Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Бъдещето на Формула 1

12.12.2008 15:32
Туит

Пълна забрана на тестовете през сезона, ревизия на техническия правилник относно двигателите и драстично ограничаване на развойната дейност по аеродинамиката - това са основните механизми, които ще позволят на отборите във Формула 1 да намалят поне с 30% разходите си в близко бъдеще.

Днес Световният съвет по моторни спортове ратифицира и обяви официално мерките за съкращаване на разходите, които ФИА и Асоциацията на отборите във Формула 1 (FOTA) формулираха тази сряда в Монако. Те ще се прилагат постепенно през следващите няколко години, като по първоначални предвиждания още през следващия сезон бюджетите на отборите ще бъдат редуцирани с близо една трета.

Сезон 2009

Всички тестове по време на сезона ще бъдат забранени още догодина, като за подготовка си отборите ще разчитат на трите свободни тренировки по време на Гран при уикенда. От 1 януари тази година отпада също така използването на аероднинамичните тунели, който позволяват работа с модели на 60% и повече от реалните размери и имат скорост от 50 метра в секунда. В шест от седмиците по време на годината фабриките на отборите няма да функционират.

Ресурсът на двигателите ще бъде удвоен, като в рамките на състезателния сезон всеки отбор ще има право на максимум шестнайсет единици (по осем на пилот) плюс четири за тестовете извън него. Правилото за три състезания с един мотор, което ФИА прие на 5 ноември, остава в сила. За да се реализира тази идея, максималните обороти ще бъдат фиксирани на 18 000. Работата по двигателите ще бъде ограничена единствено до настройката на инжекторите и дроселовите клапи. Новите изисквания ще позволят на производителите да намалят близо наполовина цената за доставки на мотори към независимите тимове.

Ще бъде ограничен персоналът, който работи на пистата по време на състезателния уикенд, благодарение на серия от мерки за обмен на информация между отборите относно гумите и горивото. Това ще обезсмисли и нуждата от „шпионите“, които следят действията на противниковия отбор.

„Очаква се промените за 2009 година да спестят на производителите близо 30% в сравнение с разходите, направени през тази, като за независимите отбори сумата ще е още по-голяма“, се казва в официалното съобщение на ФИА.

Сезон 2010

Промените за сезон 2010 са още по-драматични. Независимите тимове ще получават двигатели за един сезон и съответната поддръжка за не повече от 5 милиона евро. Отборите сами ще избират дали да използват стандартните единици на Cosworth или да произвеждат моторите под директния контрол на ФИА. При положение, че предпочитат първата опция, трябва да подпишат договор с доставчика до 20 декември 2008 година. Тази спецификация двигатели ще се използва до 2012 година.

Очаква се въвеждането на стандартни трансмисии и компоненти по шасито, както и хомологирането на част от елементите. Радио и телеметричните системи ще бъдат еднакви за всички отбори. Забранява се използването на т.нар. подгреватели за гумите и презареждането. Възможно е дистанцията и продължителността на състезанията да бъдат намалени. Всички тези промени ще бъдат съпътствани от допълнителни ограничения в работата на фабриките.

В дългосрочен план

ФИА ще стартира проучване върху евентуалното въвеждане на нови вискоефективни агергати през 2013 година. Целта на този проект е регулациите да бъдат по такъв начин формулирани, че развойната дейност във Формула 1 да допринася за серийното производство.

Основна част от новата единица ще бъде системата за регенериране на кинетичната енергия, която догодина ще дебютира в шампионата. По всяка вероятност още през 2010 г. ФИА ще стандартизира KERS.

Пълния списък с решенията на ФИА може да видите тук .

Коментари
comments powered by Disqus