дизайнът на емблемата е дело на дизайнера Стив Матин. Тя се различава от предишните по детайлите: ладията е станала по-голяма, на платното се появяват стилизирани гънки. Логото за първи път може да бъде видяно на концепцията Lada Vesta, а от този момент ще бъде монтирана на всички модели на АвтоВАЗ – първоначално върху серийната Vesta. Серийното производство на Lada Vesta с пълен капацитет трябва да започне в завода в Ижовск през септември тази година.
Първите ескизи на емблемата са направени от Александър Декаленков. Още първият вариант е свързан с една забавна история. Първите тридесет изработени лога ВАЗ са с латинското R вместо руското Я. Тази „дефектна” партида веднага става рядкост и е особено търсена от колекционерите.
Ето и еволюцията на логото Lada. Като цяло, по пътя на своето развитие емблемата върви към опростяване. В началото от петоъгълник тя се превръща в правоъгълник, след това изчезна и червеният фон. Познатата ни закръглена форма на логото е създадена през деветдесетте години на миналия век.
Нека да се обърнем към историята. Настоящата промяна на логото е шеста поред. Когато на 19 април 1970 г. от поточната линия на ВАЗ слиза първият лек автомобил, той не е имал нито име, нито лого. Всичко това е трябвало да бъде измислено много бързо. В резултат на това логото е направено от един от служителите в дирекцията на ВАЗ в Москва. Александър Декаленков рисувал в кухнята си върху училищна карирана тетрадка и на бърза ръка нарисувал стилизирана буква "Б" на древна руска лодка. Под това изображение с печатни букви е била написана думата Толиати. Скоро след това надписът с името на града е премахнат от емблемата.