Българският екип, който заяви намерението си да участва в следващото издание на рали „Дакар“, подготвя своя състезателен автомобил Toyota FJ Cruiser в Румъния.
„Неговото преправяне вече започна", обясни инициаторът на идеята Александър Иванов. "Извършва се от неколкократен участник в „Дакар“ и ще завърши в края на юни. Избрахме Toyota, защото по думи на специалисти е най-надеждният автомобил. Също така има и финансови причини като закупуването на частите от Европа и САЩ“.
Стандартният автомобил е струвал на екипа 30 000 евро, а с модификациите и работата по него се очаква да излезе около 150 000 евро.
„Бюджетът ни е доста скромен. Събраните до момента средства са лични и от приятели. Ще сме доволни, ако бюджетът ни достигне 500 000 евро, тогава ще можем да покрием всичките си разходи. От представителството на Toyota не ни обърнаха никакво внимание, въпреки че караме техен автомобил. Ще се опитаме да привлечем повече спонсори, сред които и мобилните оператори”, каза Иванов.
Сред задължителните такси за участие са по 10 700 евро на всеки заявен човек от екипа, което за четиримата българи прави 42 800 евро. Допълнително трябва да се платят 2800 евро за участието на състезателния автомобил. Екипът изчислява отделно съпътстващите си разходи по транспортирането на техниката поддържащата камионетка и разноските около престоя в Аржентина и Чили.
Отборът вече си осигури подкрепата на община Варна. „Чрез този екип в „Дакар“ имаме много възможности да се популяризира спорта и града", коментира кметът на морската столица Кирил Йорданов. "Подписали сме договор за реклама и вече имаме стикери на Варна по автомобила. Досега сме платили 10 000 лв., а ще помогнем и с някои логистични форми“.
„Горещо подкрепяме нашия екип. Представянето на България и развяването на родния флаг в рали „Дакар“ е голяма гордост за нас“, допълни министърът на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков, но не обясни в какво точно се изразява подкрепата на правителството.
Освен финансовите проблеми, огромно изпитание пред варненския екип за участието му в най-тежкото автомобилно състезание в света е и пълната липса на опит в рали рейд надпреварите.
„Най-дългото ми състезание е от 1500 км", каза Иванов. "Но пък имам над 60 старта в българския офроуд шампионат, които не зная сумарно дали покриват маршрута от 10 000 км на „Дакар“. Идеята ни не е да се борим за победата, а да завършим състезанието и да представим България“.
„Планираме два старта в европейски рали рейд състезания от календара на Международната автомобилна федерация (ФИА). През октомври смятаме да проведем тестове в няколко стари етапа от рали „Дакар“ в африканската пустиня Сахара“, допълни Иванов, който се похвали, че вече разполага и с тренировъчен Toyota FJ Cruiser.
Записванията за участниците в следващото издание на рали „Дакар“ започнаха на 15 май. Състезателните машини ще стартират прекосяватенто на Атлантическия океан към Южна Америка на 25 и 26 ноември. На 1 януари 2011 г. ще бъде церемонията по откриване на състезанието в Аржентинската столица Буенос Айрес, а на следващия ден ще е първият специален етап. Финалът на третия южноамерикански „Дакар“ е насрочен за 15 януари.
анонимен
Няма 60 състезания в нашия оффроуд шампионат от както е измислен от 2002-ра, а тоя смешник се появи преди няколко години по състезания :( И няма състезание 1500 км. в България, а тоя навънка не е карак никога :(
анонимен
Ееее, много лъжат тия...май са го ударили на събиране на пари само :)