Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Baja Touareg TDI V12: Ново амплоа

20.11.2008 13:33
Туит

Добрите резултати за Volkswagen Race Touareg на „Дакар“ провокираха американското подразделение на компанията да конструира прототип, съобразен изцяло за „Баха“. Резултатът е новият Baja Touareg TDI V12.

Прототипът, който попада в категорията Trophy Truck, е дело на двамата негови пилоти: Марк Милър – титулярният представител на Volkswagen в „Дакар“, и Райън Аркиеро, като 5,5-литровият дизелов V12 е заимстван директно от Volkswagen Group. Максималната изходна мощност достига впечатляващите 550 „коня“.

Високоефективният агрегат, комбиниран с полуавтоматичната скоростна кутия, чиято смяна на предавките става директно от волана, е най-голямото предимство на Baja Touareg спрямо бензиновите прототипи.

В Trophy Truck категорията няма почти никакви ограничения по отношение подготовката на машините, но при дизелите обемът на резервоара е фиксиран на максимум 65 галона (246 л.). При останалите достига дори до 500 литра. Милър и Аркиеро обаче вярват, че преимуществото на V12 TDI що се касае до икономичността и плавното разгръщане на въртящия момент ще дадат предимство на екипажа както по отношение поведението на машината, така и по отношение съхраняването на гумите.

Шасито е базирано на тръбна стоманена рама, като ходът на задния мост достига впечатляващите 75 сантиметра, което е типично за Trophy Truck категорията. Визуално Baja Touareg TDI V12 не се различава драстично от серийния си събрат, но пропорциите му са близо с 10% по-големи спрямо стандартната версия.

„Баха 1000“ е традиционна крос-кънтри надпревара, която се провежда на полуострова Долна Калифорния в Мексико. Маршрутът е дълъг приблизително 1000 километра, които се карат на пълна газ – няма скоростни отсечки, пътни секции и сервизни зони. Целта е да покориш дистанцията за максимално кратък срок, като финиширалите в рамките на 31 часа оформят крайното класиране.

В надпреварата участват всевъзможни машини, разпределени в отделни категории - от серийните Volkswagen Beetle до Trophy Truck прототипите, чиято мощност понякога достига 800 „коня“. Тазгодишното издание на „Баха 1000“ стартира на 21 ноември.

Коментари
comments powered by Disqus